Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Błąd iOS 16 przy aktywacji nowych iPhone’ów – jak go naprawić?

Błąd iOS 16 przy aktywacji nowych iPhone’ów – jak go naprawić?

0
Dodane: 2 lata temu
fot. Apple

Apple potwierdziło dwa błędy. Pierwszy dotyczy tego, że ​​klienci aktywujący nowe iPhone’y mogą napotkać problem polegający na tym, że aktywacja samego urządzenia podczas początkowej konfiguracji nie przechodzi przez etap podpięcia się do Wi-Fi. Dodatkowo niektórzy nowi właściciele iPhone’ów 14 i iPhone’ów 14 Pro mogą mieć problemy z iMessage i FaceTime po skonfigurowaniu telefonu, po wyjęciu z pudełka.  Jak temu zaradzić?

W notatce widzianej przez serwis MacRumors, Apple mówi, że „istnieje znany problem z iOS 16, który może wpływać na aktywacje urządzeń w otwartych sieciach Wi-Fi”. Aby go rozwiązać, Apple sugeruje, że klienci powinni wybrać opcję „Połącz z komputerem Mac lub komputerem z iTunes” w początkowym procesie konfigurowania systemu iOS, gdy pojawi się monit z prośbą o połączenie z siecią Wi-Fi, a następnie wrócić do poprzedniego ekranu i spróbować ponownie połączyć się przez Wi-Fi, dopóki aktywacja nie przebiegnie pomyślnie.

Firma na dniach powinna wydać aktualizację do iOS 16.0.2. Warto już teraz, po otrzymaniu iPhone’ów 14 lub 14 Pro zaktualizować system do iOS 16.0.1.

Jak naprawić problemy z iMessage i FaceTime po aktywacji?

Jeśli chodzi o drugi problem, to niektóre osoby mogą napotkać następujące problemy po aktywacji urządzenia:

  • Brak możliwości odbierania połączeń iMessages lub FaceTime.
  • Zielony dymek wiadomości zamiast niebieskiego podczas wysyłania wiadomości do innego urządzenia Apple (iMessage).
  • Rozmowy w aplikacji Wiadomościach pojawiają się w dwóch osobnych wątkach zamiast w jednym.
  • Odbiorcy widzą nasze wiadomości przychodzące z niewłaściwego konta, na przykład z adresu e-mail, pomimo, że w ustawieniach aplikacji Wiadomości wybraliśmy jako identyfikator numer telefonu.

Apple twierdzi, że najprostszym sposobem rozwiązania tych problemów jest aktualizacja iPhone’a 14 do iOS 16.0.1. Aktualizacja jest teraz dostępna dla wszystkich modeli ‌iPhone 14‌.

Jeśli po aktualizacji do iOS 16.0.1 nadal będziecie obserwowali którykolwiek z powyższych problemów, to:

  • W aplikacji Ustawienia wybierzcie Dane komórkowe/mobilne. Upewnijcie się, że sieć komórkowa jest aktywowana.
  • Jeśli używacie wielu kart SIM, upewnijcie się, że numer telefonu, którego chcecie używać, jest wybrany i włączony.
  • Przejdźcie do aplikacji Ustawienia → Wiadomości, a następnie kliknijcie w Wyślij i odbierz.
  • Dalej wybierzcie numer telefonu, którego chcecie używać w Wiadomościach.
  • Wróćcie do głównego menu Ustawienia, a następnie wybierzcie FaceTime.
  • Dalej wybierzcie numer telefonu, którego chcesz używać w aplikacji ‌FaceTime‌.

Jeśli żadna z powyższych czynności nie działa, może być konieczne przywrócenie urządzenia do stanu fabrycznego z użyciem macOS. Niestety.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .