Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Disney+ ma 118,1 miliona subskrybentów dwa lata po premierze

Disney+ ma 118,1 miliona subskrybentów dwa lata po premierze

0
Dodane: 2 lata temu

Disney+ ma obecnie ponad 118 milionów płatnych subskrybentów na całym świecie, co ogłosił w swoim raporcie o zarobkach za czwarty kwartał 2021 r. Serwis pozyskał w ostatnim kwartale 2,1 mln subskrybentów, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy 44,4 mln subskrybentów. Gdzie w tym wszystkim jest Apple TV+?

W listopadzie 2020 roku Disney+ miał 73,7 mln subskrybentów, więc jego wzrost w ciągu ostatniego roku jest astronomiczny. Disney+ przekroczył wszelkie oczekiwania od momentu uruchomienia w listopadzie 2019 r. Kiedy usługa pojawiła się po raz pierwszy, Disney deklarował, że chce dotrzeć do 60/90 milionów subskrybentów do 2024 r., co jest kamieniem milowym, który osiągnął przed końcem 2020 r.!

Disney spodziewa się teraz, że do 2024 r. będzie mieć od 230 do 260 milionów subskrybentów na całym świecie, a jeśli Disney osiągnie ten cel, to Disney+ będzie miał więcej subskrybentów niż obecnie Netflix. Według stanu na październik 2021 r. ten ma obecnie 213,5 mln subskrybentów na całym świecie.

Disney+ ma zadebiutować w Polsce w 2022 roku.

Gdzie w tym wszystkim jest Apple TV+?

Biorąc pod uwagę tylko rynek amerykański, Apple TV+ miało tylko 4% udziału w rynku lokalnym w III kwartale 2021 r. Stanowi to 1% wzrostu w porównaniu do drugiego kwartału, kiedy Apple miał tylko 3% udział w rynku w segmencie serwisów VOD. Na pierwszym miejscu znajduje się Netflix z ponad 30% udziałem, podczas gdy Amazon Prime Video zajmuje drugie miejsce z 20%.

Platforma Apple rozpędza się powoli, za to nadal uważam, że oferuje najwyższą jakość dostarczanych treści. Technicznie jest to nie do zaprzeczenia, a jeśli chodzi o merytorykę, to dla mnie jest liderem. Oczywiście, każda z platform VOD oferuje coś wyjątkowego, ale biorąc pod uwagę, że Apple TV+ mam w ramach abonamentu Apple One, to właśnie ta platforma jest nadal jedyną, po którą najczęściej sięgamy. Ostatnio, ze względu na śmieszność ceny, dołączył do niej Amazon Prime. Z Netflixa zrezygnowaliśmy ponad rok temu i nie mamy potrzeby wracać. Głównie ze względu na miałkość treści, które oferuje.

Nie ma co oczekiwać, że serwis VOD od Apple kiedykolwiek stanie się liderem rynku, ale zdecydowanie polecam się nim zainteresować, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście.

Jakościowy triumf Apple TV+

To prawie na pewno nie będzie zmarnowany czas. I to tyczy się każdego członka rodziny. W każdym wieku. Więcej o tym opowiadałem także tu:

A przeglądy nowości w ramach Apple TV+ znajdzie tutaj.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .