Polacy chcą korzystać z serwisów VOD i chętnie za nie płacą by oglądać swoje ulubione filmy i seriale

17/02/2021, 14:54 · · · 1

Subskrypcyjny model działania serwisów wideo w sieci stał się tym najpowszechniejszym. Na przestrzeni ostatnich lat zaszła duża zmiana w podejściu polskich użytkowników do treści wideo w sieci, takich jak premiery filmowe, seriale, programy rozrywkowe, czy bajki dla dzieci. Wybieramy legalny kontent i jesteśmy gotowi za niego zapłacić. Najlepszym dowodem na to są zmiany jakie w swojej ofercie przygotował Player.pl.

Wielkie zmiany w serwisie Player.pl z korzyścią dla widzów

Od 16 lutego Player jest już w całości serwisem subskrypcyjnym. Nie obejrzymy nic bez zalogowania się do usługi ani zapłacenia za treści. Jednocześnie najtańszy pakiet kosztuje zaledwie 4 złote miesięcznie, czyli znacznie mniej niż pozostałe serwisy VOD, czy nawet dostęp do YouTube. Nowy pakiet za 4 PLN na pierwsze 30 dni (po tym okresie cena to 8 PLN/miesiąc) to „Player z reklamami” – wyjątkowy produkt na naszym rynku. Jednak na podobnej zasadzie na świecie działają najwięksi na przykład amerykańskie Hulu.

„Player z reklamami” nie jest po prostu opłatą za to, co wcześniej było za darmo. W tym pakiecie użytkownik dostaje dostęp do całej oferty, dotychczas dostępnej w droższym abonamencie, który dawniej nazywał się START VOD, a teraz jest to PLAYER. Abonament za pakiet PLAYER wynosi 15 PLN miesięcznie, ale obecnie jest w promocji za 50%, czyli za raptem 7,50 PLN. Nawet w najniższym pakiecie, użytkownicy mają dostęp do programów i seriali przed premierą telewizyjną, produkcji Player Original, takich jak świetny serial „Nieobecni”, czy wszelkich treści z kolekcji Discovery+, dostępnych tylko w Player.pl. Do tej pory użytkownicy darmowego Playera nie mieli takiej możliwości. Teraz raptem za 4 PLN miesięcznie zyskują dostęp do potężnej biblioteki TVN, całej grupy Discovery oraz partnerów, takich jak MTV.

Oferta wydaje się nie tyle rozsądna, co po prostu uczciwa. Użytkownicy mają wybór, czy chcą płacić grosze (konkretnie 400 groszy miesięcznie) i liczyć się także z oglądaniem reklam, czy też wolą zapłacić nieco więcej i korzystać z serwisu bez przerywników reklamowych. Dodatkową opcją jest pakiet PLAYER+TV z dostępem do kanałów telewizji linearnej za 30 PLN miesięcznie (obecnie również objęty 50% promocją). W ofercie serwisu Player.pl wciąż pozostają dodatkowe pakiety z Canal+, HBO czy Eleven Sports. To kolejny krok w transformacji konsumpcji treści wideo w Polsce.

Polacy dojrzeli do płacenia za legalne treści wideo

Player jest doskonałym przykładem ewolucji rynku VOD w Polsce, a przede wszystkim podejścia samych użytkowników do treści wideo. My nie tylko zrozumieliśmy, że warto zapłacić za legalne treści w sieci, podane w wygodny sposób, ale też rzeczywiście jesteśmy gotowi za nie zapłacić. Player jest dowodem na to, że mówimy o skali masowej.

(…) w Player.pl mamy możliwość wykupienia dostępu również do przedstawień teatralnych np. z Teatru 6. Piętro czy Roma (…)

W tym roku Player będzie obchodził 10-lecie istnienia. Doskonale pamiętam ten moment startu serwisu. Wtedy był on traktowany jako przedłużenie kanałów linearnych TVN. Miał pozwolić na wrócenie do ulubionych treści, obejrzenie ich na komputerze czy smartfonie w dowolnym miejscu. Było to jednak głównie uzupełnienie głównych anten TVN i widz miał jednak zasiadać przed telewizorem przy swoich ulubionych kanałach z kablówki czy telewizji satelitarnej.

W 2021 roku Player to już olbrzymia platforma VOD z całą gamą filmów, programów i seriali do wyboru. Widać, że grupa Discovery tworzy treści dedykowane dla serwisu, jest on traktowany wręcz priorytetowo. Powstaje seria produkcji Discovery+ Originals, takich jak poruszający dokument „Estonia. Katastrofa na morzu”, które są dostępne tylko w serwisie Player.pl. Lada moment wyrastać będzie pokolenie, które „Brzydulę” i inne kultowe postacie seriali TVN zna właśnie z Playera.

Pojawienie się serwisów streamujących muzykę, a następnie serwisów wideo, w których płacimy abonament za treści to historyczna zmiana w dostępie do kultury. Także tej wysokiej, bowiem w Player.pl mamy możliwość wykupienia dostępu również do przedstawień teatralnych np. z Teatru 6. Piętro czy Roma. Współczesny internauta nie ma już argumentów za korzystaniem z pirackich stron, gdy premierę nowych albumów, nowych seriali i filmów ma na wyciągnięcie ręki, w komfortowy sposób na dowolnym urządzeniu w dodatku w bardzo atrakcyjnych cenach.

Czynnikiem, który to ułatwił z pewnością jest także generalnie większa świadomość użytkowników odnośnie płatności w sieci. Coraz chętniej robimy zakupy w sklepach internetowych. Coraz śmielej korzystamy też z płatności online, czy to szybkich przelewów, czy też BLIKa. Wciąż rzadziej niż na zachodzie podpinamy karty płatnicze pod usługi w sieci, ale i to się zmienia i staje się coraz bardziej oczywiste.

Kolejną rzeczą, która ułatwia i zachęca do korzystania z serwisów jest opcja dzielenia się ofertą. W przypadku wielu serwisów chociażby streamingowych to konta rodzinne. Dzielimy się z bliskimi, czasem znajomymi kosztami co sprawia, że te ceny stają się jeszcze bardziej przystępne. Wspominany tutaj Player.pl pozwala na obsługę 5 użytkowników, którzy mogą jednocześnie oglądać treści na 2 urządzeniach.

Ty układasz ramówkę dla siebie i swoich bliskich

Wygodny dostęp do treści VOD to niesamowite możliwości zarówno rozrywkowe, jak i edukacyjne czy informacyjne. Każdy może bardzo swobodnie decydować, gdzie, kiedy, jak i co chce oglądać. Programy edukacyjne, kino familijne i bajki dla dzieci? Jak najbardziej. Nawet na tablecie z opcją kontroli czasowej (polecam limity aplikacji w iOS zarówno dla małych jak i dużych). Odpalona w grudniu oferta Discovery+ to cała masa świetnych treści dokumentalnych i przyrodniczych. A jest przecież jeszcze sport, programy kulinarne i wnętrzarskie, seriale, czy filmy.

Wybór treści w serwisach VOD jest naprawdę duży. W dodatku z nikim nie wiążemy się wieloletnim cyrografem. Za to czasem za niewielkie pieniądze możemy korzystać z ulubionych serwisów. I tu znów muszę wspomnieć o Playerze, gdzie w promocji roczny dostęp do wersji bez reklam kosztuje 50 złotych, czyli mniej niż najwyższy abonament na miesiąc w Netflix. A tu też mamy dostęp do wielu produkcji w 4K.

Przyszło nam żyć w ciekawych czasach. Na naszych oczach zmienił się zupełnie sposób w jaki oglądamy wideo.


Materiał partnerski



1

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko