Udział w rynku iPada ciągle na historycznych szczytach
Firma Counterpoint opublikowała najnowszy raport, poświęcony globalnego rynkowi tabletów, który pokazuje, że udział iPada wzrósł w pierwszym kwartale, rok do roku.
Apple już w 2020 roku sprzedawało o 33% więcej iPadów niż w 2019. Counterpoint mówi, że udział Apple na globalnym rynku tabletów wzrósł w pierwszym kwartale 2021 roku z 30% do 37% (2020), patrząc na ten kwartał rok do roku.
Cały rynek tabletów wzrósł natomiast o aż 53%, w pierwszym kwartale 2021 r. Z całą pewnością zawdzięczamy to pandemii.
Starsza analityk Liz Lee powiedziała:
„Podstawowe modele iPada stanowiły 56% ogólnej sprzedaży Q1 2021. iPady Pro osiągnęły odpowiednio 19% i 18% udziałów w rynku. Najnowszy iPad 8 generacji również był często wybieranym przez konsumentów modelem.”
Lee spodziewa się‚ że najnowsze modele iPadów Pro pozwolą Apple odskoczyć do poziomu 50% udziału w rynku do końca tego roku.