Apple TV+ – podsumowanie tygodnia #48

16/09/2021, 09:00 · · · 0

Zapraszam do 48. wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier, w ramach platformy Apple TV+. Jesień premier ruszyła pełną parą.

Premiera 2 sezonu „The Morning Show”

W końcu! Drugi sezonu „The Morning Show”, najbardziej rozpoznawalnego serialu od Apple TV+, pojawił się na platformie!

Kolejne odcinki będą udostępniane w każdy piątek. Dobrego seansu.

Premiera „Come From Away”

Na platformie zadebiutował musical „Come From Away”. To nagranie nagrodzonego musicalu o tym samym tytule, który został nakręcony na żywo w Gerald Schoenfeld Theater w Nowym Jorku.

„Come From Away” wyreżyserował Christopher Ashley, który stoi za oryginalną produkcją na Broadwayu, i występuje w obsadzie zespołu członków Broadway Show.

Film opowiada historię 7000 osób, które utknęły w małym miasteczku Gander w Nowej Fundlandii, po tym, jak wszystkie loty do USA zostały uziemione 11 września 2001 roku. Mieszkańcy łaskawie witają „pochodzących z daleka” w swojej społeczności. Pasażerowie i miejscowi w równym stopniu analizują to, co się wydarzyło, znajdując miłość, śmiech i nową nadzieję w nieprawdopodobnych i trwałych więziach, które tworzą.

Produkcja skupia się na prawdziwej historii, opowiadającej losy 38 lotów uziemionych w Gander w Nowej Fundlandii i 7000 pasażerów w tym małym kanadyjskim miasteczku. Wszystko po tym, jak loty do Stanów Zjednoczonych zostały na krótko zawieszone w 2001 roku.

Film dokumentalny „Being James Bond” od teraz bezpłatnie na Apple TV

W ramach przygotowań do długo oczekiwanej i bardzo opóźnionej premiery ostatniego filmu Daniela Craiga o Jamesie Bondzie — „No Time to Die” — studio wydało 45-minutowy dokument „Being James Bond”, pozwalający na nowo przeżyć karierę Craiga.

Film dostępny będzie bezpłatnie wyłącznie na Apple TV od 7 września do 7 października. Nie jest to część Apple TV+, to po prostu promocja marketingowa prowadzona w aplikacji Apple TV (iTunes Store) we współpracy z MGM.

Aktor grający „Teda Lasso” dostaje obecnie 1 mln dolarów za odcinek!

Nowe umowy zapewnią Jasonowi Sudeikisowi „około 1 miliona dolarów za odcinek” w trzecim sezonie serialu, donosi Hollywood Reporter. Obejmuje to honoraria twórców, wynagrodzenie za rolę Teda Lasso, a także wynagrodzenie za bycie głównym scenarzystą i producentem wykonawczym. Jest to znaczący wzrost z 300 000 dolarów za odcinek, które Jason dostawał w pierwszym i drugim sezonie. Inne gwiazdy serialu także otrzymały podwyżki w wysokości mniej więcej 50% wzrostu dotychczasowych wynagrodzeń.

Tymczasem Apple i Warner Bros. prowadzą negocjacje w sprawie przyszłości serialu. Warner chce, aby Apple pokryło „szybko rosnące koszty produkcji”. Obie firmy negocjują również prawa do serialu, które są obecnie w posiadaniu Warnera.

„On the Rocks” pierwszym filmem Apple TV+ wydanym na Blu-Ray

Chociaż Apple TV+ to platforma VOD, jeden z dostępnych na niej filmów można znaleźć na fizycznym dysku Blu-Ray. Apple ogłosiło, że ​​ich oryginalny film „On the Rocks” zostanie wydany na Blu-Ray i DVD w przyszłym miesiącu.

Jak zauważył Sigmund Judge, „On the Rocks” jest już dostępny w przedsprzedaży na Amazon w cenie 17,99 USD. Według strony internetowej dla wersji Blu-Ray, film jest dystrybuowany przez Lionsgate. Wydanie Blu-Ray ma być oficjalnie dostępne w sprzedaży od 26 października 2021 r.

Warto zauważyć, że nie jest to pierwsza zawartość Apple TV+ dostępna na Blu-Ray i DVD jednocześnie. Na początku tego roku serial „Defending Jacob” został wydany na DVD. Również „Long Way Up” ma doczekać się takiej premiery.

Trzy nowe programy dla dzieci i rodzin pojawią się tej jesieni

Apple TV+ rozszerza swój katalog o trzy nowe programy familijne , które zadebiutują już tej jesieni. Będą to kolejno: „Wolfboy and Everything Factory”, „Get Rolling With Otis” i „Puppy Place”.

Według Variety, serial animowany Josepha Gordona-Levitta „Wolfboy and Everything Factory” zadebiutuje 24 września. „Get Rolling With Otis” na platformie pojawi się 8 października, a „Puppy Place” 15 października.

„Wolfboy and Everything Factory”

To seria przygodowa, stworzona przez Toffa Mazery’ego i Edwarda Jessego, wyprodukowana przez Gordona-Levitta, HitRecord, Bento Box Entertainment i Michaela Ryana. Ta 10-odcinkowa animowana epopeja podąża za dziwacznym marzycielem Wolfboyem, który odkrywa dziwne królestwo we wnętrzu Ziemi, gdzie fantastyczne istoty zwane Sprytes tworzą rzeczy dla naturalnego świata powyżej.

„Get Rolling With Otis”

Opiera się na popularnej książce „Penguin Random House”. Producentami filmu są 9 Story Media Group i Brown Bag Media Films, a producentami wykonawczymi Vince Commisso, Wendy Harris, autor Loren Long, Darragh O’Connell, Angela C. Santomero i Jane Startz. Historia opowiada o przygodach małego traktora o wielkim sercu.

„Puppy Place”

Ostatni serial opowie o przygodach kochającego psy rodzeństwa Charlesa i Lizzie Petersonów oraz wychowywanych przez nich szczeniąt. Producentami wykonawczymi są Iole Lucchese, Caitlin Friedman i Jef Kaminsky z Scholastic Entertainment, Andrew Green, Linda Mathious, Heather MacGillvray, Vincent Brown i Ari Posner.

Film dokumentalny „The Fight Before Christmas”

Apple zapewnił sobie globalne prawa do dokumentu „The Fight Before Christmas”, który będzie miał premierę na Apple TV+ w piątek, 26 listopada, donosi Deadline.

Film dokumentalny opowiada historię prawnika Jeremy’ego Morrisa, który ma obsesję na punkcie Świąt Bożego Narodzenia i zaplanował największe społeczne wydarzenie świąteczne w Ameryce. Jego plany natrafiają na przeszkodę, gdy stowarzyszenie właściciela domu mówi mu, że planowane przez niego wydarzenie narusza zasady sąsiedzkie.

Drugi sezon „Little America” zadebiutuje na początku 2022 r.

Według współtwórczyni serialu Emily V. Gordon zdjęcia do drugiego sezonu cenionego programu Apple TV+ „Little America” odbędą się na początku przyszłego roku.

„Nasz program wyjątkowo nie nadaje się do kręcenia w czasach pandemii, ponieważ w każdym odcinku mamy wielu międzynarodowych aktorów i inną obsadę, ale ruszymy w końcu ze zdjęciami na początku przyszłego roku.”

– powiedziała Gordon.

Pierwszy sezon, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020 r., otrzymał w dużej mierze pozytywne recenzje od krytyków. Sam polecam go Wam bardzo gorąco, zwłaszcza na jesienne wieczory.

„Dickinson” zakończy się po trzecim sezonie, który zadebiutuje 5 listopada

„Dickinson” był jednym z pierwszych serialu, które były dostępne na Apple TV+ jeszcze w listopadzie 2019 r., i ma się zakończyć trzecim sezonem, ogłosiło Apple.

 

Zwiastun „Foundation”. Mega premiera już 24 września

Apple TV+ udostępniło oficjalny zwiastun wyczekiwanego (80-odcinkowego!) serialu science-fiction „Foundation”, którego premiera odbędzie się 24 września.

W „Foundation” pokładane są ogromne nadzieje ustawione są na równi z takimi tytułami, jak „Gra o Tron” czy „Star Wars”.

Serial ma opowiedzieć historię „bandy wygnańców w ich monumentalnej podróży, aby ocalić ludzkość i odbudować cywilizację u schyłku Imperium Galaktycznego” i jest oparta na powieściach science-fiction Izaaka Asimowa o tym samym tytule.

Startuje podcast towarzyszący premierze programu Jona Stewarta

Już 30 września na Apple TV+ Jon Stewart ponownie będzie gospodarzem swojego show. Tym razem w ramach wyłączności dla Apple TV+, opowie o bieżących wydarzeniach w programie „The Problem with Jon Stewart”.

Program będzie miał również towarzyszący podcast, który można już teraz subskrybować. Pierwsze odcinki serialu i podcastu będą miały premierę w ten sam dzień – 30 września.

Zwiastun „The Velvet Underground” – premiera 15 października

Apple opublikowało zwiastun „The Velvet Underground”, nadchodzącego filmu dokumentalnego Todda Haynesa, który opowiada o powstaniu zespołu z lat 60. o tej samej nazwie.

Na czele z Lou Reedem i niegdyś zarządzane przez artystę Andy’ego Warhola, „The Velvet Underground” było znane jako „house band” w Factory, które było studiem Warhola i służyło jako miejsce spotkań artystów i miejsce legendarnych imprez.

Trwający około dwie godziny „The Velvet Underground” będzie zawierał nigdy wcześniej nie widziane występy i nagrania, filmy Warhola i pogłębione wywiady z kluczowymi muzykami tamtych czasów.

The Velvet Underground” stworzyli nowe brzmienie, które zmieniło świat muzyki, ugruntowując pozycję jednego z najbardziej szanowanych zespołów rock’n’rollowych. Wyreżyserowany przez uznanego filmowca Todda Haynesa „The Velvet Underground” pokazuje, jak grupa stała się probierzem reprezentującym szereg sprzeczności.

Nowy serial science-fiction „Invasion”, zadebiutuje 22 października

Apple TV+ oficjalnie ogłosiło datę premiery swojego nowego serialu science-fiction, zatytułowanego „Invasion”, który jest produkowany od prawie dwóch lat.

Produkcja będzie śledziła postaci z kilku kontynentów, przygotowujące się do inwazji obcych. W serialu występują Sam Neill, Shamier Anderson, Firas Nassar, Golshifteh Farahani i Shioli Kutsana.

28 października zadebiutuje „Swagger”, serial opartego na karierze Kevina Duranta

Serial pochodzi od showrunnera Reggie Rocka Bythewooda, Briana Grazera i opowiada historię gwiazdy NBA Kevina Duranta.

Apple ogłosiło datę premiery pierwszych trzech odcinków serialu. Te zadebiutują na platform 29 października. Pozostałe części, dziesięcioodcinkowego sezonu pierwszego, będą emitowane wydawana co tydzień, w piątki.

Film „Finch” z Tomem Hanksem będzie miał premierę 5 listopada

Tom Hanks ma zadebiutować w kolejnym, oryginalnym filmie Apple, w którym zagra tytułowego Fincha. Mężczyzna, robot i pies tworzą niezwykłą rodzinę, przeżywając wzruszającą przygodę, której celem jest zapewnienie opieki nad ukochanym psim towarzyszem, po jego odejściu.

Hanks występuje w roli Fincha, inżyniera robotyki i jednego z nielicznych ocalałych z kataklizmu słonecznego, który uczynił świat pustkowiem. Bohater produkcji, który od dziesięciu lat mieszka w podziemnym bunkrze, zbudował własny świat, który dzieli ze swoim psem Goodyearem (kapitalne imię!).

Tworzy robota, granego przez Jonesa, by czuwał nad Goodyearem, kiedy on już nie będzie mógł. Gdy trio wyrusza w niebezpieczną podróż na wyludniony amerykański zachód, Finch stara się pokazać swoje dzieło, które nazywa siebie Jeffem i zastanawia się, co to znaczy być żywym. Ich podróż jest wybrukowana zarówno wyzwaniami, jak i humorem, ponieważ Finchowi jest równie trudno nakłonić Jeffa i Goodyeara do dogadania się, jak poradzić sobie z niebezpieczeństwami nowego świata.

Film posiada oryginalny scenariusz Craiga Lucka, debiutującego jako scenarzysta filmu fabularnego, oraz Ivora Powella. Producentami filmu są Kevin Misher, Jack Rapke, Jacqueline Levine i Powell. Producentami wykonawczymi są Robert Zemeckis, Luck Sapochnik, Andy Berman, Adam Merims i Jeb Brody.

„Swan Song”, z udziałem Mahershala Ali, zadebiutuje 17 grudnia

W futurystycznym filmie science-fiction Mahershala Ali w roli głównej występuje jako ojciec zmagający się ze śmiertelną chorobą. Dostaje szansę zastąpienia siebie klonem.

W filmie zagają z nim także Naomie Harris, Awkwafina, Glenn Close i Adam Beach. Całość wyreżyserował i napisał Benjamin Cleary.

Partnerstwo Apple TV+ z WildBrain

Apple TV+ ogłosiło też nowe partnerstwo z WildBrain i stało się tym samym właścicielem dziecięcego serialu „Yo Gabba Gabba!”. Firma zleciła też produkcję jego 20 nowych, półgodzinnych odcinków.

Obecnie „Yo Gabba Gabba!” zawiera 66 odcinków, których emisję rozpoczęto w 2007 roku, pierwotnie w sieci Nickelodeon. Odcinki są obecnie dostępne bezpłatnie na YouTube i nie jest jasne, czy umowa z Apple oznacza, że ​​zostaną one usunięte z tego serwisu.

Jak Apple strategicznie umieszcza swoje produkty w programach Apple TV+?

Nowy raport wideo The Wall Street Journal, który wymagał obejrzenia ponad 74 odcinków produkcji Apple TV+, w tym „Ted Lasso”, „The Morning Show”, „Defending Jacob” i „Trying”, dokładnie wyjaśnia, jak i dlaczego dokonuje się lokowania produktów Apple w poszczególnych odcinkach.

Według raportu, w 74 odcinkach, w niektórych scenach pokazano 300 iPhone’ów, 120 MacBooków i 40 par AirPods. Odpowiada to ponad 700 lokacjom produktów Apple. Aby spojrzeć na to z innej perspektywy, w jednym z odcinków „Teda Lasso” na planie pokazano w sumie 36 produktów Apple.

Uwaga widza jest zazwyczaj skierowana na środek wyświetlacza, dzięki czemu lokowanie produktu z przodu i pośrodku jest bardziej zauważalne. Apple stosuje tę logikę w kilku scenach na przykład „Teda Lasso” i „The Morning Show”, w których produkty są powoli ustawiane w centrum uwagi na środku ekranu.

W produkcjach mamy także liczne odniesienia dźwiękowe. To takie smaczki, jak dźwięk powiadomienia systemu iOS lub bezpośrednie połączenia z funkcjami i usługami Apple, głownie Face Time.

Równie silne są także powiązania z fabułą. Scenarzyści i producenci serialów Apple TV+ dążą do nawiązania bezpośrednich emocjonalnych i fizjologicznych związków między urządzeniem a historią życia postaci. Przykład? „Ted Lasso” łączący się z żoną w trakcie trwania sprawy rozwodowej i rozmawiający (również, za pomocą FaceTime na jego MacBooku) z córką w Święta.

Dobrego odbioru.

Apple TV+ – podsumowanie tygodnia #47



0

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Piszę tutaj. 🎙 O technologii, biznesie i sporcie rozmawiam w podcaście: boczemunie.pl. 🍋 Jestem Brand Managerem FreshMail.pl. 🏃🏻‍♂️ Biegam. Parzę i piję ☕️ specialty. 👉 krzysztofkolacz.pl