Apple restrukturyzuje dział usług streamingowych i reklam
Apple nie jest dokładnie firmą usługową, ponieważ jej główne przychody nadal pochodzą ze sprzedaży sprzętu, ale usługi (w tym głównie subskrypcje) odpowiadają za ponad 20% przychodów Apple. Mimo to wydaje się, że firma chce posunąć się jeszcze dalej w tej kategorii rynku.
Według raportu Business Insider opartego na źródłach zaznajomionych z tą sprawą, Apple chce zrestrukturyzować swój zespół ds. usług, aby ta kategoria była jeszcze bardziej opłacalna dla firmy. Eddy Cue, starszy wiceprezes Apple ds. usług, wprowadził już pewne zmiany w tym dziale.
Peter Stern, wiceprezes ds. usług w Apple, był odpowiedzialny za „reklamę” – jak to określił na swoim profilu na LinkedIn. Był, ponieważ Cue zażądał, aby Stern w pełni poświęcił się usługom Apple One, co oznacza, że Todd Teresi przejmie odpowiedzialność za działalność reklamową Apple.
Jedyne źródło reklamy Apple, czyli reklamy w wyszukiwarce App Store, wzrosło od początku swojego istnienia, o 238% do 3,7 miliarda dolarów w 2021 r. i przewiduje się, że do końca tego roku osiągnie 5,5 miliarda dolarów. Raport twierdzi, że zmiany w polityce prywatności Apple, w tym przejrzystość śledzenia aplikacji, skłoniły firmy do wydatków na reklamy w wyszukiwarce App Store.
Business Insider potwierdza też pogłoski, nt. tego, że Apple negocjuje wprowadzenie gier NFL do Apple TV+, co potencjalnie przyciągnęłoby jeszcze więcej subskrybentów do platformy Arcade. Firma mogłaby zarabiać na treściach NFL, oferując je z reklamami lub dodatkowym pakietem sportowym.
Wyniki finansowe Apple za Q3 2017 (FY Q4 2017) – kolejne rekordy Apple