WarnerMedia i Discovery łączą siły – TVN24 jako CNN, Player.pl wchłonięty przez HBO Max? Wszystko jest możliwe

17/05/2021, 14:44 · · · 1

W weekend pojawiły się pierwsze informacje, dziś już oficjalnie. WarnerMedia – właściciel CNN, HBO i Warner Bros planuje przejęcie Discovery. Szefem połączonego medialnego giganta ma być David Zaslav obecny CEO Discovery. Nad wszystkim jest jeszcze AT&T amerykański koncern telekomu. W tle jest oczywiście działający w Polsce TVN.

Rynek telewizyjny wciąż przechodzi transformacje. Zmiany są duże i będą postępować w kolejnych latach. Neleży spodziewać się jeszcze licznych fuzji, przejęć, ale też upadków tych mediów, które sobie nie poradziły z tą rewolucją w konsumpcje treści wideo.

Większościowym udziałowcem w połączonym koncernie Discovery i WarnerMedia będzie AT7T z 71%. Dotychczasowy właściciel WarnerMedia dostanie też 43 mld USD w obligacjach, gotówce i redukcji zadłużenia koncernu. Natomiast 29% nowo powstałego giganta będzie w posiadaniu dotychczasowych akcjonariuszy grupy Discovery. Na czele zasiądzie jednak obecny CEO Discovery David Zaslav.

To fuzja, która dotknie nasz rynek – wszak Grupa Discovery jest w Polsce niezwykle silna zarówno w tradycyjnej telewizji, jak i na rynku VOD za sprawą playera. Bardzo ciekawe będzie to, jakie ruchy zostaną podjęte względem TVN. Scenariuszy jest naprawdę wiele i na razie trudno o nich mówić w sposób wiarygodny. Kanały TVN mogą być sprzedane, a wręcz nawet zrepolonizowane. Z drugiej strony TVN24 może stać się polską wersją CNN, wszak ten kanał należy do Warner Media. Podobnie jak i player mógłby być w przyszłości wchłonięty przez HBO MAX, ale wcale tak być nie musi.

Pewne jest to, że na razie karuzela na rynku wideo będzie się kręcić. Zmiany w świecie dystrybucji kinowej, telewizji, rosnącej siły serwisów VOD są na tyle istotne, ze wymuszają na gigantach odpowiednie działania, w tym także takie duże przejęcia, aby zapewnić dostęp do treści, czy też po prostu ratować się przez upadkiem.



1

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko