Program samodzielnej naprawy urządzeń Galaxy od Samsunga
Zanim Apple zdążyło cokolwiek oficjalnie powołać do życia, Samsung już zrobił swoje i nawiązał współpracę z iFixit, oferując opcje samodzielnej naprawy urządzeń Galaxy.
Samsung ogłosił nowe partnerstwo z iFixit, w ramach którego firma będzie dostarczała oryginalne części, narzędzia naprawcze i przewodniki klientom, którzy chcą naprawiać własne urządzenia Galaxy.
Samsung odzwierciedla program wprowadzony przez Apple w zeszłym roku. Właściwie to ogłoszony, ponieważ cała platforma „Self Service Repair” jeszcze nie wystartowała. O rewolucyjnym pomyśle Apple rozmawiałem zresztą z Kingą Ochendowską w tamtym roku.
Program Apple miał zostać uruchomiony na początku 2022 r i umożliwić użytkownikom samodzielne naprawy poprzez kupione w specjalnym sklepie części i instrukcje napraw od Apple.
Teraz wiadomo, ze będzie on ograniczony tylko do iPhone’ów 12 i 13 w momencie premiery, chociaż Apple planuje z czasem oferować opcje samodzielnej naprawy dla innych urządzeń.
Samsung tymczasem idzie za ciosem, choć i u niego opcja samodzielnej naprawy jest obecnie ograniczona. Samsung i iFixit będą dostarczać części naprawcze do modeli Galaxy S20, Galaxy S21 i Tab S7 Plus, ale nie do najnowszych urządzeń Galaxy S22. Samsung planuje uruchomić swoją inicjatywę latem, a dodatkowe urządzenia będą wspierane z czasem.
Klienci korzystający z programu samodzielnej naprawy firmy Samsung otrzymają instrukcje naprawy, krok po kroku, dotyczące wymiany zespołów wyświetlacza, tylnej szyby i portów ładowania na zużyte części zwrócone firmie Samsung w celu recyklingu.