Napraw niedziałające odblokowywanie Maca za pomocą Apple Watcha

11/01/2021, 14:50 · · · 3

Auto Unlock macOS Big Sur (lub Catalina) za pomocą Apple Watcha z watchOS 7 nie zawsze działa po wykonaniu upgrade’u do Cataliny lub do Big Sur. George Garside przygotował listę kroków, które mogą (ale nie muszą) pomóc rozwiązać ten problem.

Sam miałem ten problem pod Cataliną 10.15.6 i wcześniejszymi wersjami, a całość zaczęła automagicznie działać dopiero pod 10.15.7 (na Hacku i na Macu). Działa mi też pod Big Sur na MacBooku Pro, ale wiem, że wielu osobom ta funkcja nadal odmawia posłuszeństwa. Tym osobom polecam spróbować poniższe kroki, stworzone przez George’a Garside’a.

Zawczasu polecam zrobić sobie pełny backup systemu (najlepiej klon), aby w razie czego mieć do czego wracać, jeśli rozwalicie sobie Keychain, bo jest to niewykluczone. Sam grzebałem, podobnie jak George, w różnych plikach i u mnie procedura podobna do jego (ale nie taka sama!) nie pomogła (jego wygląda na pełniejszą). U mnie skończyło się to odtworzeniem klonu z Mojave i dopiero upgrade z Mojave do Catalina 10.15.7 (ostatnia wersja, którą Apple wydało, przed wypuszczeniem Big Sura) kilkla miesięcy później rozwiązało sprawę.

Przepis George’a Garside’a

Problem często dotyczy Handoff i Keychain Access, który przetrzymuje niezbędne dane do uwierzytelniania połączenia pomiędzy Makiem a Apple Watchem.

  1. Uruchom Keychain Access – znajdziecie go w /Applications/Utilities/Keychain Access.app.
  2. W menu Widok upewnij się, że Show Invisible Items jest włączone.
  3. W polu wyszukiwania znajdź „auto unlock”, co powinno wyświetlić ok. 10 pozycji z iCloud Keychain. To one odpowiadają za uwierzytelnianie.
  4. Usuń wszystkie pozycje. To spowoduje, że Auto Unlock przestanie działać na każdym Waszym Macu.
  5. Teraz wyszukaj „autounlock” analogicznie jak w kroku 3.
  6. Usuń również te pozycje.
  7. Uruchom nowe okno Findera i przejść do ~/Library/Sharing/AutoUnlock. Ten katalog powinien zawierać dwa pliki: ltk.plistpairing-records.plist. Przypominam, że ~/ oznacza domowy folder użytkownika, czyli w moim przypadku jest to /Users/moridin/.
  8. Usuń oba te pliki.
  9. Zrób restart komputera.
  10. Ponownie włącz funkcję Auto Unlock w Preferencjach Systemowych.

Dajcie znać czy nadal macie z tym problem i jak go rozwiązaliście, jeśli nie.



3

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.