Tim Cook o programie samodzielnej naprawy Apple
Apple w zeszłym tygodniu świętował otwarcie The Grove Apple Store w Los Angeles, całkowicie przeprojektowanej wersji tego sklepu, który po raz pierwszy został otwarty w 2002 roku. Oprócz obsady „Teda Lasso”, obecny był również dyrektor generalny Apple, Tim Cook, który udzielił krótkiego wywiadu KTLA.
Wywiad Cooka z Richem DeMuro z KTLA został przeprowadzony w nowym sklepie The Grove. Jeśli chodzi o sam sklep, to Cook wyjaśnił, że służy jako „miejsce, w którym ludzie mogą przychodzić, przeglądać i odkrywać technologię oraz dowiedzieć się, co zrobią dla nich produkty Apple”.
Cook poruszył również krótko niedawną decyzję Apple o planowanym udostępnieniu części naprawczych i podręczników właścicielom iPhone’ów, do napraw DIY:
„Cóż, zdaliśmy sobie sprawę, że są ludzie, którzy chcą to robić i są do tego przeszkoleni. Dobrze jest dać im instrukcje i udostępnić części, które umożliwiają samodzielną naprawę. Jeśli jednak nie czujesz się z tym komfortowo, zachęcamy do odwiedzenia Apple Store. Zrobimy to za Ciebie. Będzie to wciąż najlepszy sposób.”
Jeśli chodzi o przyszłość, Cook drażnił się, że Apple nadal „bardzo koncentruje się” na sztucznej inteligencji, rzeczywistości rozszerzonej i autonomii.
„Jesteśmy bardzo skoncentrowani na rzeczywistości rozszerzonej, bardzo koncentrujemy się na sztucznej inteligencji… i jesteśmy bardzo skoncentrowani na autonomii <śmiech>. Na tych wszystkich tych obszarach, których będziemy używać w różny sposobów”.
Apple uruchamia program samodzielnej naprawy iPhone 12 i 13. Niedługo też MacBooków z procesorem M1
Zapytany o „następną wielką rzecz”, a odpowiedział:
„Oczywiście… Apple zawsze będzie miało coś, co jest następną wielką rzeczą. I na szczęście mamy wiele takich rzeczy”.
Pełny wywiad można obejrzeć poniżej.