Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple TV+ – podsumowanie premier #32

Apple TV+ – podsumowanie premier #32

0
Dodane: 3 lata temu

Zapraszam do 32. wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier, w ramach platformy Apple TV+.

Premiera 2 sezonu „Dickinson”

Dziś na platformie debiutuje nowy sezonu serialu „Dickinson”.

W „Dickinson” Hailee Steinfeld gra słynną amerykańską poetkę, Emily Dickinson, a serial wykorzystuje humor do zbadania ograniczeń społeczeństwa, płci i rodziny z perspektywy Dickinson.

W drugim sezonie bohaterka wyrwie się ze swojego spokojnego życia literackiego i zderzy z prawdziwym społeczeństwem.

„Dickinson” był jednym z pierwszych programów ‌Apple TV+ ‌, którego premiera odbyła się wraz z debiutem usługi. Serial został już przedłużony na 3 sezon.

Premiera 2 sezonu „Servant”

2 sezon „Servant” zadebiutuje na platformie już w piątek 15 stycznia. Pojawił się też oficjalny zwiastun 2 serii. Nie mogę się doczekać!

W serialu występują Lauren Ambrose, Nell Tiger Free, Rupert Grint i Toby Kebbell. Jeśli jeszcze go nie widzieliście, koniecznie nadróbcie zaległości w postaci całego pierwszego sezonu, który jest dostępny na platformie od roku.

Premiara filmu „Palmer” z Justinem Timberlakem

Oryginalny filmu Apple pt. „Palmer” z udziałem Justina Timberlake’a, zadebiutuje na platformie jeszcze w tym miesiącu – 29 stycznia.

Firma Apple udostępniła zwiastun „Palmera”, w którym występuje Justin Timberlake, grający główną rolę byłej gwiazdy futbolu z college’u, który po pobycie w więzieniu wraca do swojego rodzinnego miasta.

Napisany przez Cheryl Guerriero, „Palmer” podąża za byłą gwiazdą futbolu z college’u, Eddiem Palmerem (granym przez Timberlake’a), który po pobycie w więzieniu wraca do swojego rodzinnego miasta, aby wrócić do swojego życia. Tam staje w obliczu nie tylko utrzymujących się konfliktów z przeszłości, ale także znacznie bardziej zaskakującego wyzwania, gdy nagle staje się przewodnikiem wyjątkowego młodego chłopca, który został porzucony przez swoją krnąbrną matkę. Wraz z Timberlake, w filmie występuje: Juno Temple, nominowana do Oscara June Squibb, Alisha Wainright i Ryder Allen.

„Palmer” został wyprodukowany przez Sidneya Kimmela, Johna Penottiego, Charliego Corwina, Daniela Nadlera i zdobywcę Oscara – Charlesa B. Wesslera.

Thriller psychologiczny neo-noir „Losing Alice”

Apple ogłosiło, że nadchodzący thriller psychologiczny neo-noir „Losing Alice” zadebiutuje na platformie w piątek, 22 stycznia. Pierwsze trzy odcinki będą miały premierę tego samego dnia, a pięć kolejnych pojawi się każdego, kolejnego tygodnia w piątek.

Napisany i wyreżyserowany przez Sigal Avin, „Losing Alice” opowiada o starzejącej się reżyserce Alice i jej rosnącej obsesji na punkcie młodej scenarzystki Sophie.

Wykorzystując retrospekcje w złożonej narracji, która prowadzi widza przez świadomy i podświadomy umysł bohatera, serial podąża za Alice (graną przez Ayelet Zurer), 48-letnią reżyserką filmową, która czuje się nieistotna. Po krótkim spotkaniu w pociągu wpada w obsesję na punkcie 24-letniej femme fatale Sophie (w tej roli Lihi Kornowski), scenarzystki i ostatecznie rezygnuje ze swojej moralnej uczciwości, by zdobyć władzę, znaczenie i sukces. Oprócz Ayelet Zurer w serialu występują wspomniana Lihi Kornowski, Gal Toren, Yossi Marshak, Shai Avivi oraz Chelli Goldenberg.

„Ted Lasso” ma już potwierdzone kolejne 3 sezony!

Wg mnie najlepsza produkcja po „The Morning Show”, a już na pewno lider segmencie komedii platformy Apple TV+, doczekała się już oficjalnego potwierdzenia 2 sezonu (w sierpniu), a teraz Apple oficjalnie przedłużyło serial na 3 sezon. Ostatni.

Ted Lasso

„Ted Lasso”, autorstwa Billa Lawrence’a i Jasona Sudeikisa, jest wielkim hitem Apple. Deadline informuje, że serial jest komedią numer jeden Apple we wszystkich 50 największych krajach i przyciągnął do platformy Apple TV+ 25% nowych widzów od czasu jego debiutu 14 sierpnia. Apple twierdzi natomiast, że od czasu debiutu serial zwiększył swoją oglądalność o ponad 600%.

„Ted Lasso” prawdopodobnie zakończy się po 3 sezonie według nowego wywiadu z jednym z twórców serialu, Billem Lawrence’em (za pośrednictwem ComicBook.com). Jest to spowodowane m.in. dostępnością aktora grającego głównego bohatera oraz faktem, że zarówno on, jak i reżyser nie chcą spędzać kilku lat na kręceniu serialu poza USA. Za dodatkowy argument, którego użył Lawrence posłużył fakt, że „Ted Lasso” nie musi o nic walczyć ze spuścizną swoich poprzedników, jak wymieniony przez twórcę „Mandalorianin” od Disney+.

Produkcja drugiego sezonu Teda Lasso rozpocznie się w Londynie na początku stycznia. Tym z Was, którzy jeszcze nie widzieli tej komedii – gorąco ją polecam! To bardzo unikatowa pozycja, która nie tylko jest świetnie zrealizowana i bawi, ale także niesie za sobą uniwersalne, głębokie wartości i przesłanie.

Premiera dokumentu
„Billie Eilish: The World’s A Little Blurry”

Premiera dokumentu poświęconego karierze Billie Eilish zaplanowana jest na luty 2021 rok. Jest to oryginalny film Apple, który zadebiutuje w ramach Apple TV+ równolegle z premierą kinową.

„Billie Eilish: The World’s A Little Blurry” wyreżyserował R.J. Cutler, wielokrotnie nagradzany filmowiec („Belushi”, „The September Issue”, „The War Room”).  Apple zwróciło uwagę na ostatnie osiągnięcia Eilish, w tym zdobycie nagród Grammy dla najlepszego nowego artysty, albumu roku, płyty roku, piosenki roku i nie tylko w 2019 roku.

Apple zapłacił 25 milionów dolarów za prawa do tego filmu, który śledzi życie 18-letniej piosenkarki i autorki tekstów po premierze jej debiutanckiego albumu w marcu 2019 roku. Dokument jest opisywany jako „prawdziwa historia o dojrzewaniu”, która da „głęboko intymne spojrzenie” na jej drogę do sławy. Koresponduje z tym tytuł, zwłaszcza w jego polskim tłumaczeniu: „Billie Eilish: Świat nieco zamglony”.

Samuel L. Jackson w serialu
„Ostatnie dni Ptolemeusza Graya”

Apple nabyło prawa do serialu „Ostatnie dni Ptolemeusza Graya” z Samuelem L. Jacksonem, donosi Variety. Seria sześciu odcinków oparta jest na powieści pod tym samym tytułem napisanej przez Waltera Mosleya.

Jackson ma zagrać tytułową postać Ptolemeusza Graya. Gray jest 91-letnim samotnikiem, który został prawie zapomniany i porzucony przez rodzinę, przyjaciół i samego siebie.

Ponieważ jest na krawędzi pogrążenia się w demencji, ma szansę odzyskać wspomnienia, gdy na pogrzebie swojego siostrzeńca spotyka 17-letnią Robyn. Robyn rzuca wyzwanie Ptolemeuszowi, aby bardziej wchodził w interakcje z otaczającym go światem, dając mu lepszy obraz zanikającej świadomości. Następnie ma szansę wziąć lek, który przyspiesza jego śmierć, ale także oczyszcza jego umysł.

Ptolemeusz wykorzystuje swój czas, aby rozwiązać sprawę śmierci wnuka, związanej ze strzelaniną. Oprócz roli w serialu, Jackson będzie również producentem. Wcześniej pracował z Apple przy „The Banker”, filmie, w którym zagrał u boku Anthony’ego Mackiego.

Jared Leto z rolą w „WeWork”?

Nowa, limitowana seria Apple TV+ oparta na historii „WeWork” jest obecnie w fazie rozwoju. Za pomysłem stoją Lee Eisenberg i Drew Crevello. To kolejna, po „Truth Be Told” produkcja oparta na podkaście, tym razem jest to Wondery „WeCrashed: The Rise and Fall of WeWork”.

Jared Leto prowadzi obecnie dyskusje nt. zagrania roli założyciela i byłego dyrektora generalnego „WeWork”, Adama Neumanna.

Będzie to też druga, oryginalna produkcja Apple TV+ spod ręki Eisenberga, który stworzył dobrze ocenioną serię „Little America” i podpisał ogólną umowę z Apple w zeszłym miesiącu.

Podcast „WeCrashed z Wondery” to sześcioodcinkowa seria, która śledzi wzrost i upadek co-workingowego start-up’u:

Założyciele „WeWork” myśleli, że są w przededniu zmiany historii czasów współczesnych. Firma została wyceniona na 47 miliardów dolarów, a jej charyzmatyczny dyrektor generalny Adam Neumann pomyślał, że zmienią świat. Adam miał proroczą wizję „WeWork”, którą sprzedał niektórym z najbardziej wybrednych inwestorów na świecie – ale czy jego wizja kiedykolwiek pasowała do rzeczywistości firmy?

Jeśli pomysł na program telewizyjny oparty na „WeWork” brzmi znajomo, to dlatego, że limitowana seria Apple TV + jest drugą, telewizyjną adaptacją oryginału. W grudniu Chernin Entertainment i Endeavour Content ogłosili, że również produkują serię opartą na historii „WeWork” z Nicholasem Braunem (znanym dobrze ze świetnego serialu „Sukcesja” od HBO), choć nie wiadomo jeszcze, kto będzie dystrybutorem całości.

Tim Cook interweniował i zakazał produkcji „Scraper”

Na początku 2020 roku informowano, że Apple TV+ był na wczesnym etapie tworzenia serii opartej na Gawker Media. The New York Times jednak, że Apple zrezygnował z tego programu po tym, jak CEO Tim Cook dowiedział się o projekcie.

Serial, który zostałby nazwany „Scraper”, został rozbity przez dwóch byłych pracowników Gawkera, Maxa Read i Corda Jeffersona. Apple zatrudnił nawet jeszcze dwóch byłych redaktorów Gawkera, Emmę Carmichael i Leah Beckmann, jako pisarzy, i ukończył kilka odcinków serii.

Gawker Media i Apple starły się w przeszłości kilka razy. W 2010 roku Gawker, Gizmodo, ujawnił zdjęcia iPhone’a 4 po znalezieniu go w barze. W 2008 roku Gawker zrobił w okół orientacji seksualnej Tima Cooka sporą aferę – sześć lat przed opublikowaniem przez dyrektora generalnego Apple swojego publicznego eseju na temat równości.

Raport mówi dalej, że kiedy Cook dowiedział się, że Apple TV+ tworzy serię opartą na Gawkerze – zabił projekt. Program jest teraz z powrotem na rynku transferowym i inne usługi mogą o niego zabiegać.

Apple rozmawia o przejęciu dwóch filmów animowanych wyprodukowanych przez Johna Lassetera

Według nowego raportu Variety firma negocjuje obecnie ze studiami Skydance Animation prawa do filmów animowanych „Luck” i „Spellbound”, które zostały wyprodukowane przez Johna Lassetera.

Lasseter stał się jednym z najbardziej znanych producentów filmowych dzięki swojej pracy jako dyrektor kreatywny w Walt Disney Animation Studios i Pixar, gdzie był odpowiedzialny za reżyserię animacji, takich jak „Toy Story”, „A Bug’s Life” i „Cars” – a nawet pracował bezpośrednio z Steve Jobs we wczesnych latach Pixar.

Opuścił Disneya w 2018 roku po tym, jak został oskarżony o molestowanie seksualne, a następnie został zatrudniony przez Skydance Animation w 2019 roku. Oba filmy animowane, które Apple chce nabyć, zostały wyprodukowane we współpracy z Paramount Pictures i miały wejść do kin w 2022 roku.

Zarówno „Luck”, jak i „Spellbound” miały ukazać się w 2022 roku. Pierwszy z nich wyreżyserowała Peggy Holmes i podąża za najbardziej nieszczęśliwą dziewczyną na świecie. Kiedy natrafia na nigdy wcześniej niewidzialny świat szczęścia, musi połączyć się z magicznymi stworzeniami, aby odkryć siłę potężniejszą niż samo szczęście.

Nawet jeśli Apple nabędzie prawa filmowe, to oba powinny mieć premierę w kinach przed udostępnieniem ich abonentom Apple TV+, choć nie zdziwię się, gdy stanie się dokładnie odwrotnie.

Dobrego odbioru w Nowym Roku!

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .