Apple TV+ – podsumowanie tygodnia #37

19/03/2021, 09:00 · · · 0

Zapraszam do 37., ponownie bardzo obfitego, wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier, w ramach platformy Apple TV+.

Pierwsze nominacje Apple do Oscara dla
„Greyhound” i „Wolfwalkers”

Apple TV+ zdobył swoje pierwsze nominacje do Oscara, dla „Wolfwalkers” – najlepszy film animowany – i „Greyhound” – za najlepszy dźwięk.

Nominacja do „Wolfwalkers” jest z tej dwójki najbardziej znacząca. W gronie nagród hollywoodzkich krytyków „Wolfwalkers” walczy z „Soul” od Pixara (i mam nadzieję, że tę walkę przegra).

Ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się 25 kwietnia.

„Ted Lasso” po sukcesie na „Złotych Globach” zdobywa trzy nagrody „Critics Choice” i dostaje nominacje do kolejnych

Serial komediowy „Ted Lasso” – po sukcesie na Złotych Globach, gdzie aktor Jason Sudeikis zdobył Złoty Glob za najlepszą rolę w serialu telewizyjnym (w kategorii musical lub komedia), a program był nominowany do nagrody za najlepszy serial komediowy lub musical (ale przegrał z „Schitt’s Creek”)  – teraz zdobył nagrodę w kategorii „Najlepsza komedia” od „Critics Choice”, tym samym zgarniając aż trzy statuetki!

Serial zdobył nagrodę dla najlepszego serialu komediowego, Jason Sudeikis zdobył nagrodę dla najlepszego aktora w serialu komediowym, a Hannah Waddingham dla najlepszej aktorki drugoplanowej w serialu komediowym.

Apple z pewnością ma nadzieję, że sukces „Teda Lasso” w Złotych Globach i „Critics Choice” będzie można powtórzyć podczas rozdania „Emmy” pod koniec roku.

„Ted Lasso” nominowany do dodatkowych nagród

Serial został ponadto nominowany do dodatkowych nagród od „Director’s Guide of America (DGA)” oraz „Producer’s Guild of America (PGA)”.

Zach Braff i MJ Delaney, którzy wyreżyserowali odpowiednio odcinki „Ciastka” i „Nadzieja, która cię zabija”, zostali nominowani do nagród za wybitne osiągnięcia w serialu komediowym.

Koncept gadżetów dla fanów oryginalnych produkcji Apple TV+

Produkcja ma tak wielu zwolenników, że niektórzy z nich tworzą już koncepty przedstawiające specjalną sekcję w ramach Apple Online Store, w której firma mogłaby sprzedawać gadżety sygnowane logo ulubionych seriali Apple oraz zawierające wizerunki postaci.

Myślę, że doczekamy się dość szybkiej realizacji tego pomysłu:

Premiera filmu „Cherry”

Na platformie zadebiutował film „Cherry” z Tomem Hollandem w roli głównej.

Apple prawa do filmu „Cherry” nabyło za rekordowe 40 mln dolarów. Wyreżyserowany przez Anthony’ego i Joe Russo, którzy byli odpowiedzialni za „Avengers: Endgame”, „Cherry” to dramat kryminalny będący adaptacją powieści Nico Walkera.

W „Cherry”, aktor Tom Holland (znany z roli Spider-Mana) gra mężczyznę z Cleveland imieniem Walker, który dołącza do armii po tym, jak odtrąciła go miłość jego życia. Zostaje lekarzem wojskowym w Iraku i przeżywa traumę, cierpiąc na zespół stresu pourazowego.

Aby wyleczyć PTSD, Walker jest leczony Oxycontinem, co ostatecznie prowadzi do uzależnienia od heroiny. Aby zapłacić za narkotyki, Walker zaczyna rabować banki.

Premiera nietuzinkowego serialu głosowego „Calls”

Na platformie swój debiut zaliczył także serial pt. „Calls”. 12-minutowe rozmowy telefoniczne, są angielską adaptacją francuskiej serii o tej samej nazwie, którą stworzył Timothée Hochet.

Apple opisuje „Calls” jako „przełomowe, wciągające doświadczenie telewizyjne, które po mistrzowsku wykorzystuje tylko dźwięk i minimalną abstrakcyjną wizualizację, aby opowiadać mrożące krew w żyłach historie”. Seria jest kroniką „tajemniczej historii grupy nieznajomych, których życie zostaje wplątane w chaos przed apokaliptycznym wydarzeniem”.

Apple wyjaśnia dalej:

Wszystkie dziewięć 12-minutowych odcinków, które powstają w ogólnoświatowym modelu binge, są opowiadane za pomocą serii rozmów telefonicznych, które wykorzystują ostry tekst, fascynujący talent głosowy i grafikę, aby pomóc w przeniesieniu dramatycznych rozmów na ekran. To powiązane scenariusze przenoszą widzów w znane sytuacje, które szybko stają się surrealistyczne dzięki przerażającym chwilom, w które wplątani są bohaterowie serii.

W serialu występują Lily Collins, Nick Jonas, Pedro Pascal, Rosario Dawson, Mark Duplass, Riley Keough i inni. Dajcie koniecznie znać, co sądzicie o takiej formie rozrywki w serwisie VOD.

Apple TV+ podpisało umowę z Imagine Entertainment
na nowe oryginalne filmy fabularne

Apple poinformowało o podpisaniu swojej najnowszej umowy partnerskiej, o której po raz pierwszy poinformował Deadline. Firma podpisała umowę na filmy fabularne z wytwórnią „Imagine Entertainment”, Ronem Howardem i Brianem Grazerem.

Przed zatrudnieniem Zacka van Amburga i Jamiego Erlichta z Sony w celu uruchomienia działu oryginalnych treści Apple, firma prowadziła rozmowy na temat ewentualnego przejęcia „Imagine”. Howard i Grazer podobno odrzucili tę ofertę, a Apple i „Imagine” zamiast tego podpisali umowę pierwszeństwa w zakresie treści dokumentalnych. Dzisiejsze wiadomości rozszerzają współpracę Apple i „Imagine” na wszystkie filmy fabularne.

Zgodnie z (nowo przedłużoną) umową dotyczącą filmów dokumentalnych, wytwórnia wypuściła w zeszłym roku dokument „Tatusiowie” na Apple TV+. Film dokumentalny o supermodelkach Naomi Campbell, Cindy Crawford, Lindzie Evangelista i Christy Turlington jest obecnie w produkcji.

„Lady in the Lake” z Natalie Portman i Lupitą Nyong’o

Apple podpisało umowę na nowy, limitowany serial „Lady in the Lake”, w którym wystąpią Natalie Portman i Lupitą Nyong’o.

Wyreżyserowany przez Almę Har’el „Lady in the Lake” to adaptacja bestsellerowej powieści Laury Lippman pod tym samym tytułem. Oprócz roli w serialu, Portman i Nyong’o oraz Lippman będą jednocześnie producentkami wykonawczymi.

Akcja serialu będzie miała miejsce w Baltimore lat 60., gdzie nierozwiązane morderstwo zmusza gospodynię domową i matkę Maddie Schwartz (Portman) do ponownego odkrycia siebie w roli dziennikarki śledczej.

„Lady in the Lake” będzie pierwszym serialem telewizyjnym Natalie Portman i pierwszym projektem telewizyjnym Almy Har’el, która wcześniej wyreżyserowała „Honey Boy”.

„Dear” otrzymał drugi sezon z 10 nowymi odcinkami

Jedna z najmniej znanych produkcji Apple TV+, „Dear”, otrzymała gwarancję drugiego sezonu; po pierwszym sezonie, w którym pojawili się Oprah, Stevie Wonder, Lin-Manuel Miranda i nie tylko.

„Dear…” opowiada historię osób, na których życie wpłynęli poszczególni celebryci. 10-odcinkowa seria zadebiutowała wiosną 2020 roku.

Apple nie podało konkretnej daty premiery, ale powiedziało, że kolejnych 10 odcinków pojawi się „jeszcze w tym roku”. Drugi sezon obejmie odcinki, w których wystąpią: Viola Davis, Selena Gomez, Jane Fonda, Ava DuVernay, Billy Porter, Andre Leon Talley, Sandra Oh, Laird Hamilton oraz Kareem Abdul-Jabbar.

Apple TV+ ogłasza partnerstwo ze zdobywczynią
Pokojowej Nagrody Nobla, Malalą Yousafzai

Apple ogłosiło, że nawiązało wieloletnią współpracę programową w ramach treści dostępnych na platformie TV+ z laureatką Pokojowej Nagrody Nobla Malalą Yousafzai, która obejmie inspirujące dramaty, komedie, filmy dokumentalne, animacje i seriale dla dzieci.

„Wierzę w moc opowieści, które łączą rodziny, nawiązują przyjaźnie, budują ruchy i inspirują dzieci do marzeń. Nie mogłam prosić o lepszego partnera niż Apple, który pomógłby ożywić te historie. Jestem wdzięczny za możliwość wspierania kobiet, młodych ludzi, pisarzy i artystów w odzwierciedlaniu świata takim, jakim go widzą”.

Malala jest pakistańską aktywistką znaną ze swoich bestsellerowych wspomnień „I am Malala”, które opublikowała w wieku 16 lat. Założyła także fundusz Malala, aby bronić prawa każdej dziewczyny do bezpiecznej, bezpłatnej i wysokiej jakości edukacji na całym świecie. W 2018 roku Apple został pierwszym partnerem laureatów Funduszu Malala, wspierając pracę organizacji w ośmiu krajach, w których dziewczęta borykają się z poważnymi wyzwaniami edukacyjnymi.

Dokunet Pepsi „The Jet”

Apple podpisało kontrakt na „The Jet”, serial dokumentalny, który opowie prawdziwą historię kampanii Pepsi z lat 90., w której reklamowano odrzutowiec Harrier w zamian za punkty Pepsi, donosi Deadline.

„The Jet” został stworzony przez Jamesa Lee Hernandeza i Briana Lazarte, duet, który stoi także za dokumentem „McMillion $” wyprodukowanym dla HBO, opowiadający historię oszustwa promocyjnego McDonald’s.

Serial dokumentalny opowie historię kampanii Pepsi „Drink Pepsi, Get Stuff”, w której Pepsi przedstawił myśliwiec w jednej ze swoich reklam, oferując go za siedem milionów punktów Pepsi. Ktoś zebrał te punkty, co doprowadziło do procesu sądowego, w którym Pepsi twierdził, że oferta odrzutowca miała być żartem.

„Masters of Air” – kontynuacja „Band of Brothers” –
z Austinem Butlerem i Callumem Turnerem

„Masters of Air”, kontynuacja „Band of Brothers”, która pojawi się na platformie Apple TV+, jak donosi Deadline, to pierwszy serial, który pochodzi z własnego wewnętrznego studia produkcyjnego Apple, prowadzonego przez ‌szefów Zacka Van Amburga i Jamiego Erlichta.

Austin Butler i Callum Turner zostali obsadzeni jako gwiazdy serialu. Austin Butler pracuje obecnie nad filmem „Elvis”, w którym wciela się w tytułową postać. Był także w wielu programach telewizyjnych, takich jak „The Carrie Diaries” i „The Shannara Chronicles”, a także zagrał rolę w „Once Upon a Time in Hollywood”. Callum Turner to brytyjski aktor, który grał w innych miniserialach telewizyjnych, takich jak „Wojna i pokój”, „Zdobycie” oraz „Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda”.

„Masters of Air” jest oparty na powieści Donalda L. Millera o tym samym tytule. Przedstawia historię amerykańskich i brytyjskich pilotów bombowców podczas II wojny światowej. Butler zagra majora Gale’a Clevena, a Turner majora Johna Egana. John Orloff, który napisał „Band of Brothers”, pisze „Masters of Air” dla Apple, a Steven Spielberg i Tom Hanks są producentami wykonawczymi tego serialu.

Według Deadline, Apple nakręci 10 odcinków „Masters of Air”, których produkcja ma kosztować ponad 200 milionów dolarów.

Ray Liotta i Taron Egerton wystąpią w serialu
„In With The Devil”

Apple pracuje nad sześcioodcinkowym, limitowanym serialem „In With The Devil”, w którym wystąpią Ray Liotta, Taron Egerton i Paul Walter Hauser, podaje Deadline.

„In With The Devil” jest oparty na powieści Jamesa Keene’a i Hillela Levina pt. „In With The Devil: A Fallen Hero, A Serial Killer, and A Dangerous Bargain for Redemption”, prawdziwej historii kryminalnej gwiazdy futbolu, która kończy w więzieniu i ma za zadanie nakłonić seryjnego mordercę do przyznania się.

Egerton, znany z filmów „Kingsman”, wcieli się w postać Jamesa Keene, gwiazdy futbolu, który wpada w kłopoty z prawem i trafia do więzienia bez możliwości zwolnienia warunkowego. Hauser, znany z „Cobra Kai” i „BlacKkKlansman”, zagra seryjnego mordercę, z którym Egerton próbuje się zaprzyjaźnić. Liotta wcieli się w policjanta z Chicago, który jest jednocześnie ojcem Keene.

Limitowana seria zostanie opowiedziana z perspektywy relacji między dwoma więźniami, „badając, jak daleko ludzie będą dążyć w poszukiwaniu odkupienia, oraz tego czy prawdziwe rozgrzeszenie jest kiedykolwiek naprawdę możliwe, a jeśli tak, to za jaką cenę”.

Serię wyprodukuje Apple Studios, a Michael. R. Roskam został jej reżyserem.

Drugi sezon „Central Park” pojawi się 25 czerwca, a serial otrzymał już zgodę na kolejny – trzeci

Apple ogłosiło, że animowany serial „Central Park” otrzyma trzeci sezon. Drugi sezon zadebiutuje natomiast już 25 czerwca.

Pierwsze trzy odcinki drugiego sezonu pojawią się na platformie w dniu jego premiery, a pozostała część sezonu będzie się ukazywać się co tydzień. Data premiery trzeciego sezonu nie została jeszcze ogłoszona

Serial komediowy z Mayą Rudolph

Apple zamówiło serial komediowy z Mayą Rudolph w roli głównej. Seria nie ma jeszcze tytułu, ale Rudolph zagra Molly, kobietę, której życie legło w gruzach po tym, jak jej mąż opuścił ją z 87 miliardami dolarów.

Serial zostanie stworzony przez Alana Yanga i Matta Hubbarda, którzy pracowali także z Rudolphem przy produkcji „Forever”. Yang jest znany z „Parks and Recreation”, „Master of None” i serialu dokumentalnego Apple TV+ „Little America”, a Hubbard pracował przy „Parks and Recreation” i „30 Rock”.

Maya Rudolph jest jedną z kilku gwiazd programu „Saturday Night Live”, które współpracują z Apple. Jason Sudeikis występuje w przebojowym serialu „Ted Lasso”, Will Ferrell wystąpi w produkcji zatytułowanej „The Shrink Next Door”, a Cecily Strong i Fred Armisen w nadchodzącym serialu „Schmigadoon”.

Dobrego odbioru!



0

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Piszę tutaj. 🎙 O technologii, biznesie i sporcie rozmawiam w podcaście: boczemunie.pl. 🍋 Jestem Brand Managerem FreshMail.pl. 🏃🏻‍♂️ Biegam. Parzę i piję ☕️ specialty. 👉 krzysztofkolacz.pl