Ekologia w telewizorach Samsung 2021 – nowy pilot jak kalkulator na energię słoneczną

06/01/2021, 19:20 · · · 6

Temat ekologii, dbania o nasze środowisko jest niezwykle ważny. Apple w ostatnich latach przyzwyczaiło nas do poświęcania sporej części swoich wystąpień właśnie temu jak dba o środowisko przy swoich produktach. Samsung zrobił podobnie przy premierze nowych telewizorów. Czy telewizory mogą być eko? Kilka ekologicznych rozwiązań Samsunga związanych z telewizorami 2021 jest naprawdę świetnych.

Nowy pilot do telewizorów Samsung zasilany energią słoneczną

Pamiętacie lub używacie jeszcze klasycznych kalkulatorów? Wiele z nich zasilanych było właśnie energią ze światła naturalnego czy też oświetlenia wewnętrznego. Tak samo też będzie w przypadku nowych pilotów do telewizorów Samsung. Piloty będzie można naładować z energii słonecznej lub awaryjnie także z USB.

 

Z pozoru błahostka, ale dzięki temu pozbywamy się baterii AAA z pilota. W efekcie Samsung wylicza, że w ciągu 7 lat w ten sposób uda się zapobiec wygenerowaniu odpadów pochodzących z około 99 milionów takich baterii. Pilot, także przynajmniej częściowo, jest wyprodukowany z materiałów pochodzących z recyklingu.

Ekoopakowanie – kartony po telewizorach gotowe do upcyklingu

Coraz większe telewizory to także coraz większe kartony. W zeszłym roku ekologiczne kartony pojawiły się w telewizorach lifestyle’owych The Serif. Teraz trafiają do całej gamy ekranów lifestyle 2021 oraz większości linii Neo QLED. Eko-opakowanie to karton, który w pełni nadaje się do upcyklingu. Na tekturze jest też mniej tekstu i grafiki, dzięki czemu firma eliminuje farbę drukarską na bazie oleju. To pozwala zmniejszyć ilość odpadów.

Oprócz tego Samsung deklaruje zmniejszanie śladu węglowego w procesie produkcji telewizorów. W telewizorach znajdziemy więcej materiałów pochodzących z recyklingu, poprawiana ma być także efektywność energetyczna urządzeń.

Eko jest w modzie, ale to właśnie takiego trendu potrzebujemy

Ekologia jest obecnie nad wyraz modna. Dochodzi niestety do tzw. greenwashingu, gdzie wiele rzeczy jest „eko” tylko na pozór i jest to element marketingowy firm. Mimo wszystko zdecydowanie warto promować ekologiczne zachowania i rzeczywiście dążyć do tego, aby rozwiązania zarówno gigantów, jak i małych firm były przyjazne środowisku. Oczywiście nie wszystko jest możliwe, wielu rzeczy nie przeskoczymy. Jednak budowanie świadomości, odpowiednie działania i podejmowanie wyzwań jest istotne. Takich kroków należy spodziewać się jeszcze więcej w kolejnych latach.



6

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko