Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Motopodsumowanie tygodnia #12 – rekordy Lamborghini Urus i Porsche Taycan, Volvo bez VAT, ulepszone VW ID

Motopodsumowanie tygodnia #12 – rekordy Lamborghini Urus i Porsche Taycan, Volvo bez VAT, ulepszone VW ID

0
Dodane: 2 lata temu

W tym tygodniu znowu sporo się działo. Producenci supersamochodów (Lamborghini i Porsche) popisywali się wynikami swoich modeli, Volkswagen ulepszył modele z serii ID, Mazda pochwaliła się wynikami finansowymi, a Mercedes zaprasza kobiety na zlot, szczegóły w naszym kolejnym motopodsumowaniu.

Volkswagen ulepsza serię ID, nowa wersja ID 4 Pro Performance i lepsze wyposażenie ID 4 GTX oraz ID 5 GTX

Volkswagen postanowił pozmieniać trochę w portfolio i wprowadził kilka zmian w ofercie swoich modeli elektrycznych. Zacznijmy od wypełnienia luki, pomiędzy dotychczas dostępnymi VW ID 4 Pro Performance z napędem na jedną oś, a topowym VW ID 4 GTX 4Motion. Do gamy dołączył wariant pośredni, czyli Volskwagen ID 4 Pro 4Motion, w którym również jest napęd na 4 koła. Wariant ten dysponuje dwoma silnikami o łącznej mocy 265 KM, co pozwala osiągnąć 100 km/h w 6,9 sekundy. Akumulator ma pojemność 77 kWh, co zdaniem producenta (i testów WLTP) ma wystarczyć na 517 km zasięgu. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, podobnie jak w odmianie GTX 4Motion. Maksymalna moc ładowania jest identyczna jak w pozostałych modelach ID.4 – 135 kW. Na stacji o takiej mocy doładowanie akumulatora od 5 do 80 procent trwa 36 minut, co zwiększy zasięg o 337 km (wg WLTP) Ceny nowego wariantu ID 4 Pro 4Motion zaczynają się od 233 590 zł.

Kolejną zmianą są nowe elementy wyposażenia standardowego w topowych, usportowionych wersjach modeli ID 4 GTX 4Motion oraz ID 5 GTX 4Motion. Obydwa modele otrzymają bogatsze wyposażenie standardowe, zmiany obejmą także stylizację nadwozia i wnętrza, jednocześnie Volkswagen zdradził, że wersja GTX będzie topową w każdym modelu z serii ID. To oznacza potwierdzenie, że zobaczymy również ID 3 w wersji GTX, choć trudno nam sobie wyobrazić ID Buzz w wersji GTX, ale właściwie, dlaczego nie? Wracając do zmodyfikowanego wyposażenia, co wprowadzono? Wymagające do tej pory dopłaty pakiety Design i Comfort należą do wyposażenia standardowego odmian GTX ID 4 i ID 5. W ich skład wchodzą m.in. przyciemniane szyby boczne i tylna, podgrzewane fotele przednie, cztery gniazda USB-C, czujnik deszczu, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, dwustrefowa, zdalnie sterowana automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic i konsola środkowa z dwoma uchwytami na napoje.

Deska rozdzielcza i boczki drzwi są czarne, z kolei czerwone szwy w całym wnętrzu podkreślają usportowiony charakter auta, można je znaleźć m.in. na obszytym skórą wieńcu kierownicy. Opcjonalne, sportowe fotele premium są również ozdobione czerwonymi szwami, lamówkami i logo. Zewnętrzne akcenty wyróżniające modele GTX są czarne: polakierowane błyszczącym lakierem w tym kolorze są: listwa nad drzwiami, słupek C, lusterka zewnętrzne i dyfuzor. Na życzenie dostępne są 21-calowe felgi, także w błyszczącym, czarnym kolorze.

Volvo Car Poland z ofertą na najpopularniejsze modele

Firma Volvo Car Poland przygotowała ofertę specjalną na swoje trzy najpopularniejsze modele. Określone wersje wyposażenia modeli XC60 i XC90 do końca sierpnia są dostępne w ramach oferty bez VAT. Oprócz tego do końca sierpnia XC40 T2 Essential z manualną skrzynią biegów jest dostępny w cenie 137 300 zł, co oznacza korzyść 22 400 zł. Wersja T2 napędzana jest benzynowym silnikiem o mocy 122 KM. W standardzie znajdziemy 17 calowe felgi ze stopów lekkich, światła LED i czujniki cofania. Samochód ma także bogaty, seryjny pakiet systemów bezpieczeństwa. Specjalne ceny obejmują także pozostałe wersje wyposażeniowe modeli XC40 z silnikami mild-hybrid.

W przypadku modelu XC60 akcją objęte są wersje Plus Bright, Plus Dark oraz Ultimate. Model XC60 jest teraz dostępny w cenie obniżonej o 45 200 zł. Wyposażenie wersji Plus Bright obejmuje m.in. regulowany elektrycznie fotel kierowcy i pasażera, 19-calowe felgi, najwyższy pakiet oświetlenia wnętrza, skórzaną tapicerkę i chromowane detale nadwozia. W przypadku droższych wersji wyposażenia korzyść będzie jeszcze wyższa (korzyść w wysokości podatku VAT). Ta oferta dotyczy wersji napędzanych układem napędowym typu mild-hybrid. Oferta XC90 bez VAT także dotyczy wszystkich wersji począwszy od Plus Bright i wyższych. Na tej ofercie można zyskać 65 400 zł. W przypadku droższych wersji – korzyść będzie jeszcze wyższa. Volvo deklaruje, że przewidywany termin dostawy aut, to wciąż 2022 rok, co obecnie w branży motoryzacyjnej nie jest już tak oczywiste.

Porsche Taycan i rekordowy przejazd Północnej Pętli

Co może wyniknąć z umieszczenia Porsche Taycan Turbo S na słynnym torze Nürburgring Nordschleife? Oczywiście szybki przejazd. Tym razem wyjątkowo szybki, bo rzeczony Taycan Turbo S osiągnął rezultat 7 minut 33,35 sekundy, co jest oficjalnie najszybszym okrążeniem jaki kiedykolwiek pokonał produkowany seryjnie samochód z napędem wyłącznie elektrycznym. W stosunku do wersji seryjnej rekordowy egzemplarz ze względu na przepisy został doposażony jedynie w klatkę bezpieczeństwa i fotele wyścigowe, ale auto ważyło tyle samo co egzemplarz seryjny (ciężar klatki zrównoważyły lżejsze fotele). Notariusz był pod ręką, aby zweryfikować nowy rekordowy czas na 20,8-kilometrowym torze w niemieckim regionie Eifel, a TÜV Rheinland potwierdził, że bijący rekordy drogowy samochód był standardowym modelem produkcyjnym. Poniżej wideo z rekordowego przejazdu:

Pewnie wielu zapyta, a co z Teslą Model S Plaid? Najlepszy, choć kontrowersyjny (ze względu na liczne modyfikacje w stosunku do seryjnego modelu) rezultat auta Elona Muska to 7:35,58. Porsche Taycan Turbo S bez modyfikacji, z tą samą masą co auto seryjne, z dodatkami (jak np. PDCC) które każdy nabywca tego modelu może kupić, pobiło Teslę Model S Plaid o ponad 2 sekundy.

Mercedes przypomina o zlocie miłośniczek aut z gwiazdą

W ostatni weekend wakacji, 26-28 sierpnia 2022 r., już po raz siódmy odbędzie się She’s Mercedes – zlot miłośniczek zabytkowych Mercedesów. To szczególne wydarzenie, bowiem biorą w nim udział wyłącznie kobiety. Tym razem posiadaczki klasycznych aut spod znaku trójramiennej gwiazdy spotkają się w Lidzbarku Warmińskim, gdzie w sobotę 27 sierpnia odbędzie się tradycyjna prezentacja aut na dziedzińcu zamkowym. Na sobotę zaplanowano prezentację aut na dziedzińcu zamkowym w Lidzbarku Warmińskim, w ramach której przewidziano konkursy z nagrodami. Następnie samochody ruszą w rajd po Warmii – najpierw przejadą do renesansowego, XVI-wiecznego pałacu w Galinach, a później zatrzymają się w Stoczku Klasztornym. Zlot zakończy się w niedzielę, prezentacją samochodów przed tężniami w Lidzbarku Warmińskim. Dla okolicznych mieszkańców to dodatkowa okazja, by zobaczyć klasyczne Mercedesy z bliska i wymienić doświadczenia z ich użytkowniczkami. Jeżeli zatem lubicie stare i piękne auta, to może warto w ostatni weekend wakacji wybrać się do Lidzbarka Warmińskiego?

Mazda ogłasza wyniki sprzedaży

Mazda Motor Corporation ogłosiła dziś wyniki finansowe i sprzedażowe za pierwszy kwartał bieżącego roku fiskalnego odnotowując globalną sprzedaż na poziomie 223 tys. sztuk pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2022 r. Pomimo tymczasowego spadku sprzedaży spowodowanego brakami w dostawach pojazdów, popyt pozostał silny i oczekiwany jest powrót do normalnej produkcji od drugiego kwartału, a na cały rok fiskalny Mazda prognozuje globalną sprzedaż na poziomie 1,3 miliona egzemplarzy, co stanowi 8% wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem fiskalnym. W pierwszym kwartale obecnego roku fiskalnego Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 617,2 mld jenów (4,4 mld euro) i zanotowała stratę z działalności operacyjnej na poziomie 19,5 mld jenów (141,3 mln euro). Dochód netto wyniósł 15,0 mld jenów (108,6 mln euro). W Europie, w pierwszym kwartale odnotowano spadek sprzedaży o 45% rok do roku do poziomu 30 tys. egzemplarzy, a w Ameryce Północnej Mazda odnotowała spadek wolumenu sprzedaży o 42% do poziomu 79 tys. sztuk. Na rodzimym dla Mazdy rynku, w Japonii sprzedanych zostało 25 tys. pojazdów (-10%), a w Chinach odnotowano sprzedaż 24 tys. sztuk pojazdów (-50%). Wiele nadziei japońska marka wiąże z najnowszym modelem, Mazdą CX-60.

Nowa Mazda CX-60 PHEV zostanie wprowadzona do sprzedaży na większości europejskich rynków we wrześniu 2022 r. Przedsprzedaż nowego, flagowego dla marki modelu przekroczyła wcześniejsze prognozy – 11 600 egzemplarzy zostało zamówionych w Europie oraz 6 400 w samej Japonii. Dla porównania – w Polsce do tej pory klienci złożyli niemal 800 zamówień na Mazdę CX-60.

Najszybszy SUV świata zdobył Pikes Peak – Lamborghini Urus

Przed swoją premierą w połowie sierpnia nieujawniony jeszcze nowy model Urus ustanowił nowy rekord w kategorii seryjnie produkowanych SUV-ów na torze używanym w wyścigu Pikes Peak International Hill Climb. Mistrz Hillclimb i kierowca testowy Pirelli, Simone Faggioli, otrzymał nowego Urusa w kamuflażu przed jego oficjalną prezentacją. Atak na szczyt odbył się na tej samej trasie co wyścig, na drodze zamkniętej dla ruchu. Zaczynając z wysokości 2862 metrów n.p.m., Faggioli pokonał 156 zakrętów i 20 km dystansu (12,42 mil), wznosząc się o kolejne 1440 metrów ze średnim nachyleniem 7% i przekraczając linię mety na 4302 metrach n.p.m. po upływie 10 minut i 32,064 sekundy.

Ze względu na fakt, że auto było egzemplarzem przed oficjalną premierą, nowy Urus nie został zgłoszony do oficjalnego wyścigu, ale czas został zarejestrowany przez oficjalnych chronometrażystów Pikes Peak International Hill Climb. Urus pobił tym samym poprzedni rekord wynoszący 10:49,902. Taki czas uzyskał w 2018 roku Rhys Milen za kierownicą Bentleya Bentayga. I tym szybkim akcentem kończymy motopodsumowanie tygodnia

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .