Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Nowe telewizory OLED od Philipsa i zaskakujące słuchawki z rodziny Fidelio

Nowe telewizory OLED od Philipsa i zaskakujące słuchawki z rodziny Fidelio

Paweł Okopień
paweloko
2
Dodane: 3 lata temu

TP Vision właściciel praw do marki Philips TV & Sound nie próżnuje i cały czas rośnie w siłę. Firma notuje dalsze wzrosty na rynku w tym w sprzedaży telewizorów OLED. I choć targów IFA w Berlinie w tym roku nie ma, to dziennikarze byli zaproszeni na wirtualną konferencje prasową na której zobaczyliśmy nowości produktowe. Wkrótce do sklepów trafią kolejne telewizory OLED udźwiękowione wspólnie z Bowers & Wilkins oraz nowe słuchawki Fidelio.

W Europie firma odnotowała znaczny wzrost sprzedaży swoich urządzeń. Telewizory OLED cieszyły się o 72% większą popularnością w porównaniu z pierwszą połową 2020 roku, a liczba sprzedanych OLED+ została podwojona rok do roku. W pierwszej połowie 2021 roku wzrosła również liczba sprzedanych telewizorów Philips klasy premium w Polsce. W przypadku OLED wzrost ten wyniósł 137%, a OLED+ 108% w porównaniu z pierwszą połową 2020 roku. W trakcie pierwszych sześciu miesięcy 2021 roku Philips odnotował szczególnie imponujący wzrost wartości sprzedanych urządzeń w segmencie audio – 229% r/r.

Marki Philips TV oraz Bowers & Wilkins ponownie łączą siły. W wyniku współpracy powstały dwa nowe modele telewizorów OLED z wyższej półki. To telewizory Philips OLED+986 oraz Philips OLED+936, które w sklepach znajdziemy pod koniec tego roku. Co ważne nowe OLEDY, korzystają z najnowszych paneli, znanych już z telewizorów Sony A90J i LG G1. W praktyce oznacza to o 20% wyższą jasność dla efektu HDR i ogólnie lepszą jakość. To wreszcie telewizory OLED, które cieszą oczy nie tylko w zaciemnionym pomieszczeniu. Nowe modele zyskały także dwuchipowy procesor P5 piątej generacji. Na pokładzie nie zabrakło też HDMI 2.1 Model 986 jest sprzętem wolnostojącym, z potężnym soundbarem. Ekran będzie dostępny tylko w wariancie 65-calowym i został wyceniony na 16 999 PLN. Nie mało, ale mowa o topowym ekranie OLED, z Ambilight, z mocnym soundbarem B&W oraz sprzęcie z własną podstawą. Model 936 to też konstrukcja ze zintegrowanym soundbarem, ale stworzona z myślą o postawieniu na szafce RTV. Telewizor będzie dostępny w trzech rozmiarach 48, 55, 65 cali i w cenach od 8999 do 13 999 PLN. Niestety Philips nie zaoferował flagowych modeli w wersji 83-calowej. Natomiast całość prezentuje się bardzo obiecująco. Nowa matryca, głośniki, ambilight sprawiają, że to jedne z najciekawszych telewizorów na rynku.

Ciekawą nowością są także słuchawki z reaktywowaną w ubiegłym roku marką Fidelio. W ofercie pojawi się model T I – czyli pierwsze prawdziwie bezprzewodowe słuchawki sygnowane tą kultową marką. Tak o tych słuchawkach pisze producent:

Wysokiej jakości brzmienie w jego pełnym zakresie to efekt zaawansowanej konstrukcji dwudrożnej, która łączy duży 10-milimetrowy przetwornik dynamiczny zapewniający głęboki i szczegółowy bas oraz przetwornik armaturowy odpowiadający za szybką i szczegółową reakcję. Ponadto słuchawki obsługują kodek LDAC, który gwarantuje bezprzewodowe odtwarzanie muzyki w wysokiej rozdzielczości.

Model Philips Fidelio T1 wyposażono w system Advanced Hybrid Noise Cancelling Pro+ wspierany przez sześć mikrofonów (po trzy w każdej słuchawce) zapewniających maksymalny poziom aktywnej redukcji szumów. Całość uzupełnia doskonała pasywna izolacja hałasu, którą daje szeroki wybór silikonowych końcówek w sześciu rozmiarach oraz pianek Comply w trzech rozmiarach. Tak rozbudowany zestaw elementów dousznych pozwala na precyzyjne dopasowanie do indywidualnych preferencji i przekłada się na długotrwały komfort noszenia.

Philips zapewnia łatwe parowanie z urządzeniami z system Android. Oraz czas pracy na baterii wynoszący 9 godzin z włączonym ANC, dodatkowe 25 godzin zapewnia etui ładujące. Słuchawki wycenione zostały na 1399,99 PLN, są więc ciekawą alternatywą dla AirPods Pro. Eleganckie wykończenie i mnogość funkcji sprawiają, że naprawdę mogą być jednymi z najlepszych słuchawek w pełni bezprzewodowych na rynku.

Philips nie zwalnia tempa, nowe produkty są atrakcyjne pod względem stylu i możliwości. To zdecydowanie rozwiązania dla najbardziej wymagających użytkowników.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 2

Fajny news. Telewizor pewnie będzie godnym następcą poprzednika, natomiast bardziej mnie ciekawią słuchawki. Długi czas pracy na jednym ładowaniu, ciekawy kształt – nie mogę doczekać się premiery. Jestem ciekaw czy pojawią się jeszcze jakieś produkty z linii/marki Fidelio. Może głośnik bluetooth? :D