Scena nie odtwarza mi Apple Music przez Home.app (cz. 2) – diagnoza i kontakt z supportem Apple →

02/12/2021, 15:35 · · · 5

Dzisiaj rano napisałem…

Home app ma taką fajną funkcję przy tworzeniu sceny, gdzie można zdefiniować co z Apple Music ma odtwarzać, przy jakiej głośności i na których urządzeniach. Dotychczas spisywało się to u mnie idealnie, ale ostatnio miałem kilka zmian w setupie. Doszedł nowy Mac, o czym pisałem już, i dodałem w konfiguratorze Sonosa parę Sonos One SL do Arca, jako głośniki tylne.

No i nie działa.

„Failed”.

Następne dwie godziny, po publikacji, czyli w sumie było to już ok. 5 godzin, spędziłem na dalszych próbach diagnozy problemu. Doszedłem do wniosku, że pojedyncze piosenki czasami się odtwarzają na pojedynczym HomePodzie, ale playlisty nie. Playlista daje wynik „failed” lub odtwarzana jest całkowicie randomowa muzyka, z Apple Music lub mojej biblioteki – również randomowo. Jedna playlista – płyta „Big Ones” od Aerosmith – odtworzyła się poprzez scenę w Home, ale tylko raz. Drugi raz poleciała jakaś kolumbijska kołysanka, a trzeci raz był „failed”.

Ciśnie i cisnęło mi się na ust wiele różnych słów w ciągu dnia i być może niektóre nawet wypowiedziałem na głos. Nie potwierdzam, nie zaprzeczam.

Potem zadzwoniłem do supportu Apple.

Najpierw przełączono mnie do działu HomePodów, z działu z Apple Music. Tam mnie Pan wysłuchał i zaproponował kilka rozwiązań. Pierwszym z nich było skasowanie swojej konfiguracji w Home i założenie całości od nowa. Potem proponował odłączenie od Domu jednego HomePoda i założenie nowego domu z innego Apple ID, aby sprawdzić czy to problem z moim config. Przez moment nawet rozważałem jeszcze kilka innych jego rozważań, ale finalnie powiedziałem, że…

  • chwalicie się, że „It just works”, więc niech do cholery działa;
  • nie mam czasu na poświęcaniu kolejnych godzin i dni na diagnozowanie tego problemu;
  • zostawiam u nich rokrocznie zdecydowanie za dużo pieniędzy, m.in. po to, aby to wszystko działało, ale jak mi support każe sobie samemu szukać rozwiązania, to nie wiem po co mam tak dalej robić i może warto rozważyć tańsze opcje;
  • oczekuję, że jakiś inżynier zainteresuje się tematem, pobierze logi, przeanalizuje je i zrobi co może, zanim mi ponownie zaproponuje wykasowanie całej konfiguracji HomeKita;
  • chciałbym też, aby ktoś sprawdził integralność mojego Apple Music i że zrobiłbym to samemu, ale Apple nie daje nam do tego narzędzi.

Być może zabrzmiałem zbyt wyniośle w paru kwestiach, ale do cholery, płacę za te wszystkie usługi miesięczny abonament, więc ma to działać tak, jak należy, a nie „jakoś”. Nie wspominam nawet o sprzedanej nerce za MacBooka Pro 14”.

Pan z supportu obiecał, że zbada głębiej temat do poniedziałku i zadzwoni do mnie po południu, aby zaproponować jakieś rozwiązania i/lub dalszą diagnozę. Przy okazji wysłałem mu kilka screenshotów dokumentujących problem.

Obecnie mam w domu dwa HomePody mini, dwa HomePody, Sonosa Beam i Sonos Arca, spiętego w surround z dwoma One SL. W sumie daje to osiem głośników i wszystkie działają prawidłowo, gdy ręcznie ustawiam na nich muzykę lub nawet za pomocą Siri (o dziwo!). Ale przez Home.app wszystko umiera i nie sposób wyzwolić ani sceny ręcznie, ani za pomocą automatyzacji.

Poziom agresji we mnie obecnie sięga zenitu, więc idę na spacer. Aż mnie kusi, aby kupić sobie Spotify, spiąć go z Home i sprawdzić czy będzie działał…

Wiecie co… fcuk it… kupię i sprawdzę w wolnej chwili.

A Wam jak dzień minął?



5

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.