Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple TV+ – podsumowanie premier #64

Apple TV+ – podsumowanie premier #64

0
Dodane: 2 lata temu

Zapraszam do 64. wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier w ramach platformy Apple TV+.

Premiera „Wielkiego przekrętu”

Na platformie zadebiutował „Wielki przekręt”, czteroczęściowy serial dokumentalny, który opowiada prawdziwą historię wybitnego prawnika Erica C. Conna, który oszukał rząd na ponad pół miliarda dolarów.

Serialowi towarzyszy podcast, badający skandaliczny styl życia Conna, z licznymi wywiadami i szczegółami zza kulis. Za całość odpowiada FunMeter, twórcy „McMillion$”.

Premiera 2. sezonu „Tehran”

Na platformie można także obejrzeć już pierwsze odcinki 2 sezonu serialu „Tehran”, czyli opowieść o dalszych losach Tamar Rabinyan, agentki i hakerki z Mossadu, podejmującej swoją pierwszą misję w stolicy Iranu.

Premiera „Węża z Essex”

Apple już 2 lata temu złożyło zamówienie na adaptację powieści „Wąż z Essex” napisanej przez Sarah Perry. Dziś na platformie pojawiły się pierwsze 2 odcinki.

„Wąż z Essex” opowiada historię świeżo owdowiałej kobiety o imieniu Cora Seaborne (w tej roli Danes), która ucieka przed małżeństwem pełnym przemocy i przenosi się z wiktoriańskiego Londynu do małej wioski Aldwinter w Essex. Cora jest zafascynowana lokalnym przesądem, że po okolicy wędruje mityczne stworzenie zwane Wężem z Essex.

Premiera „To Mom (and Dad)With Love”

6 maja, kiedy to w USA obchodzony jest Dzień Matki, na platformie zadebiutowała kolejna część przygód gangu fistaszków.

Podczas gdy inne dzieci są podekscytowane świętowaniem tego wyjątkowego dnia, dla Peppermint Patty to tylko przypomnienie, że nie dorastała z mamą. Mając u boku swoją dobrą przyjaciółkę Marcie, szybko zdaje sobie sprawę, że prawdziwe rodziny mają różne kształty i rozmiary, a Dzień Matki jest okazją do podziękowania tej wyjątkowej osobie w Twoim życiu, która jest dla Ciebie najważniejsza. Tymczasem Snoopy i Woodstock wyruszają w niezwykłą przygodę, aby odnaleźć dawno zaginioną mamę Woodstock.

„Pachinko” z 2 sezonem

Trzyjęzyczny serial „Pachinko” dostał zgodę na drugi sezon. Pierwszy, ośmioodcinkowy sezon serialu, obejmuje około ⅓ książki, na której opiera się całość. Showrunner rzekomo stworzył czterosezonowy plan dla serii.

W komunikacie prasowym Apple czytamy, że „Pachinko” zostanie odnowiony na drugi sezon. Twórca, scenarzysta i producent wykonawczy Soo Hugh nie kryje zadowolenia z tego faktu.

Słowa nie mogą wyrazić mojej radości, że mogę dalej opowiadać niezwykłą historię tej nieposkromionej rodziny. Jestem wdzięczny niesamowitemu zespołowi w studiu Apple i Media Res za wiarę i wspieranie tego projektu, a także naszym oddanym fanom, którzy nas dopingowali. To zaszczyt móc kontynuować pracę z tą niesamowitą obsadą i ekipą.

„Pachinko” to opowieść o wojnie, miłości i pokoju. Wyróżnia się również, jako międzynarodowy serial opowiadany w trzech językach – koreańskim, japońskim i angielskim.

2 sezon „Afterparty” – nowa obsada i fabuła

Nowy raport z Variety ujawnia obsadę i ogólną fabułę drugiego sezonu „Afterparty”.

Gwiazdy pierwszego sezonu, Sam Richardson i Zoë Chao, powracają wraz z Tiffany Haddish, ale reszta obsady wydaje się być nowa, ponieważ 2 sezon „będzie obracał się wokół morderstwa na weselu”.

Nowi członkowie obsady to: Zach Woods („Dolina Krzemowa”, „Biuro”) jako Edgar; Elizabeth Perkins („Ostre przedmioty”, „Chwasty”) jako Isabel; Poppy Liu („Dead Ringers”, „Hacks”, „Lepiej zadzwoń do Saula”) jako Grace; Paul Walter Hauser („Czarny ptak”, „Cruella”) jako Travis; Anna Konkle („Pióro 15”) jako Hannah; Jack Whitehall („Podróże z moim ojcem”, „Rejs po dżungli”) jako Sebastian; oraz Vivian Wu („Away”, „Dead Pigs”) jako Vivian.

10 czerwca – „Lovely Little Farm”

Na platformie zadebiutuje wkrótce nowy serial familijny pt. „Lovely Little Farm”.

Opowie o siostrach Jill i Jacky, które kochają i pielęgnują wszystkie zwierzęta na swojej farmie położonej na polach lawendy. Bycie młodym rolnikiem nie jest łatwe, ale każdy dzień przynosi tym siostrom nowe przygody i szansę na rozwój.

Animowana produkcja wykorzystuje najnowszą technologię generowaną komputerowo, współpracując z Industrial Light & Magic, aby ożywić świat zwierząt, które przemówią ludzkim głosem.

24 czerwca – „Loot”

Komedia „Loot” zadebiutuje na platformie już 24 czerwca, a zagra w niej Maya Rudolph. To dziesięcioodcinkowa komedia o pracy, od Alana Yanga i Matta Hubbarda.

W „Loot” miliarderka Molly Novak (Rudolph) ma wymarzone życie, w tym prywatne odrzutowce, rozległą rezydencję i jacht – wszystko, czego dusza zapragnie. Ale kiedy jej mąż od 20 lat ją zdradza, ona publicznie wpada w szał, stając się paliwem dla tabloidowej prasy. Sięga dna, gdy ku swemu zdziwieniu dowiaduje się, że ma fundację charytatywną prowadzoną przez Sofię Salinas (Rodriguez), która błaga Molly, by przestała generować złą prasę. Ze swoim oddanym asystentem Nicholasem (Kim Booster) u boku oraz z pomocą Sofii i zespołu – w tym grzecznego księgowego Arthura (Faxon) i jej optymistycznego, kochającego popkulturę kuzyna Howarda (Funches) – Molly w podróż do głębi swojej duszy. Oddawanie i pomoc innym może być tym, czego potrzebuje, aby odzyskać siebie.

20 maja – „Sekret sprzed lat”

„Sekret sprzed lat” to dwujęzyczny thriller, który bada różnice między młodzieńczymi aspiracjami a rzeczywistością dorosłości. W tle mamy zbrodnię, a tę historię w kinie widzieliśmy już wiele razy (począwszy od kultowego „Koszmaru minionego lata”).

Serial skoncentruje się na grupie studentów college’u, których życie zmienia się na zawsze po tym, jak w świąteczny weekend jeden z nich umiera. 20 lat później pozostała piątka ponownie spotyka się z zagrożeniem, czyhających na ich życia.

„Prince of Tides”

Apple TV+ pracuje obecnie nad wznowieniem popularnego filmu z lat 90. „Prince of Tides”. Dramat romantyczny z udziałem Nicka Nolte i Barbry Streisand opowiada o mężczyźnie, który zakochuje się w psychiatrze swojej siostry, gdy ta rozwiązuje problemy z niespokojnego dzieciństwa.

Streisand nie tylko zagrał główną rolę, ale wyreżyserował film z 1991 roku, który był nominowany do siedmiu Oscarów (ale nie wygrał żadnego). Został napisany przez Becky Johnson i Pat Conroy i jest oparty na powieści Pata Conroya z 1986 roku o tym samym tytule.

Według The Hollywood Reporter remake będzie serialem telewizyjnym napisanym przez Tate Taylora z The Help. Produkcja ma rozpocząć się tego lata, ponieważ scenariusze i oferty castingowe są obecnie finalizowane. Serial, podobnie jak film, będzie również oparty na powieści Conroya.

Gwiazda „Gry o tron” Maisie Williams dołącza do nadchodzącego serialu Apple TV+ „The New Look”

Dramat rozgrywa się podczas okupacji Paryża przez nazistów, w czasie II wojny światowej, gdy Coco Chanel rządzi jako najsłynniejsza projektantka mody na świecie. To panowanie dobiega końca, gdy sława Christiana Diora rośnie, oraz gdy pokazuje on światu swoją przełomową i kultową markę.

Williams dołącza do głównego bohatera serialu, Bena Mendelsohna, który gra Christiana Diora i Juliette Binoche, która gra Gabrielle „Coco” Chanel. Wcieli się w rolę Catherine Dior, młodszej siostry Christiana, odznaczonej Medalem Honoru za Odwagę.

„Emancypacja” przeniesiona na 2023 r. po incydencie z Willem Smithem

Apple TV+ przygotowywało się do premiery hitu filmowego „Emancypacja”, w reżyserii Antoine’a Fuqua z Willem Smithem w roli głównej. Podaje Variety.

Jednak po incydencie z tegorocznych Oscarów, Apple przełożyło premierę na 2023 rok.

Sam Smith ma teraz zakaz uczestniczenia w imprezach oscarowych przez następną dekadę, chociaż teoretycznie nadal może być do nich nominowany.

Rząd Wielkiej Brytanii chce uregulować Apple TV+, Netflix i inne usługi VOD

Po raz pierwszy usługi VOD, takie jak Apple TV+, Netflix, Disney+ i Amazon Prime, mogą być regulowane jako nadawcy linearni zgodnie z nowymi planami rządu Wielkiej Brytanii ze względu na dokument dotyczący polityki tzw. „Białej Księgi”.

Jak donosi Deadline, „brytyjski regulator Ofcom, który obecnie monitoruje treści w telewizji sieciowej, będzie odpowiedzialny za stosowanie i egzekwowanie wytycznych dotyczących usług VOD, które obecnie nie podlegają kodeksowi nadawczemu”.

Zmiany wymagałyby od dostawców platform VOD, zapewnienia, że ich odbiorcy są chronieni przed szkodliwymi lub obraźliwymi materiałami, oraz że wszystkie zasady uczciwości, dokładności i prywatności są stosowane.

Dobrego odbioru!

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .