Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Harley-Davidson Pan America 1250 – multitool na drogi i bezdroża

Harley-Davidson Pan America 1250 – multitool na drogi i bezdroża

0
Dodane: 3 lata temu

Wczoraj premierę miał nowy Harley-Davidson Pan America 1250 – nowy członek kategorii adventure touring – napędzany nową jednostką Revolution Max 1250. Ten V-twin jest chłodzony cieczą, zapewnia wysoki moment obrotowy „w każdym zakresie obrotów” (128 Nm przy 6750 obr./min.) oraz rozwija moc 152 KM przy 8750 obr./min.

Jak możecie się spodziewać, nie miałem okazji jeszcze jeździć nowym Panem Ameryka, ponieważ polska premiera przewidziana jest dopiero na czerwiec 2021, ale znamy już jego cenę na naszym rynku:

  • Pan America – od 71 970 PLN (czarny) lub 73 180 PLN (kolor)
  • Pan America Special – od 82 680 PLN (czarny), 83 890 PLN (kolor) lub 85 410 PLN (dwukolorowe malowanie i perła)

Poniżej znajdziecie pełną informację prasową, w której można znaleźć wszystkie nowości nt. konstrukcji, zawieszenia, wyposażenia standardowego i opcjonalnego, nowego silnika Revolution 1250 oraz ciekawostek technologicznych.

Harley-Davidson Pan America 1250
Harley-Davidson Pan America 1250 Special

Informacja prasowa

Zbudowane, aby przetrwać, stworzone do eksploracji, zaprojektowane na przygody.

MILWAUKEE (22.02.2021 r.) – Motocykl Pan America™ to wszędobylska maszyna Harley-Davidson dla tych, dla których turystyka to również zjeżdżanie z utartych szlaków, zarówno na szosie, jak i poza nią. Ten wytrzymały, mocny i zaawansowany technologicznie pojazd wielozadaniowy został zaprojektowany od podstaw, aby zapewnić pewne prowadzenie i inspirować ducha przygody, gdziekolwiek droga Cię zaprowadzi. 

Harley-Davidson zaangażował swoje najbardziej doświadczone zespoły projektowe i inżynieryjne, aby stworzyć Pan America 1250 i Pan America 1250 Special, zupełnie nowe motocykle typu adventure touring, które zostały wyposażone w dodatki i funkcje premium oraz szczycą się wyjątkowymi osiągami i innowacyjną technologią.

„Od momentu powstania ponad sto lat temu, kiedy wiele dróg było tylko polnymi ścieżkami, Harley-Davidson jest synonimem przygody. Dlatego jestem bardzo dumny, że mogę zaprezentować Pan America jako pierwszy motocykl adventure touring zaprojektowany i zbudowany w Ameryce” – powiedział Jochen Zeitz, prezes i dyrektor generalny Harley-Davidson. „Modele Pan America emanują duchem jazdy gdziekolwiek, wyznawanym dziś przez motocyklistów w USA i na całym świecie, którzy chcą poznawać świat na motocyklu”. Tego samego ducha przygody odczuwa głęboko aktor i ambasador marki, Jason Momoa, który łączy siły twórcze z H-D, aby z motocyklem Pan America pokazać światu pasję przygody.

Modele Pan America 1250 i Pan America 1250 Special są napędzane nowym, chłodzonym cieczą silnikiem Revolution® Max 1250 typu V-Twin o pojemności 1250 cm3 i mocy ponad 150 KM, zaprojektowanym tak, aby zapewnić wysoki moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie obrotów, aż do czerwonej linii. Aby zminimalizować całkowitą masę motocykla (Pan America 1250 – 245 kg/Pan America 1250 Special – 258 kg; z płynami) silnik Revolution Max jest zintegrowany z pojazdem jako centralny element konstrukcyjny podwozia. 

Modele Pan America są wyposażone w technologie mające na celu poprawę wrażeń z jazdy, w tym elektronicznie sterowane tryby jazdy oraz systemy zwiększające bezpieczeństwo podczas jazdy w zakręcie. Ten szeroki zestaw technologii ma na celu dostosowanie osiągów motocykla do dostępnej trakcji podczas przyspieszania, zwalniania i hamowania. Model Pan America 1250 Special jest wyposażony w elektronicznie regulowane, półaktywne zawieszenie przednie i tylne. Wyposażono go również w innowacyjny w branży system Adaptiwe Ride Hide, nowy rewolucyjny system adaptacyjnego zawieszenia, które obniża motocykl po zatrzymaniu oraz podnosi i utrzymuje w optymalnym ustawieniu podczas jazdy.

Zespoły projektantów i inżynierów Harley-Davidson współpracowały podczas procesu tworzenia i udoskonalania modeli Pan America™ 1250 i Pan America™ 1250 Special, kierując się wizją użyteczności. Tak jak w przypadku dobrego narzędzia wielofunkcyjnego, to funkcjonalność narzuca wygląd tych modeli Harley-Davidson®. Od manetek kierownicy, przez zintegrowane uchwyty do mocowania bagażu, po poziomy reflektor skonfigurowany tak, aby lepiej oświetlać terenowe szlaki – funkcja definiuje styl. Modele Pan America 1250 i Pan America 1250 Special, zainspirowane duchem surowego północnoamerykańskiego off-road’u, wyróżniają się wizualnie pośród innych motocykli adventure touring, a ich design odzwierciedla możliwości tych motocykli.

Dealerzy Harley-Davidson® będą oferować pełną linię akcesoriów do modeli Pan America 1250 i Pan America 1250 Special, w tym trzy wytrzymałe systemy bagażowe oraz nowo opracowaną odzież do jazdy dla mężczyzn i kobiet, stworzoną we współpracy z cenionym europejskim specjalistą w dziedzinie odzieży motocyklowej, firmą REV’IT!

Modele Pan America 1250 i Pan America 1250 Special pojawią się u dealerów Harley-Davidson w czerwcu 2021 roku.

PAN AMERICA 1250

Model Harley-Davidson® Pan America 1250 to wytrzymały, mocny i zaawansowany technologicznie motocykl wielozadaniowy przeznaczony dla poszukiwaczy prawdziwych przygód. Wrażenia z jazdy można opisać słowami swoboda i intuicja – motocykl pozostaje pod kontrolą, bez względu na to, gdzie kierowcę poniesie przygoda.

Zoptymalizowane podwozie

Koncentracja na osiągach i zminimalizowaniu masy wpłynęło na architekturę pojazdu i silnika, wybór materiałów i agresywną optymalizację konstrukcji podzespołów – wszystko to w celu uzyskania pożądanego stosunku mocy do masy. Układ napędowy stanowi element nośny podwozia, dzięki czemu wyeliminowano tradycyjną ramę. Trzy odrębne elementy – rama przednia, rama środkowa i część tylna – są połączone bezpośrednio z układem napędowym. Taka konstrukcja zmniejsza wagę motocykla i zapewnia sztywność podwozia, co zapewnia precyzyjne prowadzenie. Wahacz wykonany z odlewu aluminium minimalizuje masę nieresorowaną. Podwozie zostało zaprojektowane z rozstawem osi 1580 mm, idealnym do jazdy turystycznej (zwłaszcza z pasażerem i bagażem) oraz zapewniającym zwinność przy manewrowaniu w terenie.

Odlewane felgi aluminiowe (19-calowe z przodu i 17-calowe z tyłu) zostały zaprojektowane tak, aby były mocne, a jednocześnie lekkie, i aby mogły być używane na drogach utwardzonych i nieutwardzonych. Harley-Davidson we współpracy z Michelin stworzył oponę Scorcher Adventure do modeli Pan America, aby sprostać wymaganiom segmentu adventure touring. Opony Michelin Anakee Wild z agresywnym, terenowym wzorem bieżnika będą oferowane przez dział oryginalnych części i akcesoriów Harley-Davidson®, motocyklistom szukającym maksymalnej trakcji w terenie oraz odważnego profilu stylistycznego.

Hamulce Brembo®

Harley-Davidson i Brembo współpracowały nad całkowicie nowym układem hamulcowym dla modeli Pan America™, który został zaprojektowany tak, aby zapewnić kierowcy doskonałe wyczucie i wydajność hamowania. Nowy radialny zacisk czterotłoczkowy w konstrukcji typu monoblock (30 mm) w pełni wykorzystuje właściwości materiału, aby zwiększyć sztywność przy jednoczesnym zmniejszeniu masy całkowitej. Dwie tarcze przedniego hamulca mają średnicę 320 mm a tarcza tylnego hamulca 280 mm. Nowa, lekka pompa hamulca przedniego oferuje regulację reakcji dźwigni. 

Regulowane zawieszenie

Model Pan America 1250 posiada wysokiej klasy pasywne przednie i tylne zawieszenie z pełną regulacją napięcia wstępnego sprężyny oraz tłumienia dobicia/odbicia. Skok zawieszenia z przodu i z tyłu wynosi 190 mm. Zawieszenie przednie to odwrócony widelec typu cartridge z goleniami 47mm firmy SHOWA®. Tylne zawieszenie to amortyzator SHOWA® Piggyback z hydraulicznie regulowanym napięciem wstępnym sprężyny. Tylne zawieszenie jest łączone systemem drążków zapewniając progresywne wyczucie skoku, co gwarantuje komfortową jazdę na drodze i daje jednocześnie doskonałe wsparcie w warunkach terenowych.

Ekran dotykowy

Wszystkie wskaźniki i funkcje multimedialne są wyświetlane na odchylanym 6,8-calowym ekranie dotykowym TFT (od thin-film-transistor, rodzaj wyświetlacza ciekłokrystalicznego charakteryzującego się wysoką jakością obrazu i kontrastem). Ekran pokryty jest szkłem antyrefleksyjnym, co ułatwia przeglądanie jego zawartości w większości warunków oświetleniowych. Funkcja ekranu dotykowego jest wyłączona, gdy motocykl jest w ruchu, ale wtedy kierowca może obsługiwać wiele funkcji ekranu za pomocą przycisków i przełączników przy kierownicy. Na ekranie można wyświetlić funkcje multimedialne po sparowaniu z urządzeniem mobilnym kierowcy wyposażonym w Bluetooth, w tym muzykę i połączenia telefoniczne. Nawigację zapewnia bezpłatna aplikacja Harley-Davidson® App dla systemów iOS lub Android. 

Zwiększone bezpieczeństwo jazdy w zakręcie

Model Pan America 1250 jest wyposażony w systemy zwiększające bezpieczeństwo w trakcie jazdy w zakręcie, będące zestawem technologii wspomagających kierowcę w nieoczekiwanych sytuacjach lub przy złych warunkach drogowych. Są to systemy elektroniczne wykorzystujące najnowsze technologie sterowania podwoziem, elektronicznego sterowania hamulcami i układem napędowym. Systemy te wykorzystują sześcioosiową jednostkę pomiaru inercyjnego (IMU) w celu obliczenia optymalnej interwencji, gdy motocykl jest pochylony. Elementy poprawiające bezpieczeństwo podczas jazdy w zakręcie w modelu Pan America 1250 obejmują: elektronicznie połączone hamulce z działaniem w zakręcie (Cornering Enhanced Electronically Linked Braking), układ ABS z działaniem w zakręcie (Cornering Enhanced Antilock Braking System), system kontroli trakcji z działaniem w zakręcie (Cornering Enhanced Traction Control System), układ kontroli poślizgu z działaniem w zakręcie (Cornering Enhanced Drag-Torque Slip Control System), oraz system zapobiegający staczaniu się pojazdu na wzniesieniu (Hill Hold Control). 

Tryby jazdy

Wybrany tryb jazdy umożliwia elektroniczną kontrolę charakterystyki osiągów motocykla oraz określenie poziomu interwencji technologicznej. W modelu podstawowym dostępnych jest pięć trybów (4 są zaprogramowane, a jeden można dostosować do własnych potrzeb). Model Pan America™ 1250 Special posiada dwa dodatkowe tryby, które mogą być dostosowane przez użytkownika. Zaprogramowane tryby jazdy dla modeli Pan America 1250 to Road, Sport, Rain, Off-Road i Off-Road Plus. Każdy tryb jazdy posiada określoną kombinację ustawień oddawania mocy, hamowania silnikiem, układu ABS i kontroli trakcji. Kierowca może użyć przycisku MODE na przełącznikach po prawej stronie, aby zmienić aktywny tryb jazdy podczas jazdy motocyklem lub podczas postoju, z pewnymi wyjątkami. 

Dodatkowe cechy modelu Pan America™ 1250:

  • Lekki układ wydechowy został wykonany ze stali nierdzewnej serii 304 i zaprojektowany tak, aby spełniać światowe normy emisji spalin (w tym Euro V) i hałasu bez negatywnego wpływu na trwałość i osiągi. Katalizator jest umieszczony jak najbliżej silnika, aby zminimalizować jego rozmiar i wagę, a także aby utrzymywać ciepło z dala od kierowcy. Para tłumików – jeden pod silnikiem, a drugi po prawej stronie motocykla – zwiększa objętość układu wydechowego, co pozwala na skuteczne tłumienie dźwięku przy minimalnym ciśnieniu wstecznym, co poprawia osiągi. Układ wydechowy został zaprojektowany tak, aby stworzyć prześwit pod motocyklem w celu ograniczenia możliwości uszkodzenia podczas jazdy terenowej oraz aby nie zmniejszać dostępnego kąta pochylenia maszyny.
  • Część siedziska przeznaczoną dla kierowcy można ustawić w pozycji wysokiej i niskiej, co pozwala na lepsze dopasowanie się do motocykla. Regulacja wysokości siedziska nie wymaga użycia narzędzi. Wysokość siedziska bez obciążenia wynosi 870 mm w położeniu dolnym i 895 mm w położeniu górnym.
  • Czteropozycyjną szybę przednią można regulować jedną ręką, za pomocą dźwigni znajdującej się obok ekranu wyświetlacza, w zakresie 45 mm, co umożliwia najlepsze dopasowanie do sylwetki kierowcy, jego preferencji lub zmieniających się warunków jazdy. 
  • Tempomat w wyposażeniu standardowym. 
  • Lekki aluminiowy zbiornik paliwa o pojemności 21,2 l, aby zapewnić większy zasięg jazdy. Wlew paliwa jest umieszczony z przodu na górze zbiornika, dzięki czemu większość toreb na zbiornik nie będzie go zakrywać, co umożliwia tankowanie z założoną torbą. Zbiornik paliwa ma kształt optymalizujący powierzchnię wlotu powietrza do silnika, który znajduje się pod zbiornikiem.
  • Model Pan America™ 1250 wyposażono w oświetlenie LED, które zapewnia charakterystyczny styl i doskonale się sprawdza, a dodatkowo zapewnia wytrzymałość w warunkach terenowych. Reflektor LED Daymaker® Signature został zaprojektowany przy użyciu nowej technologii analizy fotometrycznej w celu uzyskania oświetlenia drogi z bardzo jednorodnym rozproszeniem światła, co eliminuje dekoncentrujące kierowcę jaśniejsze punkty. 
  • Przednie kierunkowskazy są umieszczone tak, aby były chronione przez osłonę rurową podczas jazdy off-road.
  • Dostępne kolory: Vivid Black, River Rock Gray z emblematem na zbiorniku paliwa

PAN AMERICA 1250 SPECIAL 

Model Pan America 1250 Special to najwyższej klasy motocykl typu adventure touring, wyposażony w szereg dodatków i ekskluzywnych funkcji:

Półaktywne zawieszenie przednie i tylne z kontrolą obciążenia pojazdu

Model Pan America™ 1250 Special jest wyposażony w elektronicznie regulowane, półaktywne zawieszenie przednie i tylne. Wykorzystując dane dostarczane przez czujniki zamontowane w motocyklu, system zawieszenia automatycznie reguluje tłumienie, aby dostosować je do panujących warunków i aktywności kierowcy. Te elementy zawieszenia są dostarczane przez firmę SHOWA, natomiast oprogramowanie sterujące zostało opracowane przez Harley-Davidson. System kontroli obciążenia pojazdu oblicza wagę kierowcy, pasażera i bagażu, aby dobrać optymalne ustawienie zawieszenia poprzez automatyczną regulację napięcia wstępnego sprężyny. Wysokość siedziska bez obciążenia wynosi 850 mm w położeniu dolnym i 875 mm w położeniu górnym.

System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)

TPMS wyświetla aktualne ciśnienie w przedniej i tylnej oponie na kolorowym ekranie oraz wyświetla wskaźnik ostrzegający kierowcę, gdy ciśnienie w oponie jest za niskie i należy je sprawdzić. Utrzymywanie właściwego ciśnienia powietrza w oponach jest ważne zarówno dla osiągów pojazdu, jak i dla żywotności opon.

Podpórka centralna

Podpórka podtrzymuje zaparkowany motocykl w pozycji pionowej. Z rozłożoną podpórką centralną zaparkowany motocykl zajmuje mniej miejsca, niż gdyby opierał się na podpórce bocznej, co jest zaletą, gdy w garażu jest mało miejsca. Podpórka podnosi również tylne koło z ziemi, aby ułatwić konserwację i wymianę opon, w domu lub w terenie.

Wielopozycyjny pedał hamulca tylnego

Bez użycia narzędzi można zmienić wysokość pedału hamulca tylnego pomiędzy dwoma pozycjami, aby poprawić kontrolę i komfort jazdy w pozycji stojącej.  Jazda w terenie w pozycji stojącej może poprawić kontrolę nad motocyklem i poprawić widoczność trasy przed kierowcą.

Gmole

Osłony z rur stalowych mają za zadanie chronić chłodnicę i zapewnić motocyklowi oparcie w przypadku wywrócenia się.

Aluminiowa osłona silnika

Ta wytrzymała płyta została zaprojektowana w celu ochrony skrzyni korbowej silnika przed uderzeniami.

Adaptacyjny reflektor Daymaker® Signature

Technologia zaawansowanego reflektora adaptacyjnego Daymaker® wykorzystuje układ ABS IMU do określenia kąta nachylenia motocykla i automatycznego skierowania dodatkowego światła na zakręty, aby doświetlić obszary drogi, które mogą być niedoświetlone w przypadku korzystania z reflektora LED bez tej technologii. Może to dać kierowcy więcej pewności siebie podczas jazdy po zmroku.

  • System składa się z trzech elementów LED po każdej stronie, umieszczonych tuż nad głównym reflektorem Daymaker.
  • Reflektor rzuca światło sekwencyjnie na podstawie przechyłu bocznego motocykla: pod kątem 8, 15 i 23 stopni.
  • Zamiast po prostu włączać się i wyłączać, napięcie prądu płynącego do elementów adaptacyjnych stopniowo się podnosi, dzięki czemu strumień dodatkowego światła narasta płynnie i progresywnie.
  • System jest aktywny, gdy reflektor znajduje się w trybie świateł drogowych lub świateł mijania.

Podgrzewane manetki i owiewki na dłonie

Oba te elementy zapewniają dodatkowy komfort podczas jazdy w chłodne dni. Podgrzewane manetki mają trzy ustawienia temperatury, wybierane za pomocą przycisku przy kierownicy.

Amortyzator skrętu

Zwiększa dynamikę jazdy podczas agresywnej jazdy off-road.

Opcja montowana fabrycznie: System Adaptive Ride Height

Harley-Davidson jest pierwszym producentem, który oferuje tę technologię w branży motocyklowej. Zawieszenie adaptacyjne jest opcją montowaną fabrycznie dostępną wyłącznie w modelu Pan America™ 1250 Special. System ARH pozwala poczuć się pewnie w różnych sytuacjach, np. umożliwiając obniżenie wysokości siedzenia po zatrzymaniu motocykla, bez zmniejszania prześwitu podczas jazdy.

Ten rewolucyjny system zawieszenia automatycznie przełącza motocykl pomiędzy obniżoną pozycją po zatrzymaniu a optymalną wysokością zawieszenia, gdy motocykl jest w ruchu. System ten ułatwia motocykliście wsiadanie na model Pan America 1250 Special i pewne postawienie stóp na ziemi podczas zatrzymania, poprzez obniżenie wysokości siedzenia od 25 do 50 mm (w zależności od automatycznie wybranego napięcia wstępnego sprężyny amortyzatora tylnego, które określa wysokość zawieszenia, gdy motocykl jest w ruchu). Wysokość siedzenia bez obciążenia wynosi 830 mm w pozycji niskiej i 855 mm w pozycji wysokiej.  System ARH zapewnia zachowanie wszystkich cech półaktywnego zawieszenia przedniego i tylnego.

  • System ten nie ogranicza skoku zawieszenia – pełny skok jest zawsze zachowany – ani nie wpływa na dostępny kąt pochylenia, prześwit czy komfort jazdy.
  • Do wyboru są cztery ustawienia działania systemu:
    • Tryb auto: System określa, jak szybko obniżyć zawieszenie w zależności od tego, jak agresywne jest hamowanie, a docelowo, w momencie zatrzymania się motocykla, zawieszenie zostaje całkowicie obniżone.
    • Tryb krótkiego opóźnienia i długiego opóźnienia: W tych trybach funkcja obniżania jest opóźniona do momentu zatrzymania motocykla, dzięki czemu zachowana jest pełna wysokość zawieszenia podczas jazdy z małą prędkością, np. podczas jazdy na parkingu.
    • Tryb zablokowany: System zawieszenia adaptacyjnego zawsze utrzymuje normalną wysokość zawieszenia i nie obniża się podczas zatrzymania. Ten tryb może być wybrany przez wysokiego kierowcę, który nie potrzebuje działania systemu ARH, aby pewnie postawić stopy na podłożu podczas zatrzymania, lub do jazdy terenowej, gdy przy niskich prędkościach wymagana jest pełna wysokość zawieszenia.

Opcja montowana fabrycznie: Koła bezdętkowe ze szprychami

Szprychy ze stali nierdzewnej są zaplatane przez aluminiową obręcz koła poza kołnierzem opony. W warunkach terenowych, koła te oferują kierowcy kilka dodatkowych zalet w porównaniu z kołami odlewanymi. 

  • Taka konstrukcja pozwala korzystać z opon bezdętkowych, co eliminuje ciężar dętki.
  • Szprychy można naprawić w terenie bez zdejmowania koła z motocykla lub zdejmowania opony z koła. 
  • Koła ze szprychami wyglądają zarówno na wytrzymałe, jak i zaawansowane technologicznie.

Dostępne kolory: Vivid Black; Gauntlet Gray Metallic; Deadwood Green; dwukolorowy Baja Orange/Stone Washed White Pearl.

HARLEY-DAVIDSON REVOLUTION MAX 1250
SILNIK ZBUDOWANY Z MYŚLĄ O PRZYGODZIE

Modele Pan America 1250 i Pan America 1250 Special napędza zupełnie nowy silnik V-Twin chłodzony cieczą

MILWAUKEE (22 lutego 2021 r.) – Modele Harley-Davidson® Pan America™ 1250 i Pan America™ 1250 Special napędzane są przez zupełnie nowy silnik Revolution® Max 1250, chłodzony cieczą silnik V-Twin zaprojektowany z myślą o zapewnieniu elastycznej i emocjonującej jazdy dzięki wysokiej wartości momentu obrotowego dostępnego w szerokim zakresie obrotów, aż do czerwonej linii. Silnik Revolution Max 1250 został specjalnie dostrojony, aby zapewnić pożądaną charakterystykę mocy dla modeli Pan America 1250 i Pan America 1250 Special, z naciskiem na płynność momentu obrotowego na niskich obrotach i kontrolę przepustnicy przy niewielkich prędkościach, co doskonale sprawdza się podczas jazdy off-road.

„W całej swojej historii firma Harley-Davidson nieustannie dążyła do rozwoju technologicznego, szanując przy tym dziedzictwo swojej marki, oraz produkując silniki, których osiągi spełniają oczekiwania użytkowników” – mówi Alex Bozmoski, główny inżynier firmy Harley-Davidson. „Revolution Max 1250 to czysta, zaawansowana konstrukcja, dzięki której miłośnicy modelu Pan America zdobędą nowe horyzonty z niezawodnością, wydajnością oraz ekscytującymi osiągami”.

Dążenie do zapewniania jak najlepszych osiągów oraz redukcji masy pojazdu miało wpływ na architekturę pojazdu oraz silnika, dobór materiałów oraz optymalizację elementów. Aby zminimalizować całkowitą masę motocykla, silnik jest zintegrowany z pojazdem jako centralny element podwozia. Zastosowanie lekkich materiałów umożliwiło osiągnięcie pożądanego stosunku mocy do masy. Silnik Revolution Max 1250 jest montowany w fabryce Harley-Davidson Pilgrim Road Powertrain Operations w stanie Wisconsin (USA).

Silnik Revolution® Max 1250

Pojemność: 1250 cm3
Średnica cylindra / skok tłoka: 105 mm x 72 mm
Moc: 152 KM (112 kW) przy 8750 obr./min
Szczytowy moment obrotowy: 128 Nm przy 6750 obr./min
Maksymalne obroty: 9500 obr./min
Stopień sprężania: 13:1

Parametry techniczne silnika Revolution® Max 1250

Architektura V-Twin

  • Konstrukcja w układzie V zapewnia wąski profil układu napędowego, który pozwala scentralizować masę, poprawiając równowagę i sterowność, a także zapewnia kierowcy dużo miejsca na nogi i stopy.
  • Ustawienie cylindrów pod kątem 60 stopni w kształcie litery V zapewnia zwartość silnika, a jednocześnie przestrzeń między cylindrami dla podwójnych przepustnic typu Down-Draft, które zwiększają przepływ powietrza i zapewniają lepsze osiągi. 

Optymalizacja konstrukcji pod kątem obniżenia masy

Zmniejszenie masy układu napędowego przyczynia się do obniżenia masy motocykla, a z kolei niższa masa może poprawić osiągi motocykla pod każdym aspektem: wydajności, przyspieszenia, prowadzenia i hamowania.

  • Zastosowanie analizy metodą elementów skończonych (MES) oraz zaawansowanych technik optymalizacji konstrukcji na etapie projektowania silnika umożliwiło zminimalizowanie masy materiałów w elementach odlewanych i formowanych. Na przykład w trakcie prac projektowych udało się zmniejszyć masę przekładni rozrusznika oraz wałka rozrządu dzięki usunięciu nadmiaru materiału.
  • Innymi elementami zmniejszającymi masę konstrukcji są np. jednoczęściowe cylindry aluminiowe z powłoką galwaniczną z węglika krzemu.
  • Osłony wahaczy i wałków rozrządu oraz pokrywa główna są wykonane z lekkiego magnezu.

Układ napędowy jako element konstrukcyjny

Układ napędowy silnika Revolution Max 1250 jest strukturalnym elementem konstrukcji podwozia motocykla.

  • Silnik spełnia dwie funkcje – dostarcza moc i działa jako element konstrukcyjny podwozia.
  • Wyeliminowanie tradycyjnej ramy znacznie zmniejsza masę motocykla i zapewnia bardzo sztywne podwozie.
  • Przedni i środkowy element ramy oraz część tylna są przykręcone bezpośrednio do układu napędowego.
  • Układ napędowy został zaprojektowany tak, aby był zarówno wytrzymały, jak i bardzo sztywny, dzięki czemu może skutecznie funkcjonować jako element podwozia.
  • Znaczna redukcja masy, sztywne podwozie i centralizacja masy pozwoliły zoptymalizować osiągi pojazdu.

Chłodzenie cieczą

Nadmierna temperatura jest niekorzystna zarówno dla trwałości, jak i komfortu jazdy. Chłodzenie silnika cieczą pozwala utrzymać pod kontrolą stabilną temperaturę silnika i oleju, zapewniając stałą wydajność podczas jazdy w zmiennych warunkach otoczenia. 

  • Osiągi układu napędowego udało się dodatkowo poprawić dzięki wąskim tolerancjom komponentów, które można uzyskać dzięki skutecznej kontroli temperatury silnika (co pozwala ograniczyć rozszerzanie się i kurczenie części metalowych).
  • Chłodzenie cieczą ogranicza także hałas generowany przez wewnętrzne elementy silnika, po pozwala uzyskać pożądany dźwięk pracy silnika oraz emocjonujący odgłos wydechu.
  • Olej silnikowy jest również chłodzony cieczą, co zapewnia utrzymanie wydajności i trwałości oleju silnikowego w trudnych warunkach.
  • Układ chłodzenia został zaprojektowany z myślą o estetycznym wyglądzie, łatwym serwisowani oraz wysokiej trwałości.
  • Pompa płynu chłodzącego jest zabudowana wewnątrz oraz jest wyposażona w wysokowydajne łożyska i uszczelki, które wydłużają jej żywotność.
  • Kanały płynu chłodzącego są zintegrowane ze złożonym odlewem obudowy statora, co pozwala zmniejszyć masę i szerokość układu napędowego.
  • Korek spustowy płynu chłodzącego jest zagłębiony i zabezpieczony zatyczką, aby uniknąć uszkodzeń podczas jazdy terenowej.

Przesunięte czopy korbowodu

Oba czopy korbowodu wału korbowego są przesunięte o 30 stopni. Firma Harley-Davidson wykorzystała swoje rozległe doświadczenie w zakresie wyścigów torowych, aby dostroić rytm impulsów mocy silnika Revolution® Max 1250.

  • 30-stopniowe przesunięcie tworzy 90-stopniową kolejność zapłonu, która zapewnia płynne dostarczanie mocy, zwłaszcza przy wyższych obrotach.
  • Cylindry zostały lekko przesunięte w celu dostosowania do konstrukcji wału korbowego, a tylny cylinder jest umieszczony po lewej stronie kierowcy na skrzyni korbowej, aby poprawić ergonomię.
  • Kierowca zyskuje kontrolę i pewność siebie, ponieważ impulsy mocy o 90-stopniowej kolejności zapłonu są w stanie poprawić trakcję, w niektórych sytuacjach jazdy terenowej.
  • Zastosowanie 90-stopniowej kolejności zapłonu pozwala również uzyskać charakterystyczną rytmikę układu wydechowego.

Tłoki z kutego aluminium

  • Denka tłoków są obrabiane maszynowo w celu zapewnienia precyzyjnej kontroli stopnia sprężania. Stopień sprężania 13:1 poprawia moment obrotowy silnika przy wszystkich prędkościach obrotowych. Tak wysoki stopień sprężania jest możliwy dzięki zaawansowanym czujnikom wykrywającym spalanie stukowe. Dla osiągnięcia pełnej mocy silnik będzie wymagał paliwa 95 oktanowego, lecz może również być zasilany paliwem o niższej liczbie oktanowej dzięki zabezpieczeniu przed spalaniem detonacyjnym przez technologię czujnika spalania stukowego.
  • Podstawa tłoka jest ścięta ukośnie, przez co do montażu nie jest wymagane narzędzie do ściskania pierścieni tłokowych. 
  • Spód tłoka pokryty jest powłoką o niskim współczynniku tarcia.
  • Pierścienie tłokowe o niskim naprężeniu zmniejszają tarcie, co poprawia osiągi.
  • Górna część pierścienia jest anodyzowana w celu zwiększenia trwałości.
  • Dysze chłodzące olej są skierowane na denka tłoków, aby lepiej rozpraszać ciepło spalania.

Czterozaworowe głowice cylindrów

  • Czterozaworowe głowice cylindrów (dwie ssące i dwie wydechowe) pozwalają na uzyskanie największej możliwej powierzchni zaworów.
  • Pozwala to uzyskać optymalny profil osiągów jazdy – wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach z płynnym przejściem do mocy szczytowej – ze względu na optymalizację przepływu gazów przez komorę spalania w celu dopasowania do pożądanych wymagań wydajności i pojemności skokowej silnika.
  • Zawory wydechowe są wypełnione sodem, aby lepiej odprowadzały ciepło.
  • Zawieszone kanały olejowe w głowicach są możliwe dzięki skomplikowanej technice odlewania i zmniejszają masę, dzięki minimalizacji grubości ścianek głowicy.
  • Głowice cylindrów są odlewane z wyjątkowo wytrzymałego stopu aluminium 354. Ponieważ głowice działają jako punkt mocowania podwozia, zostały zaprojektowane tak, aby były elastyczne w punkcie mocowania, ale sztywne nad komorą spalania. Osiągnięto to poprzez częściowo ukierunkowaną obróbkę cieplną.

Podwójne górne wałki rozrządu (DOHC – Double Overhead Camshaft)

Silnik Revolution Max 1250 jest wyposażony w oddzielne wałki rozrządu zaworów ssących i wydechowych dla każdego cylindra.

  • Konstrukcja DOHC ułatwia pracę przy wyższych prędkościach obrotowych dzięki zmniejszeniu bezwładności układu rozrządu, co przekłada się na wyższą moc szczytową.
  • Konstrukcja DOHC pozwala na niezależne zmienne fazy rozrządu zaworów (VVT) na krzywce ssącej i wydechowej, z optymalizacją przedniego i tylnego cylindra, aby poszerzyć zakres obrotów o wysokiej mocy.
  • Konkretne profile krzywek są dobierane tak, aby uzyskać najbardziej pożądane charakterystyki pracy.
  • Czop łożyskowy wałka rozrządu po stronie napędowej jest częścią koła zębatego napędowego. Taka konstrukcja umożliwia demontaż wałka rozrządu do celów serwisowych lub przyszłej modernizacji bez demontażu napędu wałka rozrządu.
  • Prowadnice łańcucha napędu wałka rozrządu i koła łańcuchowe zostały zoptymalizowane w celu zmniejszenia masy do minimum. Napinacz łańcucha jest zamontowany wewnątrz i posiada cechy konstrukcyjne minimalizujące hałas przy rozruchu.

Hydrauliczna regulacja luzu

  • Silnik Revolution® Max 1250 posiada sterowanie zaworami z hydraulicznymi regulatorami luzu.
  • Taka konstrukcja zapewnia, że zawory i siłowniki zaworów pozostają w stałym kontakcie w trakcie zmiany temperatury silnika.
  • Hydrauliczne kompensatory luzu sprawiają, że układ rozrządu nie wymaga konserwacji, co pozwala właścicielowi zaoszczędzić czas i koszty – nie ma mechanicznego regulatora.
  • Taka konstrukcja zapewnia redukcję niepożądanego hałasu w układzie rozrządu, zwłaszcza przy rozruchu silnika na zimno.
  • Taka konstrukcja pozwala również utrzymać stały nacisk na trzonek zaworu, co umożliwia bardziej agresywne profile wałka rozrządu, które mogą pomóc w osiągnięciu lepszych osiągów.

Zmienne fazy rozrządu (VVT – Variable Valve Timing)

Silnik Revolution Max 1250 jest wyposażony w sterowany komputerowo układ zmiennych faz rozrządu (VVT), zarówno na wałku rozrządu zaworów ssących, jak i wydechowych.

  • Dzięki sterowaniu komputerowemu układ VVT niezależnie przyspiesza lub opóźnia fazy wałka rozrządu zaworów ssących i wydechowych w potencjalnym zakresie 40 stopni obrotu wału korbowego.
  • Technologia VVT poszerza ogólny zakres obrotów o wysokiej mocy i poprawia zarządzanie momentem obrotowym oraz wydajność w porównaniu z identycznym silnikiem ze stałym rozrządem zaworów. Dzięki temu ten sam silnik może zapewnić zarówno duży moment obrotowy przy niskich obrotach dla lepszego przyspieszania z miejsca, jak i wysoką moc przy emocjonującej jeździe na wysokich obrotach.
  • Układ VVT może poprawić ekonomię zużycia paliwa i zwiększyć zasięg na pełnym zbiorniku.
  • Regulator fazy rozrządu znajduje się pomiędzy zębatką napędową krzywki a wałem rozrządu i wykorzystuje tłok elektromagnetyczny do sterowania hydrauliką, która zmienia fazy rozrządu.
  • Gdy silnik jest wyłączony, układ VVT ustawia krzywki ssące na pełne opóźnienie, a krzywki wydechowe na pełne wysunięcie, aby zmniejszyć kompresję i ułatwić rozruch.
  • Czujniki położenia wałka rozrządu znajdują się w pokrywach zaworów.

Podwójne świece zapłonowe

Silnik Revolution Max 1250 jest wyposażony w dwie świece zapłonowe na cylinder.

  • Podwójne świece zapłonowe umożliwiają lepszy zapłon paliwa w tym szerokim cylindrze.
  • Silnik Revolution® Max 1250 jest wyposażony w świece zapłonowe, zaprojektowane pod kątem lepszego zarządzania wysokimi temperaturami w komorach spalania niż standardowe świece zapłonowe.

Podwójne korpusy przepustnic typu Down-Draft

Oddzielne korpusy przepustnic znajdują się pomiędzy cylindrami oraz są ustawione tak, aby zminimalizować zawirowania i utrudnienia przepływu powietrza.

  • Przepływ powietrza o dużej prędkości do komory spalania jest zoptymalizowany w celu zwiększenia wydajności.
  • Dostarczanie paliwa może być zoptymalizowane indywidualnie dla każdego cylindra, co jest w stanie poprawić ekonomię i zasięg.
  • Centralne umiejscowienie przepustnic pozwala na idealne umieszczenie 11-litrowej komory powietrznej nad silnikiem. Pojemność komory powietrznej jest zoptymalizowana pod kątem osiągów silnika.
  • Kształt komory powietrznej pozwala na zastosowanie dopasowanych, profilowanych kanałów dolotowych przy każdym korpusie przepustnicy, które wykorzystują bezwładność do wprowadzenia większej masy powietrza do komory spalania, co może zwiększyć moc wyjściową.
  • Komora powietrzna jest wykonana z nylonu wypełnionego włóknem szklanym z wbudowanym wewnętrznym ożebrowaniem, które pomaga tłumić rezonans i hałas wlotowy. Skierowany do przodu wlot powietrza kieruje hałas wlotowy z dala od kierowcy. Wyciszenie hałasu wlotowego sprawia, ze odgłos wydechu nabiera dominującego charakteru.
  • Okrągła podstawa zmywalnego stożkowego filtra powietrza zapewnia optymalne uszczelnienie komory powietrznej.

Wytrzymały układ olejowy

Układ olejowy silnika został zaprojektowany pod kątem pracy w trudnych warunkach.

  • W silniku zastosowano układ olejowy z suchą miską olejową, w którym zbiornik oleju (lub miska olejowa) znajduje się w odlewie skrzyni korbowej pod wszystkimi obracającymi się częściami. Zwiększa to wydajność dzięki redukcji strat mocy, które mogą wystąpić, gdy obracająca się część musi zanurzyć się w kąpieli olejowej.
  • Potrójne pompy drenujące odprowadzają nadmiar oleju z trzech wnęk silnika – skrzyni korbowej, wnęki statora i wnęki sprzęgła. Kierowca zyskuje optymalne osiągi dzięki uniknięciu strat mocy, ponieważ wewnętrzne elementy silnika nie muszą obracać się w nadmiernej ilości oleju.
  • Taca wylotowa zapobiega napowietrzaniu oleju silnikowego przez sprzęgło, co mogłoby utrudnić doprowadzanie oleju.
  • Pompa doprowadzająca olej jest wyposażona w sito, które jest w stanie skutecznie filtrować zanieczyszczenia przez cały okres eksploatacji motocykla.
  • Pompa olejowa jest zaprojektowana tak, aby wytwarzała podciśnienie w skrzyni korbowej, co może dodatkowo zmniejszyć tarcie wewnątrz silnika, ponieważ przedmuchiwania komory spalania wymaga niższego ciśnienia pierścieni tłokowych.
  • Olej jest dostarczany do łożysk głównych i łożysk korbowodów przez środek wału korbowego, co pozwala zapewnić niskie ciśnienie oleju (60-70 psi) oraz zredukować straty mocy przy wysokich obrotach.

W pełni wyrównoważony układ napędowy

Wewnętrzne balansery niwelują większość drgań silnika, zwiększając komfort jazdy i trwałość pojazdu.

  • Główny balanser: Ten spiralny balanser łańcuchowy umieszczony w skrzyni korbowej niweluje podstawowe drgania generowane przez sworznie korbowe, tłoki i korbowody, a także „parę toczną”, czyli brak niewyważenie bocznego spowodowanego przez przesunięcie cylindrów.
  • Drugorzędny balanser: Mały balanser umieszczony w przedniej części głowicy cylindra pomiędzy wałkami rozrządu służy jako uzupełnienie głównego balansera oraz zapewnia dodatkową redukcję drgań.
  • Balansery są dostrojone, aby zapewnić odpowiednie drgania, które „ożywiają” motocykl.
  • Zrównoważenie silnika przyczynia się do redukcji wagi i poprawy osiągów motocykla, ponieważ elementy silnika nie muszą być zaprojektowane pod kątem odporności na naprężenia spowodowane przez drgania.

Sprzęgło i skrzynia biegów

Silnik Revolution® Max jest zintegrowanym zespołem napędowym, co oznacza, że silnik i sześciobiegowa skrzynia biegów znajdują się we wspólnej obudowie.

  • Sprzęgło jest uruchamiane mechanicznie za pomocą linki o dużej średnicy, co zapewnia płynne i równomierne rozłączanie oraz minimalne opory. 
  • Dzięki funkcji wspomagania sprzęgło pracuje lżej, zachowując jednocześnie możliwość przekazania pełnego momentu obrotowego i mocy do skrzyni biegów.
  • Sprzęgło zawiera osiem płytek ciernych zaprojektowanych z myślą o zapewnieniu spójnego zaczepienia przy maksymalnym momencie obrotowym przez cały jego okres eksploatacji.
  • Dzięki szczękom ślizgowym podczas redukcji biegu można uniknąć nadmiernej prędkości obrotowej silnika, ślizgania oraz podskakiwania tylnego koła.
  • Aby zminimalizować hałas i wibracje, zespół przekładni głównej został zaprojektowany tak, aby osiągnąć optymalną równowagę między jakością dźwięku a wydajnością. Specjalnie zaprojektowana przekładnia nożycowa redukuje zarówno luzy, jak i hałas podczas zazębiania się przekładni.
  • Sprężyny kompensacyjne w przekładni głównej wygładzają impulsy momentu obrotowego z wału korbowego, zanim dotrą one do skrzyni biegów, zapewniając płynne dostarczanie momentu obrotowego.
  • Sześciostopniowa skrzynia biegów wyposażona jest w łożyska wałeczkowe podtrzymujące bęben zmiany biegów i tuleje wspierające wałka zmiany biegów pokryte teflonem, aby zminimalizować straty wynikające z tarcia i zoptymalizować jakość zmiany biegów.
  • Wewnętrzne elementy skrzyni biegów są trwałe i zarazem jak najlżejsze, aby poprawić jakość zmiany biegów i przyspieszenie poprzez ograniczenie strat mocy podczas zmiany biegów.
  • Półsucha komora przekładni zmniejsza redukuje straty mocy i zmniejsza zużycie paliwa.

TECHNOLOGIA ZWIĘKSZA WRAŻENIA Z JAZDY MOTOCYKLAMI HARLEY-DAVIDSON ADVENTURE TOURING

Innowacyjna technologia adaptacyjnej wysokości jazdy i półaktywne zawieszenie w modelu Pan America 1250 Special

MILWAUKEE (22 lutego 2021 r.) – Modele Harley-Davidson® Pan America™ 1250 i Pan America™ 1250 Special to zupełnie nowe motocykle typu adventure touring. Firma Harley-Davidson wykorzystała swoje ogromne możliwości inżynieryjne, aby wyposażyć te motocykle w zaawansowane technologie zaprojektowane z myślą o zapewnieniu jak najlepszych wrażeń z jazdy.

Półaktywne zawieszenie

Model Pan America™ 1250 Special jest wyposażony w elektronicznie regulowane, półaktywne zawieszenie przednie i tylne. Wykorzystując dane dostarczane przez czujniki zamontowane w motocyklu, system zawieszenia automatycznie reguluje tłumienie, aby dostosować je do panujących warunków i aktywności kierowcy. Te elementy zawieszenia są dostarczane przez firmę SHOWA®, natomiast oprogramowanie sterujące zostało stworzone przez Harley-Davidson.

  • Skok zawieszenia wynosi 190 mm (przód i tył).
  • Przednie zawieszenie to 47 mm odwrócony widelec SHOWA® BFF™ (Balance Free Forks) z półaktywną kontrolą tłumienia.
  • Z tyłu zamontowano amortyzator SHOWA® BFRC™ (Balanced Free Rear Cushion-lite) typu coilover z elektroniczną kontrolą napięcia wstępnego i półaktywnym tłumieniem. Tylne zawieszenie posiada system łączący amortyzator, wahacz i ramę, który zapewnia progresywne wyczucie skoku. Ten progresywny system oferuje  komfortową jazdę na drodze i dodatkowe wsparcie w warunkach terenowych.                  
  • System kontroli obciążenia pojazdu oblicza wagę kierowcy, pasażera i bagażu, aby dobrać optymalne ustawienie zawieszenia poprzez automatyczną regulację napięcia wstępnego sprężyny. 
  • System półaktywnego zawieszenia reaguje na pozycję zawieszenia, prędkość pojazdu, przyspieszenie pionowe motocykla, kąt i współczynnik przechyłu, wartość przyspieszenia lub momentu hamowania, a także z wybrany przez motocyklistę tryb jazdy, aby zapewnić pożądany poziom komfortu jazdy.
  • System półaktywnego zawieszenia posiada pięć wstępnie zaprogramowanych profili w zdefiniowanych trybach jazdy: 
    • Komfort (Comfort): Wyższa elastyczność zawieszenia i odizolowanie kierowcy od trudnych warunków na drodze.
    • Równowaga (Balanced): Równowaga pod względem wygody jazdy i pewności prowadzenia, na potrzeby uniwersalnej jazdy.
    • Sport (Sport): Maksymalna kontrola prowadzenia z większym zakresem tłumienia skalibrowanym do pewnej, dynamicznej jazdy. 
    • Miękki Off-Road (Off-Road Soft): Zmniejszenie wstępnego tłumienia, aby zwiększyć elastyczność pracy zawieszenia, co pozwoli na pokonywanie większych przeszkód i ograniczać dobicia; idealny na nieutwardzone i nierówne dukty oraz kamienisty teren.
    • Twardy Off-Road (Off-Road Firm): Zwiększenie wstępnego tłumienia na potrzeby agresywnej jazdy lub kiedy chcemy pokonać teren bardziej na siedząco: tryb idealny do jazdy po grząskim/piaszczystym terenie.
  • Kierowca nie może zmieniać profilu półaktywnego zawieszenia w ramach wstępnie zaprogramowanego trybu jazdy, ale może stworzyć własny tryb i ustawić profil zawieszenia według własnych preferencji.

System Adaptive Ride Height (Adaptacyjna wysokość jazdy) jest opcją dostępną wyłącznie dla modelu Pan America™ 1250 Special. Harley-Davidson jest pierwszą firmą, która oferuje tę technologię w branży motocyklowej. Ten rewolucyjny system zawieszenia automatycznie przełącza motocykl pomiędzy obniżoną pozycją po zatrzymaniu a optymalną wysokością zawieszenia, gdy motocykl jest w ruchu. System ten ułatwia motocykliście wsiadanie na model Pan America 1250 Special i pewne postawienie stóp na ziemi podczas zatrzymania, poprzez obniżenie wysokości siedzenia o 25-50 mm (w zależności od automatycznie wybranego napięcia wstępnego sprężyny amortyzatora tylnego, które określa wysokość zawieszenia, gdy motocykl jest w ruchu). 

  • System ten nie ogranicza skoku zawieszenia – pełny skok jest zawsze zachowany – ani nie wpływa na kąt pochylenia, prześwit czy komfort jazdy.
  • Do wyboru są cztery ustawienia działania systemu:
    • Tryb auto: System określa, jak szybko obniżyć zawieszenie w zależności od tego, jak agresywne jest hamowanie, a docelowo, w momencie zatrzymania się motocykla, zawieszenie zostaje całkowicie obniżone.
    • Tryb krótkiego opóźnienia i długiego opóźnienia: W tych trybach funkcja obniżania jest opóźniona do momentu zatrzymania motocykla, dzięki czemu zachowana jest pełna wysokość zawieszenia podczas jazdy z małą prędkością, np. podczas jazdy na parkingu.
    • Tryb zablokowany: System zawieszenia adaptacyjnego zawsze utrzymuje normalną wysokość zawieszenia i nie obniża się podczas zatrzymywania. Ten tryb może być wybrany przez wysokiego kierowcę, który nie potrzebuje działania systemu ARH, aby pewnie postawić stopy na podłożu podczas zatrzymania, lub do jazdy terenowej, gdy przy niskich prędkościach wymagana jest pełna wysokość zawieszenia.

Zwiększone bezpieczeństwo jazdy w zakręcie – pakiet Cornering Rider Safety Enhancements

Modele Pan America 1250 i Pan America 1250 Special są wyposażone w zestaw technologii opracowanych, aby dostosować osiągi motocykla do dostępnej przyczepności* podczas przyspieszania, zwalniania i hamowania. Systemy te zostały zaprojektowane, aby ułatwić kierowcy kontrolowanie motocykla podczas przyspieszania i hamowania w linii prostej lub na zakręcie –  mogą być pomocne podczas jazdy w niesprzyjających warunkach drogowych lub w nieoczekiwanych sytuacjach. Są to elektroniczne systemy wykorzystujące najnowsze technologie sterowania podwoziem, elektronicznego sterowania hamulcami i układu napędowego.

*Uwaga! Dostępna trakcja jest określana przez interfejs droga/opona. Systemy są w stanie regulować ciśnienie w układzie hamulcowym lub moment obrotowy układu napędowego, w celu zrównoważenia sił działających na opony, aby nie przekroczyć dostępnej przyczepności. Technologie te nie mają możliwości zwiększenia przyczepności, ani nie będą interweniować, gdy kierowca nie wykorzysta hamulca lub przepustnicy (np. jazda w zakręcie z wciśniętą dźwignią sprzęgła). Systemy nie mają też możliwości bezpośredniego wpływania na kierunek poruszania się pojazdu. Jest to kluczowa różnica między systemami w motocyklach a systemami używanymi w samochodach. Kierowca jest ostatecznie odpowiedzialny za prowadzenie i korekcję kierunku jazdy.

Niektóre elementy pakietu Cornering Rider Safety Enhancements są „ulepszone pod kątem jazdy w zakręcie” z wykorzystaniem technologii stworzonej specjalnie dla motocykli. Kąt pochylenia motocykla podczas pokonywania zakrętu jest mierzony i określany przez inercyjną jednostkę pomiarową (IMU). Ponieważ wiele motocykli ma różny rozmiar przednich i tylnych opon, w momencie wchodzenia w zakręt koła zaczynają się obracać z nieco innymi prędkościami. Powierzchnia styku opony – część opony, która faktycznie, która faktycznie styka się z nawierzchnią – również zmienia się wraz z pochylaniem się motocykla podczas pokonywania zakrętu. Systemy biorą to pod uwagę oraz interweniują w inny sposób, gdy motocykl jest pochylony, niż gdy jest w pozycji pionowej, aby zapewnić optymalne osiągi.

Elektronicznie połączone hamulce z działaniem w zakręcie (C-ELB – Cornering Enhanced Electronically Linked Braking)

Układ C-ELB zapewnia zrównoważone hamowanie przedniej i tylnej części pojazdu w szerokim zakresie siły hamowania. Układ ten zapewnia mocniejsze, wspólne działanie obu hamulców, gdy motocyklista hamuje z większą siłą, oraz zmniejsza lub całkowicie eliminuje łączenie w przypadku lekkiego hamowania przy niskich prędkościach. W przypadku połączenia hamulców naciśnięcie dźwigni hamulca przedniego spowoduje, że układ zastosuje również dynamicznie pewną siłę hamowania z tyłu. Układ C-ELB bierze pod uwagę kąt pochylenia motocykla i zmienia proporcje ciśnienia w hamulcach (przód i tył) podczas pokonywania zakrętu, aby zwiększyć zdolność motocykla do utrzymania zamierzonego przez kierowcę toru jazdy. Układ C-ELB jest wyłączony, gdy motocyklista wybierze tryb jazdy Off-Road Plus lub Custom Off-Road Plus (patrz sekcja Tryby jazdy).

Układ ABS z działaniem w zakręcie (C-ABS – Cornering Enhanced Antilock Braking System)

ABS ma za zadanie zapobiegać blokowaniu się kół pod wpływem hamowania oraz pomaga kierowcy zachować kontrolę podczas hamowania w nagłych sytuacjach na prostej drodze. Układ ABS działa niezależnie na przedni i tylny hamulec, aby utrzymać koła w ruchu i zapobiec niekontrolowanemu blokowaniu się kół. Układ C-ABS to odmiana układu ABS, która została ulepszona pod kątem pokonywania zakrętów oraz uwzględnia kąt pochylenia motocykla. Podczas pokonywania zakrętów przyczepność podczas hamowania jest ograniczona, co jest rekompensowane przez układ C-ABS.

System ograniczania unoszenia się tylnego koła (RLM – Rear-wheel Lift Mitigation) wykorzystując czujniki C-ABS oraz sześcioosiową inercyjną jednostkę pomiarową (IMU) do ograniczania unoszenia tylnego koła w przypadku gwałtownego hamowania i dalszego równoważenia redukcji prędkości, zapewniając kierowcy kontrolę nad pojazdem. Dopuszczalna wysokość unoszenia się koła i czas działania układu RLM są powiązane z wybranym trybem jazdy. Układ RLM dopuszcza najniższą wartość uniesienia się tylnego koła w trybie Rain, a najwyższą wartość – w trybie Off-Road. Układ ABS tylnego koła i system RLM są wyłączone, gdy kierowca wybierze tryb jazdy Off-Road Plus lub Custom Off-Road Plus (patrz sekcja Tryby jazdy).

System kontroli trakcji z działaniem w zakręcie (C-TCS – Cornering Enhanced Traction Control System)

System kontroli trakcji (TCS) ma na celu zapobieganie nadmiernemu poślizgowi tylnego koła podczas przyspieszania. TCS zwiększa pewność jazdy, gdy przyczepność jest ograniczona z powodu złej pogody lub nagłej, nieprzewidzianej zmiany nawierzchni bądź jazdy po nieutwardzonej drodze. System C-TCS to odmiana układu TCS, który został ulepszony pod kątem jazdy w zakręcie, uwzględniając pochylenia motocykla. Każdy wstępnie zaprogramowany tryb jazdy ma określony poziom działania TCS i/lub C-TCS. W trybach jazdy umożliwiających konfigurację kierowca może wybrać jeden z trzech poziomów ingerencji systemu C-TCS.

Kierowca może wyłączyć C-TCS w dowolnym trybie jazdy, gdy motocykl nie jest w ruchu, a silnik pracuje. Przełączenie w tryb Rain spowoduje automatyczne ponowne włączenie C-TCS, lecz po włączeniu trybu Rain układ C-TCS może zostać ponownie wyłączony. C-TCS można ponownie aktywować za pomocą przycisku, gdy motocykl jest zatrzymany lub w ruchu.

Układ TCS został również zaprojektowany z myślą o ograniczaniu unoszenia się przedniego koła (FLM – Front-Wheel Lift Mitigation), aby ograniczyć wysokość i czas trwania unoszenia się przedniego koła (tzw. wheelie). Dopuszczalna wysokość i czas trwania unoszenia się przedniego koła jest związany z wybranym przez kierowcę trybem jazdy, przy czym tryb Rain jest najbardziej restrykcyjny, a tryby Sport i Off-Road są najmniej restrykcyjne spośród trybów standardowych. Wyłączenie C-TCS całkowicie wyłącza zarówno układ C-TCS, jak i FLM.

W trybie jazdy Off-Road Plus lub Custom Off-Road Plus (patrz sekcja Tryby jazdy) układ TCS jest włączony bez żadnych funkcji kontroli jazdy w zakręcie, co pozwala kierowcy wykorzystać koleiny, wyboje i nierówności, aby lepiej przyspieszać, gdy motocykl jest pochylony. W trybie Off-Road Plus układ TCS pozwala na jeszcze większy poślizg tylnego koła, odpowiedni tylko dla jazdy terenowej, i całkowicie wyłącza FLM, dzięki czemu doświadczony kierowca może użyć przepustnicy do uniesienia przedniego koła, aby pokonywać przeszkody.

System kontroli poślizgu z działaniem w zakręcie (C-DSCS – Cornering Enhanced Drag-Torque Slip Control System)

Gdy układ C-DSCS wykryje nadmierny poślizg tylnego koła podczas wytracania prędkości spowodowanego przez układ napędowy, wówczas dostosowuje moment obrotowy silnika, aby lepiej dopasować prędkość tylnego koła do prędkości na drodze. Układ C-DSCS jest aktywowany podczas jazdy w zakrętach, na podstawie wykrytego kąta pochylenia. C-DSCS jest wyłączony w trybach Off-Road Plus i Custom Off-Road Plus (ponieważ ABS tylnego koła jest wyłączony). Ponadto ingerencja układu C-DSCS może być ograniczona, gdy układ TCS jest wyłączony przez kierowcę.

System zapobiegający staczaniu się pojazdu na wzniesieniu/asystent ruszania pod górę (HHC – Hill Hold Control)

System HHC zapobiega staczaniu się motocykla po zwolnieniu przez kierowcę hamulca, poprzez utrzymanie ciśnienia hamowania w układzie hamulcowym. Podstawową funkcją HHC jest zapobieganie staczaniu się motocykla po zatrzymaniu się – na przykład w przypadku znaku stop na wzniesieniu, w korku ulicznym na zboczu lub na stromym wyjeździe z parkingu. Układ HHC został zaprojektowany, aby ułatwić rozpoczęcie jazdy poprzez ograniczenie liczby skoordynowanych czynności potrzebnych do płynnego ruszenia. System utrzymuje odpowiednie ciśnienie w układzie hamulcowym, dopóki kierowca nie ruszy, używając przepustnicy i sprzęgła. HHC można również włączyć, gdy motocykl jest zatrzymany na płaskiej powierzchni, jeśli kierowca chce utrzymać pozycję bez naciskania hamulca.

Kierowca aktywuje HHC poprzez chwilowe mocniejsze naciśnięcie dźwigni hamulca przedniego lub nożnego hamulca tylnego, po całkowitym zatrzymaniu się motocykla. System HHC można również uruchomić bez dodatkowego naciśnięcia w przypadku gwałtownego zahamowania i przytrzymania hamulca po zatrzymaniu. Lampka kontrolna układu HHC zapali się, aby potwierdzić, że motocyklista aktywował HHC, a układ ABS utrzyma ciśnienie w układzie hamulcowym po zwolnieniu przez niego dźwigni hamulca. Lampka kontrolna będzie migać, jeśli motocyklista próbuje włączyć HHC, ale nie będzie to możliwe – na przykład gdy opuszczona jest podpórka boczna (w modelach wyposażonych w czujnik podpórki bocznej). HHC wyłącza się automatycznie, gdy motocykl ruszy po zatrzymaniu się lub motocyklista naciśnie i zwolni hamulec.

System HHC nie może być używany jako hamulec postojowy. Wyłącza się również, gdy kierowca obniży podpórkę boczną (w modelach z czujnikiem podpórki bocznej; ta funkcja nie jest dostępna na wszystkich rynkach), zmieni bieg na neutralny w modelach bez czujnika podpórki bocznej lub gdy silnik zostanie wyłączony. W większości sytuacji po dziesięciu sekundach lampka kontrolna HHC zacznie migać i system wyłączy się, jeśli nie nastąpi żadne działanie ze strony kierowcy. HHC nie służy do zastąpienia hamulca postojowego w jakiejkolwiek sytuacji.

Motocyklista może wyłączyć (lub ponownie włączyć) HHC na wyświetlaczu, jeśli wystąpi taka potrzeba.

Na rynku amerykańskim model Pan America™ 1250 Special jest wyposażony w blokadę czujnika podpórki bocznej, która pozwala na włączenie układu HHC na biegu neutralnym; funkcja ta nie występuje w modelu Pan America 1250. Na wszystkich rynkach, na których wymagana jest blokada czujnika podpórki bocznej (co nie dotyczy USA), funkcja ta występuje w obu modelach.

System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)

System TPMS wyświetla aktualne ciśnienie w przedniej i tylnej oponie na kolorowym ekranie oraz wyświetla wskaźnik ostrzegający kierowcę, gdy ciśnienie w oponie jest za niskie i należy je sprawdzić. TPMS jest standardowym wyposażeniem modelu Pan America™ 1250 Special, a w modelu Pan America 1250 jest opcją instalowaną przez dealera.

Tryby jazdy

Wybrany tryb jazdy umożliwia elektroniczną kontrolę charakterystyki osiągów motocykla oraz określenie poziomu interwencji technologicznej. W modelu Pan America 1250 dostępnych jest pięć trybów (4 są zaprogramowane, a jeden można dostosować do własnych potrzeb), natomiast Pan America™ 1250 Special posiada jeszcze dodatkowe dwa tryby, które mogą być dostosowane przez użytkownika. Każdy tryb jazdy posiada określoną kombinację ustawień oddawania mocy, hamowania silnikiem, układu przeciwblokującego C-ABS oraz układu kontroli trakcji C-TCS. W modelu Pan America 1250 Special można również dostosować ustawienia półaktywnego zawieszenia.

Kierowca może użyć przycisku MODE na przełącznikach po prawej stronie, aby zmienić aktywny tryb jazdy podczas jazdy motocyklem lub podczas postoju, z pewnymi wyjątkami. Po wybraniu trybu jazdy na wyświetlaczu pojawia się jego unikatowa ikona.

Tryby jazdy można wyłączyć w menu ustawień na wyświetlaczu, z wyjątkiem trybu Road. Tryby jazdy Custom wymagają ich włączenia przez kierowcę za pośrednictwem tego menu ustawień, zanim będzie można je wybrać za pomocą przycisku MODE.

  • Tryb Sport (Sport): Zapewnia kierowcy najsilniejszą relację z motocyklem, dostarczając bezpośrednich i emocjonujących wrażeń z jazdy. Kierowca może w pełni wykorzystać potencjał maszyny w bezpośredni i precyzyjny sposób, mając do dyspozycji pełną moc oraz najszybszą reakcję przepustnicy. Układ C-TCS jest ustawiony na najniższy poziom ingerencji odpowiedni do jazdy po drogach, a hamowanie silnikiem jest mocniejsze. W modelu Pan America™ 1250 Special tryb Sport zwiększa również stopień tłumienia zawieszenia, aby zapewnić motocykliście lepsze wyczucie maszyny przy wyższych prędkościach.
  • Tryb Road (Droga): Przeznaczony do codziennego użytku, zapewnia zrównoważone osiągi. Tryb ten oferuje mniej agresywną reakcję przepustnicy i mniejszą moc silnika w średnim zakresie obrotów niż tryb Sport, przy wyższym poziomie ingerencji układów C-ABS i C-TCS. W modelu Pan America 1250 Special ustawienie tłumienia zawieszenia w trybie Road zapewnia bardziej miękką jazdę w porównaniu do trybu Sport.
  • Tryb Rain (Deszcz): Został zaprojektowany do jazdy w deszczu lub innych warunkach ograniczonej przyczepności. Tryb Rain jest również odpowiednim ustawieniem dla tych, którzy chcą oswoić się z motocyklem. Reakcja przepustnicy i moc wyjściowa są zaprogramowane tak, aby znacznie ograniczyć tempo przyspieszania i siłę hamowania silnikiem, a także wybrane są najwyższe poziomy ingerencji systemów C-ABS i C-TCS. W modelu Pan America 1250 Special tryb Rain dostosowuje również tłumienie zawieszenia do ustawienia komfortowego.
  • Tryb Off-Road: Przeznaczony do jazdy po nieutwardzonych drogach i jazdy w łatwym terenie. Silnik dostarcza moc w średnim zakresie obrotów, a krzywa momentu obrotowego jest dostosowana do jazdy off-road – szczytowy moment obrotowy oraz moc są niższe w górnej części zakresu obrotów. W trybie Off-Road układ C-ABS jest aktywny na obu kołach, z poziomem ingerencji dopasowanym specjalnie do luźnych, nieutwardzonych nawierzchni. Ingerencja układu C-TCS jest ustawiona na tym samym poziomie co w trybie Sport. W modelu Pan America 1250 Special tryb Off-Road dostosowuje tłumienie zawieszenia do jazdy terenowej, aby zapewnić lepszą kontrolę na nierównych nawierzchniach.
  • Tryb Off-Road Plus:** Ten tryb jest przeznaczony dla doświadczonych kierowców w najtrudniejszych sytuacjach jazdy terenowej – najlepiej gdy motocykl jest wtedy wyposażony w akcesoryjne opony terenowe z działu Harley-Davidson® Genuine Motor Parts & Accessories. Celem jest zapewnienie kierowcy możliwości używania hamulców i mocy silnika do kontrolowania motocykla na luźnej nawierzchni lub przy większych przeszkodach – można na przykład użyć tylnego hamulca do zablokowania tylnego koła w kontrolowanym poślizgu lub użyć mocy silnika do podniesienia przedniego koła, aby łatwiej pokonać przeszkodę. Wydajność silnika jest taka sama jak w trybie Off-Road. Funkcja ABS na tylnym kole jest wyłączona, a także funkcja połączonych hamulców i układ DSCS. Układ TCS jest ustawiony na najniższy poziom ingerencji. Ograniczenie unoszenia się przedniego i tylnego koła jest również wyłączone. Działanie w zakręcie układów TCS oraz ABS przedniego koła jest wyłączone, co oznacza, że systemy te będą funkcjonować ze stałym poziomem ingerencji niezależnie od kąta pochylenia motocykla. W modelu Pan America™ 1250 Special w trybie Off-Road Plus zawieszenie jest ustawione na niższy poziom tłumienia początkowego w celu zwiększenia podatności na zwiększone obciążenia zawieszenia – nierówności na trasie, przeszkody lub lądowanie po oderwaniu od gruntu.

Uwaga: Tryb Off-Road Plus można wybrać jedynie wtedy, gdy motocykl jest w trybie Off-Road oraz jest zatrzymany i ma uruchomiony silnik. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku trybu (Mode) spowoduje wybranie trybu Off-Road Plus. Można wyjść z trybu Off-Road Plus, naciskając w dowolnym momencie przycisk Mode. Tryb zmieni się wówczas z powrotem na Off-Road, po czym motocyklista może ponownie użyć przycisku Mode do ustawienia jakiegokolwiek innego trybu jazdy.

** Motocykl Pan America™ został zaprojektowany do jazdy po drogach i umiarkowanego użytkowania w terenie, co oznacza jazdę na utwardzonych i żwirowych nawierzchniach lub przygotowanych trasach, ale nie obejmuje wyścigów torowych, rajdów lub podobnych zastosowań.

  • Tryb Custom: Tryb niestandardowy umożliwia motocykliście utworzenie zestawu charakterystyk osiągów zgodnie z osobistymi preferencjami lub na specjalne okazje. Tworząc tryb Custom, można zdefiniować swoje własne ustawienia oddawania mocy, hamowania silnikiem, reakcji przepustnicy, ingerencji układów C-TCS i C-ABS oraz poziomu tłumienia zawieszenia (tylko model Pan America 1250 Special) w określonych zakresach. W motocyklach Pan America 1250 Special wyposażonych w opcjonalną funkcję adaptacyjnej wysokości jazdy (system ARH) użytkownik może regulować czas działania funkcji obniżania lub wyłączyć ją. Można utworzyć jeden tryb Custom w przypadku modelu Pan America 1250 oraz maksymalnie trzy różne tryby Custom (Custom A, Custom B i Custom Off-Road) w przypadku modelu Pan America 1250 Special. (opcje trybów Custom są podane w tabeli poniżej)
  • Tryb Custom Off-Road Plus:** Podobnie jak w przypadku trybu Off-Road Plus, tryb Custom Off-Road Plus w modelu Pan America™ 1250 Special jest przeznaczony dla doświadczonych motocyklistów w najtrudniejszych sytuacjach jazdy terenowej – najlepiej gdy maszyna jest wtedy wyposażona w akcesoryjne opony terenowe z działu Harley-Davidson® Genuine Motor Parts & Accessories. W tym trybie zachowane zostaną ustawienia pracy silnika wybrane przez użytkownika dla jego trybu Custom Off-Road, lecz wybrane zostaną wszystkie pozostałe ustawienia trybu Off-Road Plus.

Uwaga: Tryb Custom Off-Road Plus można wybrać jedynie wtedy, gdy motocykl jest w trybie Custom Off-Road oraz jest zatrzymany i ma uruchomiony silnik. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku Mode spowoduje wybranie trybu Custom Off-Road Plus. Motocyklista może wyjść z trybu Custom Off-Road Plus, naciskając w dowolnym momencie przycisk Mode. Tryb zmieni się wówczas z powrotem na Custom Off-Road, po czym motocyklista może ponownie użyć przycisku Mode do ustawienia jakiegokolwiek innego trybu jazdy.

** Motocykl Pan America™ został zaprojektowany do jazdy po drogach i umiarkowanego użytkowania w terenie, co oznacza jazdę na utwardzonych i żwirowych nawierzchniach lub przygotowanych trasach, ale nie obejmuje wyścigów torowych, rajdów lub podobnych zastosowań.

Opcje ustawień trybów jazdy Custom

Wskaźniki, lampki kontrolne i funkcje multimedialne

Modele Pan America™ 1250 i Pan America™ 1250 Special wyposażone są w 6,8-calowy ekran dotykowy TFT (na bazie tranzystorów cienkowarstwowych – rodzaj wyświetlacza ciekłokrystalicznego charakteryzującego się wysokim poziomem jakości obrazu i kontrastu), na którym wyświetlane są wszystkie wskaźniki oraz funkcje multimedialne.

  • Mocowanie ekranu umożliwia przechylanie, aby dopasować kąt patrzenia kierowcy.
  • Funkcja ekranu dotykowego jest wyłączona, gdy motocykl jest w ruchu, ale wtedy kierowca może obsługiwać wiele funkcji ekranu za pomocą przycisków i przełączników przy kierownicy.
  • Ekran pokryty jest szkłem antyrefleksyjnym, co ułatwia przeglądanie jego zawartości w większości warunków oświetleniowych. Kolory i wygląd wyświetlacza zostały dobrane pod kątem jak największego komfortu użytkowania. 
  • Moduł ekranu dotykowego znajduje się w solidnej, szczelnej obudowie, zaprojektowanej pod kątem pracy w środowisku off-road i ochroną przed warunkami pogodowymi oraz pyłem. 
  • Ekran dotykowy może być obsługiwany w rękawicach oraz jest odporny na deszcz i inne czynniki naturalne.

Ekran podstawowy:

  • Duży cyfrowy wyświetlacz z prędkościomierzem pośrodku, otoczonym przez łukowy obrotomierz.
  • Wskaźniki i lampki kontrolne pojawiają się na górnej krawędzi wyświetlacza.
  • Poniżej prędkościomierza znajduje się miejsce na pojawiające się komunikaty (zdjęcie poniżej) informujące o przychodzących połączeniach telefonicznych i alarmach, takich jak „niski poziom paliwa”, „opuszczona podpórka boczna” czy „niska temperatura”.

Widżety: Kierowca może dostosować podstawowy wyświetlacz do swoich potrzeb, dodając „widżety” z dodatkowymi informacjami, zachowując prędkościomierz i obrotomierz w środkowej części wyświetlacza.

  • Nawigacja zakręt po zakręcie
  • Informacje systemu multimedialnego (wykonawca, tytuł utworu itp.)
  • Informacje o stanie motocykla (ciśnienie oleju, napięcie akumulatora itp.)
  • Informacje o podróży (przebieg, czas do opróżnienia zbiornika paliwa itp.)

Ekran stanu motocykla

Motocyklista może wybrać tę opcję wyświetlania, aby umieścić informacje o stanie motocykla w głównej pozycji na ekranie, z mniejszym prędkościomierzem w górnej części ekranu. Informacje o stanie pojazdu obejmują ciśnienie powietrza w oponach (przód i tył), temperaturę silnika i ciśnienie oleju, napięcie akumulatora oraz kody diagnostyczne.

Multimedia

Ekran wyświetlacza w modelach Pan America™ 1250 i Pan America™ 1250 Special obsługuje niektóre funkcje multimedialne urządzenia mobilnego kierowcy wyposażonego w funkcję łączności Bluetooth. Motocykl nie posiada pokładowego systemu multimedialnego, ani nie jest wyposażony w głośniki. Większość funkcji multimedialnych wymaga również korzystania z zestawu słuchawkowego Bluetooth i słuchawek wewnątrz kasku.

  • Muzyka: System umożliwia odtwarzanie plików muzycznych zapisanych na urządzeniu mobilnym lub przesyłanych strumieniowo za pośrednictwem urządzenia mobilnego, których motocyklista może słuchać przez zestaw słuchawkowy. Na wyświetlaczu pojawi się nazwa wykonawcy i utworu, a kierowca może użyć przycisków (lub ekranu dotykowego, gdy motocykl nie jest w ruchu), aby przewijać pliki muzyczne i regulować głośność.
  • Połączenia: Motocyklista może odbierać lub nawiązywać połączenia za pomocą poleceń głosowych, za pośrednictwem urządzenia mobilnego przy użyciu zestawu słuchawkowego. Na wyświetlaczu może pojawić się identyfikator połączenia przychodzącego.
  • Nawigacja jest obsługiwana przez bezpłatną aplikację Harley-Davidson® dla systemu iOS lub Android, którą należy pobrać na urządzenie mobilne motocyklisty. Gdy nawigacja jest włączona, motocyklista może wybrać między ruchomą mapą a mapą z nawigacją zakręt po zakręcie, które są wyświetlane na ekranie, z dodatkowymi komunikatami dźwiękowymi odtwarzanymi przez zestaw słuchawkowy.
  • Jest to pierwszy wyświetlacz umożliwiający nawigację z ruchomą mapą w motocyklu Harley-Davidson®.
  • Gdy wyświetlana jest ruchoma mapa, prędkościomierz, kierunkowskazy i inne kluczowe informacje są wyświetlane nad mapą.
  • Motocyklista może przesuwać i przybliżać mapę za pomocą ekranu dotykowego lub przycisków, aby zobaczyć więcej szczegółów.
  • Instrukcje nawigacji zakręt po zakręcie mogą być wyświetlane na ekranie widżetu, a motocyklista może przełączać miedzy wyświetlaniem podstawowych przyrządów a nawigacją na ekranie widżetu.
  • Aplikacja Harley-Davidson® pomaga motocyklistom najlepiej wykorzystać czas spędzony w drodze dzięki funkcjom takim jak polecane trasy, planowanie jazdy, rejestrowanie przejazdów, wyzwania oraz wyszukiwanie dealerów Harley-Davidson®, stacji benzynowych, hoteli, restauracji, imprez motocyklowych i innych atrakcji.
  • Ponieważ system nawigacyjny opiera się na usługach komórkowych (motocykl nie jest wyposażony w odbiornik GPS), brak sygnału komórkowego może zakłócić nawigację. Motocyklista może jednak wstępnie załadować całą trasę i zapisać ją w pamięci jako kopię zapasową.
  • System nawigacji w aplikacji Harley-Davidson® aktualizuje się automatycznie, co jest wygodniejsze dla kierowcy niż dodawanie aktualizacji do pokładowego systemu nawigacyjnego.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .