Odebrano z innego urządzenia

19/08/2021, 15:44 · · · 4

Dziwna sytuacja przytrafiła mi się wczoraj. Siedzę sobie i piję kawę, na ręku mam Apple Watch, w kieszeni iPhone, a na stole leży iPad. Wakacyjny „dzień jak codzień”.

Dzwoni do mnie telefon odbieram, rozmawiam ze znajomym. Rozłączam się i mam ponownie gdzieś zadzwonić. Wchodzę w ostatnio wybierane numery, a tu na liście mam jakiś nieznany mi numer z Japonii… Połączenie „odebrane” chwilę wcześniej. Ale ja przecież nie odbierałem żadnego telefonu z Japonii. Patrzę na filiżankę, nie, to nie kawa. Wchodzę w szczegóły tego połączenia, a tam przy numerze widnieje informacja:

„Odebrane na innym urządzeniu”

To niemożliwe! Wszystkie moje urządzenia z jakich mógłbym odebrać połączenie mam przy sobie. Ok, nie mam komputera, został w hotelu, ale jest wyłączony, fizycznie wyłączony. Poza tym mam wyłączoną funkcję odbierania połączeń na innych urządzeniach będących podpiętymi do mojego konta iCloud.

Szybko loguję się na swoje konto iCloud i sprawdzam. Okazuje się, że wszystkie urządzenia tam wylistowane znam i mam przy sobie. Poza tym oczywiście mam włączoną weryfikację dwuetapową zatem nie powinno być problemów.

Apple Support

Zaczynam szukać w internecie. Znalazłem numer, który do mnie dzwonił. Zaznaczony jest na czerwono i określany jako spam. To już jakiś trop. Zastanawiam się co dalej. Przypomniałem sobie, że mam zainstalowaną na telefonie aplikację Apple Support. Polecam ją wszystkim. Zainstalowałem ją już dawno temu gdy miałem problemy z baterią. To jest bardzo dobre narzędzie. Z jego poziomu gdy zadzwonimy do wsparcia Apple, inżynier po drugiej stronie może mieć wgląd w nasze urządzenie, może wszystko sprawdzić, ustawić itp. Oczywiście w każdym momencie możemy z naszej strony przerwać połączenie.

Wybrałem opcję połączenia ze wsparciem Apple. Po dosłownie 2 minutach oddzwonił do mnie człowiek ze wsparcia Apple. Numer był z Irlandii. Dzwoniący mówiący po polsku. Opisałem mu całą sytuację. On poprosił o dostęp do mojego telefonu podczas rozmowy. Szybko sprawdził coś od swojej strony, sprawdził moje konto iCloud i powiedział, że… to jest bug, który zdarza się w iOS 14. Powiedział, że sam miał go już parę razy na swoim iPhone i że jest to „znany im problem”. Potwierdził, że numer, który mi się wyświetlił to numer spamowy. Zasugerował aby zainstalować sobie betę iOS 15 lub poczekać na finalną wersję jeśli mi nie przeszkadza, że potencjalnie może się to jeszcze powtórzyć.

Nie ukrywam, że zmroziła mnie ta informacja, że jakieś połączenie zostało odebrane na innym urządzeniu. W dzisiejszych czasach, czasach inwigilacji, itp, taki komunikat może być stresujący. Zastanawiające było dla mnie to, że Apple „zna problem” i że nigdzie nie był on wcześniej nagłaśniany. Inna sprawa, że mam już telefon po gwarancji, a wsparcie kompletnie bez żadnej dyskusji mi pomogło. Właśnie prawdopodobnie dlatego.

Polecam wszystkim zainstalować sobie aplikację Apple Support, nie wiadomo kiedy może się przydać. iOS 15 już niebawem…



4

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada