Apple TV+ – podsumowanie premier #34
Zapraszam do 34. wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier, w ramach platformy Apple TV+.
Apple TV+ za darmo do końca czerwca 2021
Zgodnie z plotkami, Apple przedłużyło okres darmowej subskrypcji dla tych osób, które skorzystały z pierwotnej promocji na jesieni 2019 roku:
Darmowy okres Apple TV+ znowu przedłużony, tym razem do lipca 2021
„Palmer” z Justinem Timberlakem bije rekordy oglądalności
Oryginalny filmu Apple pt. „Palmer” z udziałem Justina Timberlake’a, zadebiutował na platformie 29 stycznia. Apple TV+ był najczęściej oglądanym serwisem VOD na świecie w weekend premiery „Palmera”, zgodnie z informacjami udostępnionymi Variety przez pracowników firmy. Serwis od piątku, 29 stycznia, odnotował 33% wzrostu w stosunku do stałej, średniej liczby widzów.
Justin Timberlake, grający główną rolę byłej gwiazdy futbolu z college’u, po pobycie w więzieniu wraca do swojego rodzinnego miasta.
Napisany przez Cheryl Guerriero, „Palmer” podąża za byłą gwiazdą futbolu z college’u, Eddiem Palmerem (granym przez Timberlake’a), który po pobycie w więzieniu wraca do swojego rodzinnego miasta, aby wrócić do swojego życia. Tam staje w obliczu nie tylko utrzymujących się konfliktów z przeszłości, ale także znacznie bardziej zaskakującego wyzwania, gdy nagle staje się przewodnikiem wyjątkowego młodego chłopca, który został porzucony przez swoją krnąbrną matkę. Wraz z Timberlake, w filmie występuje: Juno Temple, nominowana do Oscara June Squibb, Alisha Wainright i Ryder Allen.
„Palmer” został wyprodukowany przez Sidneya Kimmela, Johna Penottiego, Charliego Corwina, Daniela Nadlera i zdobywcę Oscara – Charlesa B. Wesslera.
Premiera drugiego sezonu „Servant” przyciągnęła ponad dwukrotnie więcej widzów
2 sezon „Servant” zadebiutował na platformie w piątek 15 stycznia. Według raportu Deadline, premiera drugiego sezonu zarejestrowała ponad dwukrotnie więcej widzów w porównaniu z premierą pierwszego sezonu.
Źródła raportu podają, że w drugim tygodniu po premierze nowego sezonu odnotowano znaczący wzrost oglądalności w porównaniu z tym samym okresem w sezonie pierwszym. Ten wypadł dobrze w Stanach Zjednoczonych, a także w innych krajach, takich jak Francja, Meksyk i Hiszpania, a pierwsze odcinki również zyskały na popularności dzięki nadejściu drugiego sezonu.
W serialu występują Lauren Ambrose, Nell Tiger Free, Rupert Grint i Toby Kebbell. Jeśli jeszcze go nie widzieliście, koniecznie nadróbcie zaległości w postaci całego pierwszego sezonu, który jest dostępny na platformie od roku.
Serial ma już potwierdzony kolejny, trzeci, sezon. Data premiery nie jest jeszcze znana, ale spodziewam się, że będzie to styczeń 2022 roku.
„Ted Lasso” wśród nominowanych do Złotego Globu!
Przebojowy program Apple TV+ „Ted Lasso” otrzymał w tym tygodniu nominację do Złotego Globu w kategorii „Najlepszy serial telewizyjny” z gatunku „Musical lub komedia”, a Jason Sudeikis otrzymał także nominację dla „Najlepszego aktora w serialu telewizyjnym” w tej samej kategorii.
„Ted Lasso” zmierzy się z „Schitt’s Creek”, „Emily in Paris”, „The Flight Attendant” i „The Great”.
Apple TV+ zdobył w tym roku kilka innych nominacji do Złotych Globów, a Bill Murray znalazł się wśród kandydatów do tytułu „Najlepszego aktora drugoplanowego w dowolnym filmie” za rolę w „On the Rocks”. „Wolfwalkers” otrzymało natomiast nominację dla „najlepszego filmu” w kategorii „Animacja”.
Rozdanie Złotych Globów odbędzie się w niedzielę 28 lutego o godzinie 17:00 czasu pacyficznego.
Premiera filmy „The Snoopy Show”
„The Snoopy Show” zadebiutował dziś na platformie Apple TV+. Dostępnych jest już sześć odcinków, czyli całość serii.
„The Snoopy Show” jest drugą serią Apple zrealizowaną we współpracy z WildBrain (dawniej DHX Media) i jej spółką zależną Peanuts Worldwide. W 2019 roku zadebiutował „Peanuts in Space: Secrets of Apollo 10” i „Snoopy in Space”.
Snoopy jest psem jak żaden inny. Bez względu na to, czy leci wysoko po niebie, czy szuka skarbu na dnie morza, zawsze ma ochotę na coś zabawnego.
Firma Apple zdobyła nagrodę Emmy za „Peanuts in Space: Secrets of Apollo 10” – wybitny program dla dzieci i rodzin.
Zwiastun i data premiery dokumentu
„Billie Eilish: The World’s A Little Blurry”
Premiera dokumentu poświęconego karierze Billie Eilish odbędzie się 26 lutego. Jest to oryginalny film Apple, który zadebiutuje w ramach Apple TV+ równolegle z premierą kinową.
„Billie Eilish: The World’s A Little Blurry” wyreżyserował R.J. Cutler, wielokrotnie nagradzany filmowiec („Belushi”, „The September Issue”, „The War Room”). Apple zwróciło uwagę na ostatnie osiągnięcia Eilish, w tym zdobycie nagród Grammy dla najlepszego nowego artysty, albumu roku, płyty roku, piosenki roku i nie tylko w 2019 roku.
Apple zapłacił 25 milionów dolarów za prawa do tego filmu, który śledzi życie 18-letniej piosenkarki i autorki tekstów po premierze jej debiutanckiego albumu w marcu 2019 roku. Dokument jest opisywany jako „prawdziwa historia o dojrzewaniu”, która da „głęboko intymne spojrzenie” na jej drogę do sławy. Koresponduje z tym tytuł, zwłaszcza w jego polskim tłumaczeniu: „Billie Eilish: Świat nieco zamglony”.
„Teheran” otrzymał potwierdzenie drugiego sezonu
Według Deadline, Apple potwierdziło drugi sezon izraelskiego thrillera szpiegowskiego „Teheran”, cztery miesiące po tym, jak pierwszy sezon zadebiutował na platformie. Data premiery nie jest jeszcze znana.
Ośmioczęściowa seria kręci się wokół Tamar Rabinyan, agentki hakerów komputerowych z Mossadu, podejmującej swoją pierwszą misję w stolicy Iranu.
„Zadanie polegające na wyłączeniu irańskiego reaktora jądrowego ma wpływ nie tylko na Bliski Wschód, ale i na resztę świata. […] Kiedy misja Mossadu kończy się niepowodzeniem, Tamar zaczyna działać w Teheranie. Zbuntowana odkrywa na nowo swoje irańskie korzenie i zakochuje się w działaczu na rzecz demokracji”.
Serial „Lekcje chemii” z Brie Larson
Na platformie Apple TV+ zadebiutuje nowy serial o nazwie „Lekcje chemii”. Brie Larson będzie producentem wykonawczym, a także jego gwiazdą.
Oparty na nadchodzącej powieści pisarki Bonnie Garmus serial zostanie osadzony na początku lat sześćdziesiątych XX wieku i będzie śledził Elizabeth Scott, graną przez Larson. Postać ma aspiracje zostania naukowcem, ale szybko staje się to nierealne ze względu na czasy i oczekiwania wobec kobiet. Elizabeth jest przy końcu ciąży i zostaje zwolniona z pracy, ale postanawia dążyć do realizacji swojego marzenia o byciu naukowcem, niezależnie od norm płciowych.
Powieść ma zostać opublikowana w 2022 roku, a data premiery serialu nie jest znana.
W marcu 2019 roku ogłoszono, że Larson zagra także w innym serialu Apple TV+ pt. „Life Undercover: Coming of Age in the CIA”. Serial miał odzwierciedlać rzeczywiste wydarzenia i doświadczenia tajnego agenta CIA. Jednak problemy na etapie pisania programu, wraz z COVID-19, spowodowały wstrzymanie projektu.
Jason Bateman i Michael Costigan będą również producentami wykonawczymi serialu, działając pod szyldem Aggregate Films, które stoi m.in. za takimi produkcjami jak „Ozark” i „The Outsiders”.
Apple zapłaciło ponad 25 mln dolarów za prawa do nadchodzącego filmu „CODA”
Apple zapłaciło ponad 25 milionów dolarów za prawa do nadchodzącego filmu „CODA”, ustanawiając nowy rekord przejęcia Sundance Film Festival, donosi Deadline.
Wyreżyserowany i napisany przez Siân Heder „CODA”, opowiada historię Ruby, granej przez Emilii Jones, jedynej słyszącej osoby w jej głuchoniemej rodzinie. Gdy jej licealne lata dobiegają końca, Ruby jest rozdarta między pozostaniem w domu, aby pomóc rodzinie, a wyjazdem na studia, aby realizować swoje marzenia.
Deadline donosi, że pomiędzy Apple i Amazon toczyła się „zażarta bitwa” o prawa do tego filmu. Transakcja o wartości ponad 25 milionów dolarów ustanowiła nowy rekord zakupowy na tegorocznym wirtualnym festiwalu filmowym w Sundance, pokonując zeszłoroczny zakup za 22,5 miliona dolarów od Hulu/Neon za film „Palm Springs”.
Anne Hathaway i Jared Leto wystąpią w nadchodzącym serialu „WeCrashed”
Apple złożyło zamówienie na „WeCrashed”, nowy serial, który szczegółowo opisuje „pełen chciwości wzrost i nieuchronny upadek” WeWork – start-upu, który zapewniał elastyczne współdzielone przestrzenie robocze dla wielu ludzi.
„WeCrashed” jest oparty na podcastie „WeCrashed: The Rise and Fall of WeWork”, a głównymi gwiazdami zostali Jared Leto i Anne Hathaway, z których oboje będą również producentami wykonawczymi serialu.
Lee Eisenberg serial stworzy, a wyreżyserują go John Requa i Glenn Ficarra, znani z „This is Us” i „Crazy Stupid Love”.
Na początku 2019 roku WeWork był wyceniany na blisko 50 miliardów dolarów, ponieważ przygotowywał się do debiutu giełdowego, ale firma upadła po serii artykułów podkreślających niegospodarność i dziwne zachowanie ówczesnego prezesa Adama Neumanna, który został szybko usunięty. IPO zostało odwołane, a wycena spółki spadła do 5 miliardów dolarów.
Apple nie podało szczegółów dotyczących daty premiery, ale „WeWork” dołącza do nadchodzących, dużych tytułów, takich jak: „Lekcje chemii” z Brie Larson, „Kitbag” z Joaquinem Phoenixem, „Emancipation” z Willem Smithem, „Killers of the Flower Moon” z Leonardo DiCaprio oraz „Ostatnie dni Ptolemeusza Graya” z Samuelem L. Jacksonem.
Więcej o nich znajdziecie na łamach poprzednich wydań moich podsumowań.
62% subskrybentów Apple TV+ korzysta z bezpłatnej wersji próbnej
Wyniki nowej ankiety Variety pokazują, ilu subskrybentów Apple TV+ nadal korzysta z bezpłatnego okresu próbnego, jak może wyglądać przyszłość subskrypcji po zakończeniu okresu próbnego, a także więcej, ponieważ Apple TV+ nadal rozszerza swoją zawartość.
Według doniesień Variety, MoffettNathan/HarrisX opublikował badanie dotyczące stanu usług VOD w IV kwartale 2020 roku. Wyniki ankiety pokazują, jak Apple TV+ wypada na tle innych konkurentów.
MoffettNathan twierdzi, że 62% ankietowanych abonentów Apple TV+ korzysta obecnie z bezpłatnego okresu próbnego. Co w ogóle nie dziwi. Jak pisałem wyżej firma sama już drugi raz przedłużyła jego ważność – tym razem do końca czerwca bieżącego roku. Jest to na razie kluczowa część strategii Apple.
29% obecnych subskrybentów Apple TV+ stwierdziło, że nie zdecyduje się na przedłużenie subskrypcji po zakończeniu bezpłatnego okresu próbnego, 30% natomiast zamierza to zrobić. Pozostali stwierdzili, że jeszcze nie wiedzą.
Z drugiej strony MoffettNathan donosi, że jego ankieta wykazała, iż 48% abonentów Disney+ korzystających z bezpłatnego planu próbnego kontynuowałoby później płacenie za ten serwis, co sugeruje, że Apple TV+ ma wyższe obroty klientów niż jego konkurenci (nawet 6-krotnie).
Prawie połowa subskrybentów Disney+ z promocji Verizon (48%) stwierdziła, że planuje ponowną subskrypcję po zakończeniu okresu bezpłatnego dostępu; tylko 19% twierdzi, że nie planuje odnowienia. Tylko 3% klientów Disney+ korzystających z bezpłatnych okresów próbnych zamierza z nich zrezygnować, jak podano w raporcie MoffettNathanson.
Główny analityk MoffettNathan, Michael Nathanson, podzielił się obawami dotyczącymi rezygnacji z Apple TV+ i ciągle bardzo ograniczonego katalogu dostępnych w serwisie treści:
„Wciąż niepokoimy się o przyszłość abonentów. Jeśli cykl rozwoju serwisu jest powolny, a użytkownicy nie chcą odnawiać ich samodzielnie” – napisał w raporcie zespół MoffettNathanson, kierowany przez starszego analityka Michaela Nathansona. Podczas gdy Disney i WarnerMedia „jasno mówią o wzmocnieniu swojej oferty treści, wydaje się, że Apple nadal nie jest zaangażowany w uczynienie oryginalnych Apple TV Plus punktem centralnym”.
Apple nie udostępnia oficjalnych liczb abonentów Apple TV +.
Dobrego odbioru!