Co to Clubhouse i czy warto z niego korzystać? Po dwóch dniach użytkowania jestem oczarowany

11/02/2021, 13:40 · · · 1

Wokół Clubhouse jest dużo szumu, choć na razie w Polsce korzysta z niego garstka osób, głownie z tzw. branżuni i internetowej bańki. Nie wiem, czy rozwiązanie to przyjmie się szerzej, mam wątpliwości czy przy dużej skali projekt ten wciąż będzie miał sens. Natomiast obecnie dla mnie jest 100 razy ciekawszą propozycją niż wszelkiej maści podcasty.

Czym jest Clubhouse?

To nowa platforma społecznościowa skupiona wokół pokoi dyskusyjnych audio. Użytkownicy spotykają się w pokojach, w których prowadzi się dyskusje. Dyskusja jest moderowana przez założycieli pokoju i wyznaczone osoby. Część osób zgłasza się jako „speakerzy”, część po prostu jest słuchaczami. Kanały te poruszają różne tematyki, czasami są zupełnie różne, czasem mocno branżowe czy tematyczne. Podobnie jak w przypadku innych serwisów społecznościowych możemy obserwować użytkowników, a oni mogą nas. Dzięki temu na przykład dowiemy się kto aktualnie przemawia, dotrzemy do jego tematów.

Jak założyć konto w Clubhouse?

Na razie dostęp do Clubhouse jest ograniczony. Aby mieć do niego dostęp trzeba otrzymać zaproszenie od osoby już tam zarejestrowanej. Twórcy tłumaczą się dużym zainteresowaniem i chęcią zapewnienia odpowiedniej wydajności w trakcie skalowania platformy. Jeśli chcecie przetestować Clubhouse najłatwiej będzie podpytać na Twitterze lub w innych mediach osób już użytkujących. Możecie też się zarejestrować i „zabookować” swój nick. Wtedy też ktoś z Twoich znajomych/kontaktów/obserwujących jest w stanie dodać Ciebie.

Clubhouse czy warto korzystać? Opinia

Nie jestem osobą gadającą zbyt wiele, nie jestem też fanem podcastów, czy nawet audiobooków. Skupiam się zwykle na słowie pisanym. Mimo to od dwóch dni spędzam kilka godzin na słuchani dyskusji w serwisie ClubHouse. Jestem tym miejscem nieco oczarowany. Przy czym, tak jak w całym internecie, czy mediach, aby znaleźć perełki trzeba odsiać ziarno od plew. Jeśli znajdziemy odpowiedni pokój, to będziemy usatysfakcjonowany tym, co jest. Na razie trafiłem na naprawdę wartościowe dyskusje, różne spojrzenia na ten sam temat. Całość dyskusji jest na wysokim poziomie, niezwykle kulturalna.

Dla mnie ten serwis to pewna odpowiedź na bieżący brak spotkań, networkingu w świecie pandemicznym. Nieco powrót do spotkań networkingowych, które kilka lat temu w branży IT i marketingu były popularne typu „Social Media Czwartki”, „Geek Girls Carrots” itd. Nie jest to konkurencja dla podcastów, które są bardziej radiowe, programowe.

Bardzo mnie ciekawi, jak wdrożą alternatywne rozwiązania obecni giganci social mediów. I jakie będą dalsze losy serwisu. Na razie będąc niszą, ciekawostką, Clubhouse jest wartościowy i godny polecenia. Sam znalazłem głównie treści biznesowe, marketingowe, e-commercowe, czy technologiczne.



1

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko