Apple TV+ – podsumowanie premier #46
Zapraszam do 46. wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier, w ramach platformy Apple TV+. Działo się sporo, ale skupimy się na najważniejszych premierach ostatnich tygodni.
Premiera półrocza, czyli 2 sezon „Ted Lasso” i nowe rekordy
Powyższy śródtytuł bez wątpienia nie jest nadużyciem, a może okazać się nawet zbyt skromny, jeśli „Foundation” nie spełni pokładanych w nim oczekiwań na jesieni tego roku. Te ustawione są na równi z takimi tytułami, jak „Gra o Tron” czy „Star Wars”. To jednak dopiero za chwilę, a tymczasem 2 sezon najbardziej nagradzanego serialu komediowego w historii niezmiennie cieszy się ogromną popularnością. Nie dziwi mnie to, bo jest więcej niż genialny.
Według danych z Parrot Analytics dostarczonych wyłącznie firmie Axios, pierwszy odcinek drugiego sezonu „Teda Lasso” był drugą, najchętniej oglądaną produkcją po „Lokim” od Disney+. Wniosek ten PA wysuwa na bazie własnych wskaźników oglądalności, które mają spore pokrycie z innymi, prowadzonymi na rynku badaniami oglądalności.
Kiedy „Ted Lasso” zadebiutował w zeszłym roku, zdobył 3,5% udziału w globalnym popycie wśród treści dostępnych w ramach usług VOD, a sezon 2 w tym roku zwiększył ten udział do rekordowych 54%!
Serial Apple TV+ był 8, najbardziej rozchwytywanym programem w weekend premiery, z 40-krotnie większym popytem niż przeciętny program w USA. Był wówczas 7. najbardziej rozchwytywanym programem na świecie.
Fenomen tej produkcji nie przestaje mnie zadziwiać, ale też mogę powiedzieć z ręką na serduchu, że sam ją uwielbiam. Ostatnio tylko w przypadku „Friends” czekałem na kolejne odcinki z taką dozą ekscytacji. I nie jestem w tym aspekcie jedyną osobą. Ciekawe ile potrwa jego fenomen i jak daleko zajdzie jeszcze, w kontekście nagród. A kolejne rekordy padną, to pewne.
Premiera „Mr. Corman” z Josephem Gordonem-Levittem w roli głównej
Na „Pana Cormana”, stworzonego przez Josepha Gordona-Levitta, wyreżyserowanego i z jego udziałem, czekałem. Pierwsze trzy odcinki prywatnie oceniam jako te, które w 100% spełniły moje oczekiwania względem tej produkcji. Nawę minimalnie je przebijając. Po pierwsze dlatego, że choć Apple klasyfikuje ten serial jako komedię, sporo w nim także dramatu. Takiego czysto ludzkiego. Produkcja mocno wchodzi w głowę odbiorcy i zostaje w niej na długo. Potrafi uwierać tu i ówdzie niejednego widza, ale porusza szalenie istotne społecznie wątki. I dlatego właśnie poświęcę jej całkowicie osobny tekst w jednym z wydań iMagazine, już po zakończeniu emisji sezonu pierwszego.
W skrócie: „Pan Corman” śledzi losy Josha Cormana (w tej roli Gordon-Levitt), artysty z powołania, ale nie z zawodu. Corman uczy piątą klasę w szkole publicznej w San Fernando Valley. Jego była narzeczona Megan się wyprowadziła, a kumpel z liceum Victor się wprowadził. Corman wie, że ma wiele powodów do wdzięczności, ale zmaga się z niepokojem, samotnością i brakiem pewności siebie.
„Mroczny, zabawny, dziwnie piękny i szczery. Ten dramat, z którym można się utożsamiać, przemawia w imieniu naszego współczesnego pokolenia 30-latków: bogatych z dobrymi intencjami, biednych z kredytami studenckimi i pragnących stać się prawdziwymi dorosłymi zanim umrą.”
„CODA”
Zdecydowanie najgłośniejszą, filmową, premierą Apple był debiut oryginalnego filmu „CODA”, w ubiegły piątek. Produkcja równolegle zawitała na ekrany amerykańskich kin.
„CODA” opowiada historię 17-letniej dziewczyny o imieniu Ruby, granej przez Emilię Jones, która jest jedynym słyszącym członkiem rodziny niesłyszących, nazywanym „CODA”.
Obdarzona głosem, którego jej rodzice nie słyszą, siedemnastoletnia Ruby jest jedynym słyszącym członkiem rodziny niesłyszących – CODA, Child of Deaf Adults. Jej życie kręci się wokół pełnienia funkcji tłumacza dla rodziców i pracy na łodzi rybackiej. Kiedy Ruby dołącza do chóru w jej szkole średniej, odkrywa talent do śpiewania i czuje, że pociąga ją jej partner w duecie Miles. Zachęcona przez swojego entuzjastycznego, kochającego chórmistrza, do ubiegania się o przyjęcie do prestiżowej szkoły muzycznej, Ruby czuje się rozdarta między zobowiązaniami, które czuje wobec swojej rodziny, a pogonią za własnymi marzeniami.
„CODA” została napisana i wyreżyserowana przez Siân Heder, która stoi za jednym z odcinków serialu „Mała Ameryka” od Apple TV+, zatytułowany „Cisza”. „CODA” została zaprezentowana w kategorii U.S. Dramatic Competition na Sundance Film Festival w 2021 roku i w sumie zdobyła cztery nagrody na Sundance.
Film ten obejrzeliśmy z narzeczoną z przyjemnością. To idealne, moralizatorskie, a przy tym szalenie mądre, kino weekendowe. Miejscami brakuje tempa, ale całość zwieńczona jest genialną grą Emilii Jones, jej cudownym głosem, który w otoczeniu Dolby Atmos dodaje tej produkcji lekkości i magii. Gorąco polecamy!
„Watch the Sound with Mark Ronson”
Na platformie zadebiutował także serial dokumentalny „Watch the Sound with Mark Ronson”.
Twórcy analizują „tworzenie dźwięku i rewolucyjną technologię, która go ukształtowała”, a jak sama nazwa wskazuje, gospodarzem jest zdobywca nagrody Grammy, artysta i producent Mark Ronson.
Obejrzałem pierwsze dwa odcinki i powiem krótko: Jeśli macie wysoko-jakościowy telewizor i zestaw audio ze wsparcie dla Dolby Atmos i Spatial Audio (polecam powtórki na AirPods Max) – będziecie zachwyceni. A jeśli dodatkowo kochacie dobry dźwięk, lubicie biograficzny sznyt na jakiejś produkcji i fascynuje Was produkcja dźwięku (pozdrowienia dla podcasterów!) – sami wiecie… Serial jest już dostępny w całości i ma 6 odcinków.
Premiera 2 sezonu „Truth Be Told” – już 20 sierpnia
A jeśli o podcastach mowa, to Apple udostępniło także oficjalny zwiastun 2 sezonu serii opowiadającej o kryminalnych przygodach popularnej podcasterki ze Stanów Zjednoczonych. Premierę zapowiedziano na 20 sierpnia.
Zwiastun drugiego sezonu „See” – premiera 27 sierpnia
Apple udostępniło pełny oficjalny zwiastun swojego postapokaliptycznego serialu dramatycznego „SEE”.
Nowe odcinki będą publikowane w każdy piątek. Firma ogłosiła również, że przedłużyła serial na trzeci sezon, donosi Variety.
Serial „Physical” dostał zgodę na 2 sezon
Produkcja z Rose Byrne w roli głównej została przedłużona na kolejny, drugi sezon, donosi Deadline. Byrne wciela się w Sheilę, zmartwioną gospodynię domową z lat 80., która zamienia się w gwiazdę teledysków aerobiku, podczas gdy jej mąż ubiega się o urząd polityczny.
„Physical” został stworzony przez Annie Weisman, która pracowała przy takich programach jak „About a Boy”, „Suburgatory”, „I Feel Bad” i „Desperate Housewives”. Serial wyreżyserowali Craig Gillepsie, reżyser „Ja, Tonya”, a także Liza Johnson i Stephanie Laing.
Jon Stewart promuje nadchodzący program Apple, śmiejąc się z trwającego wyścigu kosmicznego miliarderów
Jon Stewart promuje swój nadchodzący programu w ramach Apple TV+ pt. „The Problem With Jon Stewart”, który ma się rozpocząć we wrześniu tego roku.
Trzyminutowy film, który został udostępniony na Twitterze, przedstawia skecz komediowy wyśmiewający miliarderów Jeffa Bezosa, Elona Muska i Richarda Bransona, oraz ich kosmiczny wyścig zbrojeń.
Sorry for the aborted launch!!! I’m a bad twitterer.
Enjoy this small step for man! pic.twitter.com/6gBHHJLByQ— Jon Stewart (@jonstewart) July 20, 2021
Nadal nie wiemy zbyt wiele o nadchodzącym programie Stewarta, ale Apple opisało go jako wielosezonową serię. „The Problem With Jon Stewart” będzie pierwszym serialem telewizyjnym Stewarta od zakończenia „The Daily Show With Jon Stewart” w 2015 roku.
Apple postanowiło nie kupować firmy medialnej „Hello Sunshine” Reese Witherspoon
Ta została wyceniona na około 900 milionów dolarów dzięki udziałowi w popularnych serialach, takich jak „The Morning Show”, „Big Little Lies” i „Little Fires Everywhere” i byłaby największym do tej pory zakupem medialnym Apple.
Zamiast tego „Hello Sunshine” zostanie kupione przez dwóch byłych dyrektorów Disneya wspieranych z ramienia Blackstone Group. Według The Wall Street Journal zakup został dokonany w ramach planu budowy niezależnej firmy rozrywkowej.
Chociaż Apple nie kupiło „Hello Sunshine”, obie firmy będą nadal współpracować. HS jest odpowiedzialne za „The Morning Show” i jest zaangażowana w wiele nadchodzących premier Apple TV+, w tym „Surface” z Gugu Mbatha-Raw w roli głównej, „The Last Thing He Told Me” z Julią Roberts oraz serial reality show „My Kind of Country” z Reese Witherspoon w roli głównej.
Apple licytuje film z Jennifer Lawrence w roli hollywoodzkiej agentki
Apple i Netflix są jednymi z kandydatów do realizacji filmu „Oscar bait” z Jennifer Lawrence w roli zmarłej hollywoodzkiej agentki talentów Sue Mengers, według Variety. Licytacja na film przekroczyła podobno 80 milionów dolarów.
Sue Mengers była wybitną, hollywoodzką „superagentką” od lat 60. do 80., reprezentując kilka znanych aktorów, takich jak Barbra Streisand i Burt Reynolds. Była znana ze swojej niezwykłej osobowości, gdy starała się zapewnić najlepszą możliwą ofertę dla swoich klientów z listy A. Filmową adaptację jej życia wyreżyserował Paolo Sorrentino, który w 2014 roku zdobył Oscara za włoski film „Wielkie piękno”.
Lawrence jest najbardziej znany z roli Katniss Everdeen w „Igrzyskach Śmierci” i Mystique w serialu „X-Men”.
Serial „Bad Monkey” z Vincem Vaughnem w roli głównej
Apple podpisało umowę na „Bad Monkey”, nadchodzący serial telewizyjny, w którym zagra Vince Vaughn.
10-odcinkowy dramat oparty jest na powieści Carla Hiaasena z 2013 roku o tym samym tytule. Opowiada historię Andrew Yancy’ego, detektywa z południowej Florydy, który został zdegradowany do stopnia inspektora restauracji.
Gdy turysta znajduje odcięte ramię podczas wędkowania, Yancy zostaje wciągnięty w świat chciwości i korupcji, które dziesiątkują środowisko Florydy i Bahamów.
Scenariusz napisze sam Bill Lawrence, który pracuje również jako scenarzysta i producent wykonawczy przy „Ted Lasso”.
Musical „Come From Away” od Apple TV+, który ukaże się 10 września
Apple ogłosiło premierę kolejnego, oryginalnego filmu. „Come From Away” to sfilmowana wersja nagrodzonego nagrodami musicalu Tony’ego i Oliviera o tej samej nazwie.
„Come From Away” wyreżyserował Christopher Ashley, który stoi za oryginalną produkcją na Broadwayu, i występuje w obsadzie zespołu członków Broadway Show.
Film opowiada historię 7000 osób, które utknęły w małym miasteczku Gander w Nowej Fundlandii, po tym, jak wszystkie loty do USA zostały uziemione 11 września 2001 roku. Mieszkańcy łaskawie witają „pochodzących z daleka” w swojej społeczności. Pasażerowie i miejscowi w równym stopniu analizują to, co się wydarzyło, znajdując miłość, śmiech i nową nadzieję w nieprawdopodobnych i trwałych więziach, które tworzą.
Przedstawienie zostało nakręcone na żywo w maju tego roku w Gerald Schoenfeld Theatre w Nowym Jorku.
Apple TV+ zawarło umowę na „Argylle”, projekt filmowy o wartości 200 milionów dolarów z gwiazdorską obsadą
Firma podpisała umowę na kolejny, duży film na liście swoich oryginalnych projektów filmowych. Wyreżyserowany przez Matthew Vaughna „Argylle” podąża za największym szpiegiem na całym świecie. Produkcja będzie kosztowała 200 milionów dolarów!
W filmie zagrają: Henry Cavil, Sam Rockwell, Bryce Dallas Howard, Bryan Cranston, Catherine O’Hara, John Cena i Samuel L Jackson. Dua Lipa zapewni muzykę do muzyki do filmu i gościnnie w nim wystąpi.
Fabuła opiera się na nadchodzącej książce o tym samym tytule, która ukaże się w przyszłym roku. Nie jest potwierdzone, czy film doczeka się premiery kinowej; ale można się tego spodziewać.
„Argylle” ma być początkiem wielofilmowej franczyzy.
Apple TV+ ogłasza premierę nowego filmu dokumentalnego z „9/11: Inside the President’s War Room”
Apple TV+ ogłosiło „9/11: Inside the President’s War Room”, czyli nowy serial dokumentalny, który przedstawi kulisy amerykańskiej prezydentury w ciągu kilku godzin po atakach z 11 września 2001 r. na wieże World Trade Center w Nowym Jorku i Pentagon. Dokument zadebiutuje w Apple TV+ i BBC One we wrześniu z okazji 20. rocznicy ataków.
Historia zostanie opowiedziana przez zdobywcę nagrody Emmy, Jeffa Danielsa, a Apple twierdzi, że dokument porusza tematykę 12 godzin po atakach, oferując rzadki i wyjątkowy wgląd w dylematy, przed którymi stoją kluczowi decydenci, którzy odpowiadali w imieniu Stanów Zjednoczonych.
Dokument będzie zawierał nigdy wcześniej nie słyszane zeznania byłego prezydenta USA George’a W. Busha, wiceprezydenta Dicka Cheneya, doradcy ds. bezpieczeństwa narodowego Condoleezzy Rice, sekretarza stanu Colina Powella i innych. Znajdzie się na nim również blisko 200 nigdy wcześniej niepublikowanych fotografii oraz filmowych archiwów.
Wywiad z twórcą „Foundation” – premiera 24 września
Filmowiec i twórca nadchodzącego megahitu Apple, czyli „Fundacji”, udzielił wywiadu The Hollywood Reporter. David S. Goyer wyjaśnił trudności związanych z adaptacją tak epickiego dzieła:
Są trzy trudne aspekty Fundacji, których, jak sądzę, nie udało się pokonać we wszystkich wcześniejszych adaptacjach.
Po pierwsze, historia ma obejmować 1000 lat z tymi wszystkimi ogromnymi skokami w czasie – to trudno opowiedzieć. Z pewnością trudno jest zamknąć się w dwu lub trzy-godzinnym filmie.
Drugim aspektem jest to, że książki mają charakter antologiczny. W pierwszej książce będziesz miał kilka opowiadań z głównym bohaterem Salvorem Hardinem, potem skoczysz o sto lat do przodu i pojawi się inna postać.
Trzecią rzeczą jest to, że nie są szczególnie emocjonalne; to książki o wielkich ideach. Tak więc wiele akcji dzieje się poza ekranem.
Więc nie zdradzając zbyt wiele, wymyśliłem sposób na przedłużenie życia niektórych postaci. Około sześciu postaci będzie kontynuowanych z sezonu na sezon, od stulecia do stulecia. W ten sposób staje się na wpół antologią, na wpół ciągłą historią.
Kiedy Apple zapytało mnie, czy mógłbym to ująć w jednym zdaniu – powiedziałem:
„To 1000-letnia gra w szachy pomiędzy Hari Seldonem i Imperium, a wszystkie postacie pomiędzy nimi są pionkami, ale niektóre pionków w trakcie tej sagi staje się królami i królowymi.”
Zrobiłem z tego osiem sezonów, więc dostaniecie 80 godzin materiału! Pomógł również gigantyczny budżet Apple. Powiem tak: średnio na godzinę, gdybyś wziął dwa odcinki i złożył je w całość, budżet był większy niż w przypadku niektórych filmów, które zrobiłem.
Apple zamówił serial ponad trzy lata temu, a jego premiera odbędzie się na platformie Apple TV+ 24 września – prawdopodobnie tuż po konferencji produktowej firmy.
„Foundation” został nagrany głównie na Malcie, a zdjęcia trwały nawet w czasach pandemii. Serial ma gigantyczny budżet, sięgający tego z ostatniego sezonu „Gry o Tron”, a Apple zamierza nim podbić serca fanów „Gwiezdnych Wojen” i odnieść spektakularny sukces. Takie też są oczekiwania krytyków, co do tej produkcji. Czas pokaże, czy rzeczywiście Apple się to uda.
Nowy serial science-fiction „Invasion”, zadebiutuje 22 października
Apple TV+ oficjalnie ogłosiło datę premiery swojego nowego serialu science-fiction, zatytułowanego „Invasion”, który jest produkowany od prawie dwóch lat.
Produkcja będzie śledziła postaci z kilku kontynentów, przygotowujące się do inwazji obcych. W serialu występują Sam Neill, Shamier Anderson, Firas Nassar, Golshifteh Farahani i Shioli Kutsana.
Film „Finch” z Tomem Hanksem będzie miał premierę 5 listopada
Tom Hanks ma zadebiutować w kolejnym, oryginalnym filmie Apple, w którym zagra tytułowego Fincha. Mężczyzna, robot i pies tworzą niezwykłą rodzinę, przeżywając wzruszającą przygodę, której celem jest zapewnienie opieki nad ukochanym psim towarzyszem, po jego odejściu.
Hanks występuje w roli Fincha, inżyniera robotyki i jednego z nielicznych ocalałych z kataklizmu słonecznego, który uczynił świat pustkowiem. Bohater produkcji, który od dziesięciu lat mieszka w podziemnym bunkrze, zbudował własny świat, który dzieli ze swoim psem Goodyearem (kapitalne imię!).
Tworzy robota, granego przez Jonesa, by czuwał nad Goodyearem, kiedy on już nie będzie mógł. Gdy trio wyrusza w niebezpieczną podróż na wyludniony amerykański zachód, Finch stara się pokazać swoje dzieło, które nazywa siebie Jeffem i zastanawia się, co to znaczy być żywym. Ich podróż jest wybrukowana zarówno wyzwaniami, jak i humorem, ponieważ Finchowi jest równie trudno nakłonić Jeffa i Goodyeara do dogadania się, jak poradzić sobie z niebezpieczeństwami nowego świata.
Film posiada oryginalny scenariusz Craiga Lucka, debiutującego jako scenarzysta filmu fabularnego, oraz Ivora Powella. Producentami filmu są Kevin Misher, Jack Rapke, Jacqueline Levine i Powell. Producentami wykonawczymi są Robert Zemeckis, Luck, Sapochnik, Andy Berman, Adam Merims i Jeb Brody.
„For All Mankind” dostało zgodę na czwarty sezon
Potwierdzają to informacje na zaktualizowanej stronie internetowej Writers Guild of America (WGA).
Według wpisu, twórca serialu, Ronald D. Moore, pozostanie showrunnerem, a także będzie producentem wykonawczym, obok gwiazd serialu Bena Nedivi, Bradleya Thompsona, Davida O. Weddle, Matta Wolperta i Nichole M. Beattie.
Ponieważ trzeci sezon ma zostać wydany w połowie 2022 roku, twórcy na produkcję sezonu czwartego, która rozpocznie się w tym samym roku będą mieli sporo czasu. Premiery należy spodziewać się w 2023 roku.
Nie mogę się doczekać!
Apple chce stworzyć duży kampus produkcyjny w Los Angeles dla Apple TV+
Według Wall Street Journal, Apple zamierza wydzierżawić duży kampus produkcyjny w Los Angeles na potrzeby realizacji Apple TV+.
Mówi się, że wiele dostępnych w mieście powierzchni pod produkcję jest mocno zarezerwowanych z wielomiesięcznym wyprzedzeniem przez studia, które potrzebują stałej produkcji treści, co skłania firmy do kupowania powierzchni bezpośrednio dla siebie. Tą drogą zamierza pójść Apple.
Animowane programy Apple TV+ zdobywają trzy nagrody Emmy
Oryginalne programy animowane Apple TV+ zostały trzykrotnie wyróżnione wśród zwycięzców Daytime Emmy Award.
Oryginalny film Apple TV+ „Here We Are: Notes for Living on Planet Earth” zdobył nominację w kategorii „Wybitny program animowany”. Za pracę nad filmem animatorka Anne Moth otrzymała także nagrodę za „Wybitne indywidualne osiągnięcie w dziedzinie animacji”.
Tymczasem „Stillwater” zdobył nagrodę Emmy za „Wybitny montaż w animowanym programie dla przedszkolaków” i był nominowany w kilku innych kategoriach. „Helpsters” zostali również wymienieni w wielu kategoriach, ale ostatecznie nie udało im się zdobyć dodatkowej nagrody.
Uroczystości przyznania Emmy były transmitowane w sobotę i niedzielę przez Internet i aplikację Emmy, gdzie można je było oglądać.
Zwycięzcy 73. dorocznej nagrody Primetime Emmy zostaną ogłoszeni 19 września 2021 r. Mówi się, że „Ted Lasso” ma wówczas rozbić bank nagród.
Apple TV+ utrzymuje 3% udziału w rynku. Dominują Netflix, Amazon i Disney+
Nic dziwnego, że Netflix znalazł się na szczycie z 28% udziałem w rynku, a następnie Amazon Prime z 20%, Disney+ z 14% i Hulu z 13%.
Jednak w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku Netflix stracił 3% ogólnego udziału w rynku, a Amazon 2%.
Dobrego odbioru.