Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple restrukturyzuje dział usług streamingowych i reklam

Apple restrukturyzuje dział usług streamingowych i reklam

0
Dodane: 2 lata temu
fot. 9to5mac

Apple nie jest dokładnie firmą usługową, ponieważ jej główne przychody nadal pochodzą ze sprzedaży sprzętu, ale usługi (w tym głównie subskrypcje) odpowiadają za ponad 20% przychodów Apple. Mimo to wydaje się, że firma chce posunąć się jeszcze dalej w tej kategorii rynku.

Według raportu Business Insider opartego na źródłach zaznajomionych z tą sprawą, Apple chce zrestrukturyzować swój zespół ds. usług, aby ta kategoria była jeszcze bardziej opłacalna dla firmy. Eddy Cue, starszy wiceprezes Apple ds. usług, wprowadził już pewne zmiany w tym dziale.

Peter Stern, wiceprezes ds. usług w Apple, był odpowiedzialny za „reklamę” – jak to określił na swoim profilu na LinkedIn. Był, ponieważ Cue zażądał, aby Stern w pełni poświęcił się usługom Apple One, co oznacza, że ​​Todd Teresi przejmie odpowiedzialność za działalność reklamową Apple.

Jedyne źródło reklamy Apple, czyli reklamy w wyszukiwarce App Store, wzrosło od początku swojego istnienia, o 238% do 3,7 miliarda dolarów w 2021 r. i przewiduje się, że do końca tego roku osiągnie 5,5 miliarda dolarów. Raport twierdzi, że zmiany w polityce prywatności Apple, w tym przejrzystość śledzenia aplikacji, skłoniły firmy do wydatków na reklamy w wyszukiwarce App Store.

Business Insider potwierdza też pogłoski, nt. tego, że Apple negocjuje wprowadzenie gier NFL do Apple TV+, co potencjalnie przyciągnęłoby jeszcze więcej subskrybentów do platformy Arcade. Firma mogłaby zarabiać na treściach NFL, oferując je z reklamami lub dodatkowym pakietem sportowym.

Wyniki finansowe Apple za Q3 2017 (FY Q4 2017) – kolejne rekordy Apple

 

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .