Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Motopodsumowanie tygodnia #17 – pierwszy SUV Ferrari, nowy Ford Mustang, elektryczny showcar Volkswagena, rabaty u Citroëna

Motopodsumowanie tygodnia #17 – pierwszy SUV Ferrari, nowy Ford Mustang, elektryczny showcar Volkswagena, rabaty u Citroëna

0
Dodane: 2 lata temu

W tym tygodniu sporo się działo. Ferrari zaprezentowało model Purosangue, Ford zaprezentował siódmą generację legendarnego Mustanga z V8, Volkswagen chwali się elektrycznymi prototypami, Nissan startuje z produkcją elektrycznego kombivana, to nie wszystko – szczegóły poniżej.

Premiera Ferrari Purosangue

Ferrari zaprezentowało swojego pierwszego w historii SUV-a, choć przedstawiciele włoskiej marki ani razu nie nazwali nowego modelu Purosangue SUV-em. Nie zmienia to faktu, że Purosangue to najwygodniejsze, czteromiejscowe, przestronne i z największym w historii bagażnikiem Ferrari, jakie kiedykolwiek wyjechało ze stajni w Maranello. Jednak bez obaw, DNA Ferrari zostało, potężne V12, monstrualna moc, ponadprzeciętna dynamika. Więcej w naszym odrębnym materiale o Ferrari Purosangue.

Pierwszy SUV w historii Ferrari – debiutuje Ferrari Purosangue

Volkswagen pokazał prototypowy model terenowego ID XTREME

Podczas wydarzenia ID. Treffen Volkswagen zaprezentował prototyp koncepcyjnego modelu VW ID Xtreme opartego na platformie konstrukcyjnej MEB dla aut elektrycznych. Pojazd bazuje na seryjnym modelu VW ID.4 GTX, wyposażono go w dwa silniki o mocy 387 KM, co czyni ID Xtreme najmocniejszym samochodem elektrycznym z rodziny ID. Dzięki podniesionemu prześwitowi i napędowi na wszystkie koła, Volkswagen pozycjonuje ten model jako auto nadające się również na bezdroża. Silke Bagschik, szefowa linii produktowej MEB w Volkswagenie zadeklarowała, że dalsze losy projektu zależą m.in. od reakcji fanów elektromobilności.

Nissan startuje z produkcją modeli Townstar EV

Nissan ogłosił rozpoczęcie produkcji nowego, w pełni elektrycznego modelu Townstar EV na wybrane rynki w Europie. W pełni elektryczną wersję Nissana Townstar napędza jednostka z inteligentnym układem zarządzania energią i wydajnym systemem chłodzenia akumulatora. Townstar EV może pochwalić się zasięgiem do 300 km (w cyklu WLTP). Pod maską znajduje się silnik o mocy 122 KM, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 245 Nm. Townstar EV jest wyposażony w akumulator o pojemności 45 kWh i może być doładowywany prądem zmiennym (o mocy 11 kW lub 22 kW) lub za pomocą terminali szybkiego ładowania prądem stałym (gniazdo CCS). W drugim trybie akumulator doładować można od 15% do 80% w zaledwie 37 minut. Inne kluczowe cechy nowego modelu to ładowność do 800 kg oraz maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy do 1500 kg. Wszechstronna przestrzeń ładunkowa ma objętość od 3,3 do 4,9 metrów sześciennych, co oznacza, że bez problemu zmieszczą się tam dwie europalety.

VW ID.5 GTX Xcite – showcar zbudowany przez praktykantów

Oprócz wyżej wspomnianego terenowego elektryka, na imprezie ID. Treffen w szwajcarii Volkswagen pokazał również model VW ID.5 GTX Xcite. Samochód to dzieło praktykantów z trzech zakładów Volkswagena w Saksonii – w Zwickau, Dreźnie i Chemnitz. Przez rok 14 najlepszych początkujących specjalistów pracowało nad projektem, aby pod okiem fachowców wykazać się kreatywnością. ID.5 „Xcite” bazuje na standardowym modelu ID.5 GTX z akumulatorem o pojemności 77 kWh. Modyfikacje obejmowały m.in. kompleksowe prace nad nadwoziem. Zmieniono nadkola, poszerzono progi oraz przednie i tylne błotniki. Auto ma też wyprodukowane specjalnie do tego modelu, polakierowane proszkowo 22-calowe, kute, aluminiowe felgi. Kokpit, kierownica, listwy drzwiowe i podsufitka są także zmodyfikowane. Po otwarciu drzwi w oczy rzucają się fotele z ciekawym przeszyciem w formie plastra miodu.

W samochodzie zastosowano cyfrowy system nagłośnienia z wykorzystaniem sprzętu firm Gladen, Musway i Bang & Olufsen, z 10 głośnikami i subwooferem, o łącznej mocy 2000 W. W bagażniku znajduje się dodatkowa atrakcja: elektryczna deskorolka Teamgee H5, która jest idealnym towarzyszem na ostatnich metrach z parkingu do celu podróży kierowcy.

Opel przywraca submarkę GSe, która będzie zdobić topowe modele

GSe – te trzy litery w marce Opel oznaczały usportowione modele z bogatym wyposażeniem. Opel przywraca i definiuje na nowo GSe jako submarkę flagowych wersji swoich produktów. Jednocześnie niemiecki producent deklaruje, że od 2024 r. każdy model z jego oferty będzie dostępny ze zelektryfikowanym napędem, a od 2028 r. będzie sprzedawał w Europie wyłącznie samochody elektryczne. Kiedyś skrót GSe oznaczał „Grand Sport Einspritzung” (samochody sportowe z wtryskiem paliwa) – jak w przypadku modeli Commodore GS/E czy Monza GSE. Teraz jego rozwinięcie będzie inne. Emblemat GSe będzie umieszczany na dynamicznych samochodach zapewniających radość z jazdy, jako skrót od Grand Sport electric.

Nowy Mercedes-Benz GLC w liczbach

Marka Mercedes poinformowała, że nowy Mercedes-Benz GLC będzie wkrótce dostępny w siedmiu wersjach silnikowych, benzynowych i wysokoprężnych – z układem miękkiej hybrydy (ang. mild hybrid) oraz jako hybrydy plug-in. Rozwijają one moc maksymalną/systemową od 204 do 381 KM. Odmiany plug-in w trybie całkowicie elektrycznym mogą pokonać na jednym ładowaniu dystans ponad 100 km (WLTP). Nadwozie nowego GLC, o 6 cm dłuższe niż poprzedniej generacji, z jednej strony podkreśla jego dynamiczny design, a z drugiej przyczynia się do uzyskania znakomitej efektywności aerodynamicznej (współczynnik oporu powietrza wynosi 0,29). Z długością 4716 mm najnowsza generacja jest o 60 mm dłuższa od swojego poprzednika. Wysokość zmalała o 4 mm, do 1640 mm. Rozstaw kół wzrósł o 6 mm z przodu (do 1627 mm) i o 23 mm z tyłu (do 1640 mm). Zwiększona długość samochodu częściowo przypada na rozstaw osi (plus 15 mm, do 2888 mm), zapewniając podróżującym mnóstwo swobody. Ceny poszczególnych wariantów nie zostały jeszcze ustalone.

Nowy Ford Mustang

Nocą 15 września czasu polskiego Ford zaprezentował najnowszą, siódmą już generację legendarnego Forda Mustanga, najpopularniejszego auta sportowego świata, którego wszystkie dotychczasowe generacje trafiły już do ok. 10 milionów klientów. Nowy Ford Mustang nie jest elektryczny, pod maską ma potężny, 5-litrowy silnik V8 o mocy oficjalnie niepodanej, ale podczas prezentacji zdradzono, że należy oczekiwać co najmniej 480 KM i ok. 500 Nm momentu obrotowego przenoszonego na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowego manuala lub 10-biegowej przekładni automatycznej. Nowy Ford Mustang, co nie powinno dziwić, jest też najbardziej ucyfrowionym Mustangiem w historii. System pokładowy Ford SYNC 4 najnowszej generacji, stała łączność z otoczeniem, możliwość zdalnej kontroli pojazdu za pomocą aplikacji mobilnej, nagłośnienie Bang&Olufsen i – podobno – jeszcze większa radość z jazdy. Auto trafi na rynek w Stanach Zjednoczonych w 2023 roku, rok później pojawi się również w Europie.

Citroën z rabatami

We wrześniu dzieci wracają do szkół, a klienci marki Citroën otrzymają atrakcyjne rabaty i dodatkowe korzyści przy zakupie nowego samochodu. „Wyprawka szkolna dla Twojego samochodu” to pakiet rabatów i dodatków do samochodu o wartości aż do 14 000 zł. Oferta obejmuje wszystkie samochody marki Citroën – zarówno osobowe, jak i dostawcze, z wyłączeniem modeli hybrydowych i elektrycznych. Kupujący nowe samochody Citroëna otrzymają poza standardową ofertą dodatkowy, atrakcyjny rabat w wysokości 3 proc. wartości pojazdu. Kupujący otrzymają także rabat na zakup opon zimowych – 2000 zł dla modeli C3, C3 Aircross i Berlingo lub 4000 zł dla modeli C4, C5 Aircross, C5 X, Jumpy, Spacetourer i Jumper. To nie koniec korzyści – w ramach „Wyprawki szkolnej dla Twojego samochodu” klienci otrzymają upust o wartości 1000 zł na pokrycie miesięcznych kosztów paliwa. Przy zakupie on-line dostaną także pakiet ubezpieczeń za 1 zł. Zakup jest możliwy w atrakcyjnym finansowaniu dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .