Spotify będzie konkurować z subskrypcjami Apple Podcasts
Szybko poszło. W niecały tydzień od zaprezentowania przez Apple płatnych subskrypcji Apple Podcasts, Spotify ogłosiło, że w maju w zakładce Podcasty pojawi się nowa funkcja subskrypcji.
Według nowego raportu The Wall Street Journal, Spotify ogłosi podobną funkcję subskrypcji podcastów w tym tygodniu, ale w przeciwieństwie do Apple, konkurencyjna usługa nie będzie pobierać żadnej prowizji od twórców. Sprytne.
Potencjalne ogłoszenie Spotify będzie dylematem dla niektórych twórców, którzy chcą zarabiać na swoich treściach na urządzeniach Apple. Z jednej strony program Apple Podcasters, którego cena wynosi 19,99 USD rocznie, obiecuje usprawnioną metodę dystrybucji za pośrednictwem aplikacji Podcasty, która jest domyślnie zainstalowana na wszystkich urządzeniach Apple.
Z drugiej strony Spotify ma znacznie większą bazę subskrybentów i nie jest zamknięte w ekosystemie Apple. Według jednej z prognoz Spotify może wkrótce mieć więcej słuchaczy podcastów niż Apple, które to medium stworzyło.
Ciekawie będzie obserwować tę walkę. Warto przypomnieć, że Apple nie będzie wymagać od twórców podcastów tworzenia treści wyłącznie dla nich, ale ma na pokładzie wielu partnerów gotowych do tworzenia podcastów premium, w tym Tenderfoot TV, Pushkin Industries, Radiotopia z PRX i QCODE, NPR, Los Angeles Times, The Athletic, Sony Music Entertainment i nie tylko. Ilu twórców podcastów będzie w stanie przyciągnąć? Okaże się.