Zmiana ceny subskrypcji bez zgody użytkownika?
Chociaż istnieje wiele kontrowersji dotyczących App Store, firmę mogą wkrótce czekać kolejne.
Trwają testy pilotażowe zmian w App Store, które pozwolą programistom automatycznie obciążać użytkowników za podwyżki cen subskrypcji.
O sprawie, po raz pierwszy doniósł programista Max Seelemann na swoim Twitterze. Stało się to po tym, jak cena jego subskrypcji Disney+ wzrosła, a on dostał jedynie „zwykłe powiadomienie zamiast prośby o wyraźnie na to zgody”.
iOS biz people… Subscription price increase as mere NOTICE instead of having to confirm, else subs expires.
Is this new behavior for everyone or exclusive to Disney+? pic.twitter.com/zt7c15QcTA
— Max Seelemann (@macguru17) March 24, 2022
Oprócz niego, kilku innych użytkowników również stwierdziło, że zauważyli podobne problemy.
Oficjalna dokumentacja dla Apple „stwierdza, że tak nie powinny działać subskrypcje w ramach App Store.” Dokumentacja ta wyjaśnia, że „klienci muszą ręcznie zgadzać się na nowe ceny za pomocą ekranu ich akceptacji, który automatycznie wyświetla się w danej aplikacji”.
TechCrunch skontaktował się z Apple, które potwierdziło, że trwają testy pilotażowe nowego rozwiązania i regulacji w tym zakresie:
„Testujemy nową funkcję, którą planujemy wkrótce uruchomić. Program pilotażowy obejmuje programistów z różnych kategorii aplikacji, rozmiarów organizacji i regionów, aby pomóc przetestować nadchodzące ulepszenie, które naszym zdaniem będzie świetne zarówno dla programistów, jak i użytkowników, a więcej szczegółów podamy w nadchodzących tygodniach.”
– powiedział rzecznik Apple.
Problem polega na tym, że zamiast dawać użytkownikom możliwość anulowania subskrypcji od samego początku, Apple stwierdza jedynie, że dokonano zmiany ceny.
Proste?