Motopodsumowanie tygodnia #10 – nowy koncept Mini, jubileuszowy VW Touareg, tunerski Opel Astra

28/07/2022, 13:20 · · · 0

Podczas gdy wielu z nas wypoczywa w letnich kurortach branża motoryzacyjna nie próżnuje. Oto co się wydarzyło u producentów w tym tygodniu.

Renault ReFactory odnawia nie tylko auta, ale i roboty przemysłowe

Francuski koncern pod koniec 2020 roku znacząco zmodernizował swoją fabrykę we Flins, nieopodal Aubergenville we Francji. Jej unowocześnienie miało na celu przestawienie zakładu na gospodarkę w obiegu zamkniętym. Tak powstał kompleks ReFactory, w którym Renault przywraca samochody używane do stanu fabrycznego. Jednak nie tylko samochody używane są odświeżane w tym zakładzie, marka poinformowała, że fabryka zajmie się również kompleksową renowacją robotów przemysłowych wykorzystywanych w wielu innych zakładach francuskiego koncernu. Dlaczego o tym wspominam, co w tym ciekawego? Konsumpcjonizm wyzuł nas z dbałości od sprzęt i o możliwość jego naprawy czy renowacji. Renault pokazuje, że można iść inną drogą niż tylko zastępowanie starszego sprzętu nowym. Przywrócenie sprawności jednemu robotowi zajmuje w kompleksie ReFactory 40 godzin. To mniej niż budowa nowego urządzenia, niższe są również koszty, a zmodernizowany i odświeżony sprzęt zostanie wykorzystany na liniach produkcyjnych i posłuży jeszcze długo.

Mini Concept Aceman, tak mają wyglądać nowe Mini

Marka Mini zaprezentowała studyjny model Concept Aceman, który ma być stylistyczną zapowiedzią tego, jak prezentować się będą kolejne generacje aut brytyjskiej marki stanowiącej własność BMW. Koncepcyjny Aceman jest oczywiście autem elektrycznym, jest pozbawiony jakichkolwiek chromowanych elementów, czy skóry.

Będzie za to znacznie więcej techniki na pokładzie, m.in. nowy wyświetlacz OLED w roli cyfrowych wskaźników. Celem marki mają być zelektryfikowane, gokartowe wrażenia z jazdy, wciągające doświadczenia cyfrowe (cokolwiek do znaczy) i silny nacisk na minimalny ślad ekologiczny. Mini Concept Aceman daje wgląd w całkowicie nowy pojazd, który w przyszłej rodzinie modeli zajmie miejsce pomiędzy Mini Cooper a Mini Countryman. Pierwsza publiczna prezentacja nowego koncepcyjnego samochodu Mini ma nastąpić na targach gamescom 2022 w Kolonii, które to wydarzenie zaczyna się 23 sierpnia br.

Volkswagen Touareg Edition 20 – limitowana wersja na 20-lecie modelu

Największy SUV w gamie marki Volkswagen zadebiutował na rynku w 2002 roku. Z okazji okrągłej rocznicy obecności tego modelu marka zdecydowała się na przygotowanie specjalnego wydania najnowszego Touarega. Wersja Volkswagen Touareg Edition 20 powstała na bazie wersji wyposażeniowej Elegance.

Wyróżnia ją m.in. obecna tylko w tym wydaniu skórzana tapicerka Savona z czerwonymi przeszyciami, konsola środkowa z lakierowanymi elementami. Standardem w tej odmianie jest topowy Innovision Cockpit z 15-calowym wyświetlaczem, czy przyciemniane tylne światła LED. Ceny specjalnej wersji Touarega Edition 20 zaczynają się od 386 780 zł za odmianę V6 TDI o mocy 231 KM.

LG Energy Solution zapowiada nową fabrykę w Europie

LGES, dostawca ogniw litowo-jonowych dla takich producentów jak m.in. General Motors, Grupa Volkswagena, Ford, czy Tesla zadeklarował, że poszukuje lokalizacji w Europie dla nowej fabryki akumulatorów. Równocześnie firma zapowiedziała, ze zwiększy produkcję akumulatorów w Azji, poza Chinami, w których polityka „zero Covid” i związane z nią blokady wpływa na sektor produkcyjny. Niestety przedstawiciele LGES nie podali jeszcze o jakiej skali inwestycji w Europie myślą, nie podano też żadnych wiążących terminów dotyczących powstania fabryki. Automotive News Europe podaje jednak, że firma globalnie inwestuje w swoje zakłady produkcyjne, wiadomo o rozważanej inwestycji o wartości 1,3 mld dolarów w zakłady ogniw cylindrycznych (takich używa Tesla) w Arizonie, w 2024 roku firma planuje również uruchomić nową linię produkcyjną w zakładach w Michigan. Warto dodać, że największa w Europie fabryka baterii do aut elektrycznych należąca do LG Energy Solution znajduje się w Polsce, w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem. Zakład ten aktualnie ma moc produkcyjną 70 GWh, w 2025 roku LGES planuje zwiększenie mocy produkcyjnych do 115 GWh.

Citroën został partnerem 79. edycji Tour de Pologne

Tour de Pologne to jeden z najważniejszych wyścigów kolarskich w Europie i na świecie. Zawody te odbywają się od 1928 r., a od 1952 r. są organizowane nieprzerwanie co rok. Od kilku lat są one częścią prestiżowego cyklu UCI World Tour. Na tegoroczną edycję zawodów kolarskich pojazdy dostarczy Citroën Polska. Model C5 Aircross będzie głównym samochodem wyścigu. Organizacja takich zawodów to wielkie wyzwanie logistyczne.

Co roku wyścig jest obsługiwany przez dużą flotę pojazdów. Po raz kolejny partnerem wyścigu został Citroën Polska. Organizatorzy imprezy dostaną do dyspozycji całą gamę pojazdów marki Citroën – samochody dla sędziów, dyrekcji zawodów, VIP-ów oraz obsługi wyścigu. Honorowym samochodem tegorocznej edycji wyścigu jest SUV Citroën C5 Aircross. Łącznie Citroën Polska ponad 40 samochodów, w tym około 20 sztuk nowego Citroëna C5 Aircross, który właśnie debiutuje w salonach po face liftignu.

Audi świętuje dwudziestolecie serii Audi RS6

Audi RS6, a szczególnie wersja Avant, czyli kombi to chyba najlepiej znane sportowe kombi świata. W 2002 roku zadebiutowała pierwsza generacja tego kultowego modelu, w tym roku mijają zatem równe dwie dekady od rynkowego debiutu auta rozpalającego serca fanów motoryzacji na całym świecie. W odrębnym materiale przypominam najciekawsze walory każdej z czterech generacji.

Zmiany w zarządzie Volkswagena

Rada nadzorcza Grupy Volkswagen powołała Olivera Blume na nowego prezesa zarządu Grupy. Obejmie on to stanowisko pierwszego września 2022 r., łącząc je z funkcją prezesa zarządu Porsche. Herbert Diess, wciąż aktualny CEO Grupy VW AG w tym samym czasie zrezygnuje z funkcji prezesa zarządu za porozumieniem stron. Przewodniczący rady nadzorczej, Hans Dieter Pötsch, podziękował Herbertowi Diessowi w imieniu całej rady: „Podczas swojej kadencji Herbert Diess jako prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe oraz prezes zarządu Grupy odegrał kluczową rolę w przyspieszeniu transformacji firmy. Koncern i jego marki mogą patrzeć z optymizmem w przyszłość, a zdolności do innowacji i znajdowania źródeł przychodów zostały wzmocnione. Herbert Diess w imponujący sposób pokazał, że szybko i konsekwentnie potrafi przeprowadzić daleko idące procesy transformacyjne. Nie tylko przeprowadził firmę przez bardzo burzliwe wody, lecz także wdrożył zupełnie nową strategię.”.

Renault i Vitesco zbudują nowy moduł elektroniki mocy dla aut zelektryfikowanych

Renault podpisało umowę z Vitesco Technologies, producentem rozwiązań wykorzystywanych w elektromobilności. Celem jest wspólne opracowanie nowego, zunifikowanego modułu elektroniki mocy, który zmieści w jednej obudowie przetwornicę DC-DC, ładowarkę pokładową OBC i falownik. Wszystkie te trzy elementy muszą znaleźć się na pokładzie każdego auta elektrycznego i hybrydowego plug-in. Jednak dotychczas były one odrębnymi modułami. Dzięki współpracy ma powstać moduł o mniejszej masie i 45 proc. mniejszej objętości. Planuje się, że nowo opracowane komponenty będą trafiać do aut grupy Renault od 2026 roku.

Opel Astra Plug-in Hybrid jako XS Show Car

Specjaliści od tuningu z XS wzięli na warsztat nowego Opla Astrę plug-in hybrid. Pokazowy egzemplarz zelektryfikowanej Astry z błyszczącym białym lakierem i czarnymi dodatkami dysponuje mocą systemową 133 kW/180 KM i rozwija 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W pięciodrzwiowym samochodzie w najwyższej wersji wyposażenia Ultimate zastosowano nowoczesne rozwiązania, takie jak cyfrowy kokpit Pure Panel i adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED, a także sportowe przednie fotele z certyfikatem AGR. Projekt jest częścią współpracy z XS Carnight, która ma na celu dalsze wzmocnienie wizerunku Opla w społeczności tuningowej jako przystępnej niemieckiej marki. Pokazowy model zbudowany przez tunerów z XS zostanie zaprezentowany publicznie podczas imprezy XS Carnight 29 i 30 lipca w Berlinie. Na tym kończymy nasze motopodsumowanie, kolejna porcja za tydzień.



0