Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Elektryfikacja floty pojazdów. Polskie firmy robią to masowo

Elektryfikacja floty pojazdów. Polskie firmy robią to masowo

0
Dodane: 2 lata temu

Zgodnie z danymi Iron Mountain, aż 75% polskich firm elektryfikuje swoje floty pojazdów, by ograniczyć koszty paliwa.

Według danych Iron Mountain koszt przejechania jednego kilometra przez samochód elektryczny jest aż o 47% niższy niż w przypadku podobnego modelu zasilanego silnikiem spalinowym. Biznes dostrzega dziś korzyści ekonomiczne związane z elektryfikacją firmowych pojazdów. Aż 75% polskich przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie alternatywnych napędów, aby ograniczyć wydatki na paliwo. Jednak coraz więcej organizacji dysponujących własnymi pojazdami zdaje sobie sprawę, że elektryfikacja floty pozwala zaadresować również obszar odpowiedzialności środowiskowej. To ona stanie się wkrótce głównym motorem napędowym transformacji transportu.

Warto przypomnieć, że Parlament Europejski przychylił się do propozycji wystosowanych przez Komisję Europejską, podejmując decyzję o tym, aby od 2035 r. zakazać na terenie wspólnoty sprzedaży nowych samochodów spalinowych. To istotny krok na ścieżce do dekarbonizacji Unii Europejskiej, który z całą pewnością przyczyni się również do rozwoju elektromobilności w krajach członkowskich. Choć przepisy wejdą w życie dopiero za kilkanaście lat, transformacja transportu rozpoczyna się już dziś i obejmuje zarówno użytkowników indywidualnych, jak i przedstawicieli biznesu.

Motopodsumowanie tygodnia #4 – koniec Nissana GT-R i silników spalinowych

Szacuje się, że pojazdy spalinowe generują ok. 200 g CO2 na kilometr. Samochody elektryczne umożliwiają znaczne ograniczenie tych emisji. Co istotne, jest to możliwe również w krajach, w których w miksie energetycznym dominują paliwa kopalne, a tak dokładnie jest w Polsce.

W naszym kraju wciąż blisko 70% energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgla, jednak nawet mimo tak niekorzystnego względem emisji miksu energetycznego, pojazdy elektryczne wg analityków pozwalają w ogólnym rozrachunku zredukować ilość wytwarzanego dwutlenku węgla nawet o 25%.

Umięjętne przechodzenie na zeroemisyjne pojazdy pozwala biznesom połączyć oszczędności wynikające z mniejszych kosztów paliwa, z wzrostem odpowiedzialności środowiskowej, którą trudno jednoznacznie wycenić, ale która w dłuższym okresie staje się priorytetem. Naukowcy zajmujący się globalnymi zmianami klimatycznymi od dawna zwracają uwagę, im wcześniej zabierzemy się za redukcje emisji, tym późniejsze koszty ograniczania skutków globalnych zmian będą niższe.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .