Nowy Peugeot 408 – premiera crossovera z linią dynamicznego fastbacka

22/06/2022, 17:40 · · · 0

Marka Peugeot oficjalnie 22 czerwca zaprezentowała najnowszy model w swojej gamie: zupełnie nowego Peugeota 408. Samochód ten nie przypomina absolutnie starszych modeli z czwórką z przodu w nazwie. Zdaniem producenta to koncepcja „nie mieszcząc się w żadnej z obecnych kategorii”.


Projektanci francuskiej marki stworzyli kompaktowego fastbacka o wpadającej w oko sylwetce crossovera, z charakterystycznymi obudowami progów i nadkoli. Ostre linie nadwozia o długości 4,69 m i rozstawie osi 2,79 m współgrają z grillem, idealnie wkomponowanym w przód samochodu, wykończonym w kolorze nadwozia, z umieszczonym na nim nowym logo marki z głową lwa. Kształt tylnego zderzaka podkreśla dynamiczną linię samochodu.

Nowy Peugeot 408 ma stabilną sylwetkę i duże koła o średnicy 720 mm z imponującymi felgami 20’’ o nietypowym, geometrycznym wzorze. Przednie światła z sygnaturą świetlną w kształcie kłów podkreślają przynależność 408 do rodziny modeli francuskiej marki, podobnie jak tylne światła z motywem potrójnego śladu pazurów.

Pod względem technologicznym biedy nie ma. Auto wyposażone jest w 6 kamer i 9 radarów, na pokładzie kierowca może korzystać z aktywnego tempomatu z funkcją Stop&Go (kontrola szybkości i odległości od startu do zatrzymania) oraz aktywnym monitorowaniem pasa ruchu. Uzupełnia to noktowizyjny system Night Vision poprawiający widoczność w nocy i wykrywający pieszych, rowerzystów i zwierzęta jeszcze zanim pojawią się w świetle matrycowych reflektorów LED. Do tego dochodzi system monitorowania martwego pola o aż 75-metrowym zasięgu, czy system ostrzegania o pojazdach zbliżających się poprzecznie podczas jazdy na wstecznym biegu. Aktywny system wspomagania hamowania wykrywający pieszych i rowerzystów w każdych warunkach atmosferycznych działa w zakresie prędkości od 7 do 140 km/h. System rozpoznawania znaków drogowych ma tu rozszerzoną funkcjonalność, oprócz ograniczeń prędkości auto rozpoznaje także znaki stop, zakaz wjazdu, zakaz wyprzedzania czy koniec zakazu wyprzedzania. Nie mogło zabraknąć też opcjonalnego systemu wspomagania parkowania 360° i panoramicznej (180°) kamery cofania z wbudowaną dyszą spryskiwacza.

Wewnątrz kabiny kierowca odnajdzie najnowszą wersję znanego z innych modeli marki cyfrowego systemu Peugeot i-Cockpit z 10-calowym ekranem dotykowym w konsoli centralnej i charakterystyczną, małą kierownicę zapewniającą ponadprzeciętną precyzję prowadzenia. Cyfrowy zestaw zegarów prezentowany jest na 10-calowym wyświetlaczu przed kierownicą już od poziomu wyposażenia Allure (drugi poziom wyposażenia). Auto jest stale połączone z Siecią (aktualizacje OTA) na pokładzie mamy również bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto.

Pod względem komfortu Peugeot chwali się fotelami z certyfikatem AGR, elektryczną regulacją w 10 płaszczyznach (dla kierowcy) czy 8-komorowym, pneumatycznym systemem masażu z 5 różnymi programami masowania na podgrzewanych siedziskach. Bagażnik standardowo mieści konkretne 536 litrów, po złożeniu oparć pojemność rośnie do 1611 litrów. Podróż może uprzyjemnić opcjonalny system audio z 12-kanałowym wzmacniaczem o mocy 690 W – całość firmowana marką Focal.

Jeżeli chodzi o napęd, producent przewiduje obecnie trzy odmiany napędowe, dwie mocniejsze to hybrydy plug-in o mocy systemowej 180 KM lub 225 KM i z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 12,4 kWh. Trzecim wariantem jest model z silnikiem benzynowym o mocy 130 KM. Wszystkie warianty oferowane są wyłącznie z 8-stopniowym automatem EAT8. Później zapowiedziano również wariant z napędem w pełni elektrycznym. Ładowarka pokładowa wersji plug-in przyjmuje 3,6 kW mocy, opcjonalnie może to być 7,4 kW z jednej fazy (prąd 32A). Najdłużej wersję PHEV naładujemy ze zwykłego gniazdka (230 V, 8A) – potrwa to 7 godzin i 5 minut.

Auto oferowane ma być w sześciu kolorach nadwozia. Trafi do sprzedaży na początku 2023 roku na globalnym rynku – wersje dla Europy produkowane będą we francuskiej fabryce koncernu Stellantis w Miluzie. Ceny poznamy w późniejszym terminie.



0