Motopodsumowanie tygodnia #13 – Mercedes-EQ mistrzem świata Formuły E, nowa wersja Bentleya Flying Spur i nowy DS 7

18/08/2022, 20:00 · · · 0

Trzynaste motopodsumowanie tygodnia nie zwiastuje jakiegokolwiek pecha. Zamiast tego kolejna porcja nowości i ciekawostek ze świata motoryzacji i elektromobilności.

Mercedes-EQ żegna się z Formułą E po mistrzowsku

Mercedes-EQ kończy przygodę z Formułą E, żegnając się z wyścigową serią elektrycznych bolidów najlepszym z możliwych sposobów: podwójnym mistrzostwem świata Formuły E: w klasyfikacji kierowców (mistrzem świata Formuły E jest Stoffel Vandoorne) i w klasyfikacji drużynowej (Mercedes-EQ).

Stoffel Vandoorne ukończył setny wyścig w historii Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA na drugim miejscu, jednak uzbierana wcześniej przewaga punktowa w klasyfikacji generalnej w zupełności wystarczyła, by to właśnie kierowca zespołu Mercedesa cieszył się ze zwycięstwa, a jego ekipa z wygranej drużynowej. Vandoorne zdobył 213 punktów i sezon zamykający Formułę E kończy z przewagą 33 punktów nad wiceliderem Mitchem Evansem (Panasonic Jaguar Racing).

Bentley Flying Spur Mulliner Blackline

Marka Bentley pochwaliła się wprowadzeniem do gamy modelowej nowej specyfikacji Bentleya Flying Spur Mulliner Blackline. Wóz wyróżniają 22-calowe felgi z samopoziomującym się logo oraz topowy standard i tak już ponadstandardowego wyposażenia w gamie tego modelu. Nowy wariant jest dostępny z każdym rodzajem napędu dostępnym w Bentleyu Flying Spur. Pod potężną maską wozu pracować może hybrydowe V6, V8, jak i potężny silnik W12.

Specyfikacja Blackline to m.in. zastąpienie wszystkich zewnętrznych elementów świetlnych w błyszczących, czarnych wersjach. Wnętrze to, zdaniem producenta, jedna z odważniejszych stylistycznie propozycji dla majętnych klientów. W topowej wersji z silnikiem W12 z podwójnym turbodoładowaniem ten potężny wóz osiąga 100 km/h w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 333 km/h. Auto zostanie oficjalnie zaprezentowane w najbliższy weekend podczas kalifornijskiego wydarzenia Monterey Car Week.

Elektromobilna infolinia Volskwagena

Masz jakieś pytania dotyczące zakupionego właśnie samochodu marki Volkswagen z napędem elektrycznym lub zelektryfikowanym (hybryda)? Volkswagen przypomina, że już od kilku miesięcy rozszerzył swój projekt elektromobilnej infolinii, by obejmowała ona nie tylko sieć dealerską marki, ale także i klientów. Eksperci z infolinii, podczas rozmowy telefonicznej z klientem, upewniają się, że użytkownicy potrafią w pełni wykorzystać możliwości systemów zwiększających bezpieczeństwo oraz możliwości, jakie dają samochody elektryczne i hybrydowe marki Volkswagen. Zdarza się, że eksperci spotykają się z klientami. Średni czas trwania rozmowy z klientem to 15 minut, a wśród najczęściej poruszanych wątków są m.in. sposób działania rekuperacji w samochodzie, planowanie długich tras, działanie systemów asystujących kierowcy czy aplikacji WeConnect. W indywidualnych przypadkach eksperci marki Volkswagen proponują możliwość odbycia bezpłatnej wizyty u klienta, aby udzielić ewentualnego wsparcia czy przekazać kilka porad bezpośrednio przy samochodzie.

Volkswagen zelektryfikuje Indie rękami pracowników marki Mahindra

Indyjska marka Mahindra zaprezentowała swoją nową rodzinę elektrycznych SUV-ów podczas imprezy Mahindra Born EV w Banbury w Wielkiej Brytanii. Elektryczne SUV-y zostaną wprowadzone na rynek w oparciu o nową platformę INGLO, która z kolei będzie wykorzystywać komponenty volkswagenowskiej platformy MEB, w tym elektryczny układ napędowy i zunifikowane akumulatory Volkswagena. Umowa precyzuje najważniejsze warunki handlowe i techniczne wraz z potencjalną lokalizacją fabryki ogniw. Ostateczny kształt umowy zostanie wypracowany do końca 2022 roku.

Pierwszy produkcyjny Mercedes-AMG ONE

Zbudowano pierwszy hipersamochód Mercedes-AMG ONE dla klienta. Model powstanie w liczbie zaledwie 275 sztuk. Pierwsze z nich zostaną dostarczone nabywcom w drugiej połowie 2022 r. Hybrydowy zespół napędowy oparty na technice Formuły 1, z 1,6-litrowym silnikiem V6 turbo i czterema jednostkami elektrycznymi, jest budowany w zakładzie Mercedes-AMG High Performance Powertrains w Brixworth (Anglia) – przez tych samych specjalistów ds. sportu motorowego, którzy odpowiadają za rozwój i produkcję jednostek napędowych do bolidów F1 Mercedes-AMG Petronas. Budowa kompletnego pojazdu odbywa się w Coventry. Na potrzeby niskoseryjnej produkcji Mercedes-AMG utworzył specjalny zakład we współpracy z partnerem produkcyjnym – firmą Multimatic.

Nad każdym egzemplarzem Mercedes-AMG ONE pracuje ponad 50 specjalistów. Po sfinalizowaniu każdej stacji przeprowadzane są kompleksowe kontrole jakości realizowanych prac; w rezultacie powstaje obszerna dokumentacja budowy samochodu. Skrupulatny proces produkcyjny odbywa się z wykorzystaniem najnowszych metod Przemysłu 4.0, które Mercedes‑AMG stosuje również w zakładzie w Affalterbach, przy produkcji silników AMG. Z tego względu komponenty są wstępnie sortowane w skoordynowanych zestawach i umieszczane na odpowiednich wózkach, tak aby były dostępne we właściwych czasie i miejscu. Ostatnim etapem jest wyjazd na pobliski obiekt testowy, gdzie każdy Mercedes-AMG ONE przechodzi końcowe testy w rękach fabrycznego kierowcy. Sprawdzony pojazd zostaje odpowiednio zabezpieczony na czas transportu i w zamkniętej ciężarówce jest przewożony do siedziby Mercedes-AMG w Affalterbach. Tutaj odbywa się zarówno odprawa techniczna, przeprowadzana przez ekspertów Mercedes-AMG ONE, jak i wydanie samochodu.

Renault przypomina o korkach i powrotach z wakacji

Druga połowa sierpnia to okres powrotów z wakacji. Wtedy częściej niż zazwyczaj możemy spotkać się z zatorami na drodze. W takiej sytuacji częściej też możemy zostać mimowolnymi świadkami lub nawet ofiarami niebezpiecznej pomysłowości kierowców na uniknięcie stania w korku. Najlepiej jest planować podróż w taki sposób, aby nie jechać w największym natężeniu ruchu. Jednak nie zawsze jest to możliwe, więc najbezpieczniej jest przygotować się na wystąpienie zatoru na drodze.

Gdy widzimy tworzący się korek, zawsze pamiętajmy też o pozostawieniu wolnego miejsca na przejazd służb ratunkowych, tak aby nie utrudniać im jak najszybszego dotarcia do poszkodowanych w wypadku. Pas awaryjny to za mało, należy już na początku zjechać na bok swojego pasa. Gdy znajdujemy się na drodze o dwóch pasach prowadzących w tym samych kierunku, kierowcy z lewego pasa zjeżdżają w lewo, a kierowcy z prawego pasa – w prawo – mówi Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

DS Automobiles otwiera zamówienia na nowego DS 7

Nowy DS 7 jest dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in o mocy 225, 300 i 360 KM oraz z silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM. Oferta obejmuje pięć wersji wyposażenia oraz serię limitowaną La Premiere wprowadzoną z okazji rynkowego debiutu. Topowy DS 7 E-Tense 4×4 360 wyróżnia się imponującymi osiągami, które zapewnia układ napędowy składający się z silnika spalinowego o mocy 200 KM oraz dwóch silników elektrycznych o mocy 110 i 113 KM, odpowiednio na przedniej i tylnej osi (napęd na cztery koła) oraz masa pojazdu zredukowana do 1 885 kg. Silniki elektryczne zasilane z akumulatora o pojemności 14,2 kWh umożliwiają jazdę w trybie zeroemisyjnym, z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Zapewniają zasięg do 62 km w trybie miejskim (WLTP) i 57 km w trybie mieszanym (WLTP). W trybie 100% elektrycznym samochód może rozwijać prędkość maksymalną 190 km/h. Ceny nowego DS 7 rozpoczynają się od 199 900 zł. Pierwsze samochody powinny dotrzeć do klientów już pod koniec 2022 roku. Limitowany nowy DS 7 E-TENSE 4×4 360 La Premiere jest dostępny w cenie 344 000 zł.

 



0