Disney+ z 137,7 milionami abonentów
Disney podał w środę swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2022 r. z kilkoma dość pozytywnymi danymi.
Jeśli chodzi o platformę streamingową Disney+, w tym kwartale przekroczyła ona wszelkie oczekiwania. Dzieje się tak, ponieważ Netflix traci użytkowników i ponownie rozważa zmianę swojego modelu biznesowego.
Jak donosi CNBC, Disney+ zamknął kwartał 137,7 milionami abonentów, podczas gdy analitycy branżowi spodziewali się około 135 milionów abonentów. W samym tylko drugim kwartale platforma zyskała 7,9 mln nowych użytkowników. Według słów dyrektora generalnego Disneya, Boba Chapka, dobre wyniki dowodzą, że Disney jest „w swojej własnej lidze”.
Liczby były na tyle dobre, że akcje Disneya wzrosły o prawie 5% w handlu po ogłoszeniu wyników. Analitycy branżowi „chcieli” zobaczyć, że Disney+ jest w stanie dotrzeć do nowych użytkowników, podczas gdy Netflix zmaga się z ich odpływem, tracąc w ostatnim kwartale stracił 200 000 subskrybentów, a w nadchodzących miesiącach spodziewając się dalszej utraty nawet 2 milionów.
W Polsce Disney+ zadebiutuje już 14 czerwca, a obecnie można załapać się na sporą promocję płacąc za rok góry.
Disney+ z ofertą dla wczesnych subskrybentów – 12 miesięcy w cenie 8
Jaka przyszłość czeka platformy i model subskrypcyjny? Więcej o tym, w prostych słowach, posłuchacie m.in. w podcaście „Ekonomicznie”.