Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple chce rozszerzyć CarPlay o nowe integracje z klimatyzacją, siedzeniami i nie tylko

Apple chce rozszerzyć CarPlay o nowe integracje z klimatyzacją, siedzeniami i nie tylko

3
Dodane: 3 lata temu
fot. Mac Rumors

Zgodnie z nowym raportem Bloomberg, Apple chce rozszerzyć funkcjonalność CarPlay o sterowanie podstawowymi funkcjami samochodu, takimi jak system klimatyzacji, radio, prędkościomierz, siedzenia i inne.

Projekt, o nazwie kodowej „IronHeart”, jest wciąż na wczesnym etapie, ale obejmowałby współpracę Apple z producentami samochodów w celu rozszerzenia funkcjonalności CarPlay i umożliwienia kontrolowania podstawowych funkcji samochodu. Poza aplikacjami do muzyki i nawigacji, CarPlay nie pozwala użytkownikom kontrolować żadnego aspektu samego samochodu.

Firma pracuje nad technologią, która umożliwiłaby dostęp do takich funkcji, jak system klimatyzacji, prędkościomierz, radio czy sterowanie fotelami.

„IronHeart” posunąłby CarPlay zdecydowanie o krok dalej i nie zdziwię się, jeśli cały szum związany z rzekomym Apple Car w gruncie rzeczy dotyczy właśnie tego projektu. Jest to, w mojej ocenie, o wiele bardziej prawdopodobne.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 3

Wspominacie że dzisiaj Apple potrafi integrować się w kwestii Navi czy Muzyki. To nie do końca jest integracja. Obecnie CarPlay czy Android Auto to bardziej nakładki, które pozwalają na wygodniejszą obsługę poprzez ekran w samochodzie usług, które de facto mamy na telefonie.
Integracja wspomnianej klimy czy sterowania fotelami możliwa jak najbardziej ale nie taka prosta. Czymś takim jest Android Automotive (nie mylić z wcześniej wspomnianym A.Auto). To jest integracja na poziomie IVI czyli In Vehicle Infotiement. Do ogarnięcia i co pokazuje przykład Googla i niektórych firm motoryzacyjnych jakoś to zaczyna działać (np. Volvo, Audi). Natomiast wspomniany “prędkościomierz” to już wchodzimy w obszary które są krytyczne z pkt. widzenia pojazdu. Generalnie wymogi itd. To zupełnie oddzielny system operacyjny tzw RTOS, dużo pisania. Nie wydaje mi się żeby producenci aut chcieli i mieliby potrzebę żeby wpuszczać firmy trzecie w ten obszar.

możliwa jak najbardziej ale nie taka prosta

Jest bardzo prosta, CarPlay już zbiera dane nt auta w niektórych modelach, wystarczy zebrać ich więcej. Sam mógłbym to łatwo zrobić jeśli miałbym dostęp do narzędzi.

Prędkościomierz to nic specjalnego, i jeszcze łatwiejsza dana do zinterpretowania niż inne wymienione. Choć wszystkie są łatwe. Będą chcieli i już wpuszczali dawno, np retrofit head up w BMW wersja od Garmina. Dziadostwo ale to wszystko robiło

Android automotive już działa razem z RTOS i w Polestarach jest jednym z całym autem. Producenci nie oddzielają infotainment w tych czasach, wszystko dzieje się na jednej linii i będzie jak wspomniane w artyuklue wszystko zintegrowane, nie będzie już nakładek

To wszystko jest bardzo proste i przejrzyste i łatwe do zrobienia.

Samo wystawienie tych danych dla CarPlay oczywiście jest proste i tylko tyle. I tak jak piszesz w Polestarach Volvo z Googlem integruje AAutomotive. Tylko tyle. CarPlay to nie bedzie nic więcej ponad to.