Apple wprowadza nowy program partnerski dla subskrypcji Apple Podcasts
Przed publicznym uruchomieniem subskrypcji Apple Podcasts w tym miesiącu, Apple ogłosiło nowy program partnerski dla całej platformy. Wypłaci on 50% prowizji osobie, która udostępniła link, gdy twórca przejdzie na płatną subskrypcję.
Jak na rynek afiliacji to dość dobra oferta, muszę to przyznać. Po raz pierwszy o sprawie poinformował TechCrunch, a nowy program nosi nazwę „Apple Services Performance Partner Program for Apple Podcasts”. Dołącza do innych programów afiliacyjnych Apple, działających przy Apple News+ i Apple Music.
Apple twierdzi, że ten program jest najbardziej sensowny dla samych twórców, ponieważ jest sposobem na „maksymalizację dochodów z Apple Podcasts”, ale ostatecznie został otwarty dla każdego. Wystarczy wypełnić wniosek, który zostanie sprawdzony przez Apple. Po zatwierdzeniu Apple przekaże wnioskodawcy „unikalny token partnerski”, który można dodać do wszystkich łączy kierujących do Apple Podcasts. Pamiętajmy, że aby zarabiać, osoba/twórca, do której podcastu linkujemy musi generować dochodów, a więc musi udostępniać treści w ramach płatnych subskrypcji Apple.
Kiedy zarabiasz? Gdy jeden z Twoich słuchaczy kliknie w specjalne linki afiliacyjne i zostanie płatnym (!) subskrybentem. Wtedy otrzymasz prowizję od wszystkich zakupów subskrypcji związanych z podcastami, dokonanych w ciągu najbliższych 30 dni, przez niego.
Możesz dowiedzieć się więcej na stronie Apple Podcasts for Creators.
Należący do Amazon „Wondery+” dołącza do platformy subskrypcji Apple Podcasts