Apple pozwala tworzyć niestandardowe kody dla subskrybentów aplikacji
Apple w 2020 r. wprowadził nowe rozwiązania, aby pomóc programistom zwiększyć ilość płacących subskrybentów ich aplikacji. Teraz firma w końcu pozwala programistom tworzyć niestandardowe kody dla subskrypcji w aplikacji.
Jak ogłoszono w witrynie Apple Developer, programiści mogą teraz tworzyć własne niestandardowe kody rabatowe (załóżmy np. iMAGPROMO), aby udostępniać je wśród klientów, podobnie jak od dawna można robić to w przypadku normalnych zakupów w App Store (aplikacji bez modelu subskrypcyjnego).
Wcześniej kody rabatowe były generowane losowo, a także jednorazowego użytku, co oznaczało, że deweloper musiał wygenerować kod dla każdej osoby. Chociaż kody jednorazowe pozostają dostępne, Apple uważa, że nowe , niestandardowe kody ofertowe ułatwią „pozyskiwanie, utrzymywanie i odzyskiwanie subskrybentów”.
Firma udostępniła szczegółowy przewodnik wyjaśniający, jak tworzyć niestandardowe kody ofert, co należy robić za pośrednictwem portalu App Store Connect. Każda aplikacja może zaoferować do 150 000 kodów na kwartał. Kody mogą być realizowane przez użytkowników ręcznie lub przy użyciu nowego bezpośredniego adresu URL.
Apple twierdzi, że jednorazowe kody działają tylko na urządzeniach z systemem iOS 14.0 lub nowszym, podczas gdy niestandardowe kody ofert wymagają systemu iOS 14.1 lub nowszego.