Apple TV+ – podsumowanie premier #75
Zapraszam do 75. wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier w ramach platformy Apple TV+.
Premiera „Raymond & Ray” →
Weekend otwieramy premierą nowego serialu pt. „Raymond & Ray”, który śledzi przyrodnich braci Raymonda i Raya, którzy żyli w cieniu okropnego ojca.
W jakiś sposób wciąż każdy z nich ma poczucie humoru, a jego pogrzeb jest dla nich szansą na wymyślenie siebie na nowo. To opowieść o złości, bólu, szaleństwie, ale też miłości.
Premiera „Shantaram” →
Na platformie zadebiutował, świetny w mojej ocenie, serial „Shantaram”.
Oparty na bestsellerowej powieści Gregory’ego Davida Robertsa „Shantaram” opowiada o zbiegu Lin Ford (Charlie Hunnam), który chce się zgubić w tętniącym życiem i chaotycznym Bombaju z lat 80. XX wieku.
Samotny w nieznanym mieście Lin stara się uniknąć kłopotów, przed którymi ucieka w tym nowym miejscu. Po zakochaniu się w enigmatycznej i intrygującej kobiecie o imieniu Karla, Lin musi wybrać między wolnością lub miłością a towarzyszącymi jej komplikacjami.
Obejrzałem wszystkie trzy dostępne obecnie odcinki i powiem tak: każdy z nich ogląda się, jak osobny, pełnometrażowy film. Całość zapowiada się świetnie!
Premiera 3 sezonu „Autora Widmo” →
Dziś na platformie pojawił się również trzeci sezon, jednej z moich ulubionych produkcji weekendowych. „Autor Widmo” to idealna propozycja na jesienne, leniwe popołudnia.
Premiera 2 sezonu „The Problem with Jon Stewart” →
Na platformie pojawił się także drugi sezon show „ The Problem with Jon Stewart”.
Premiera 2 sezonu „Acapulco” →
Dziś mieliśmy także premierę 2 sezonu serialu „Acapulco”.
4 listopada – 2 sezon „Wybrzeża Moskitów” →
Fani serialu „Wybrzeże Moskitów” mogą odetchnąć z ulgą. 2 sezon produkcji pojawi się już 4 listopada na platformie. Tymczasem Apple udostępniło jego oficjalny trailer.
4 listopada – film dokumentalny o Selenie Gomez →
Platforma Apple TV+ zapowiedziała premierę nadchodzącego filmu dokumentalnego „Selena Gomez, My Mind & Me”. Pojawił się również oficjalny trailer całości.
Selena Gomez rozpoczęła swoją karierę jako gwiazda dziecięca w Disney Channel. Potem stała się światowej sławy piosenkarką popową i aktorką. Dokument śledzi Gomez przez ostatnie sześć lat jej życia, ukazując wyzwania związanym ze zdrowiem psychicznym. Za kulisami, gwiazda walczy z chorobą afektywną dwubiegunową i toczniem skóry.
4 listopada – „Causeway” z Jennifer Lawrence →
„Causeway” to drugi projekt Jennifer Lawrence realizowany dla platformy Apple TV+. Firma ma również wyprodukować pełnometrażową adaptację „Bad Blood”, książki o firmie Theranos, z Lawrence’em w roli Elizabeth Holmes. Wątpię, że poziomem przebije ona „Zepsutą krew” od Disney+, ale czas pokaże.
Święta z Apple TV+
Jak co roku, w okresie świątecznym, na platformie powinniśmy spodziewać się premier odcinków specjalnych przygód gangu fistaszków. W tym roku, Apple TV+ uzyskało wyłączność na ich dystrybucję. Przez ostatnie dwa lata Apple pozwalało PBS na emitowanie kultowych programów specjalnych na Halloween, Święto Dziękczynienia i Święta.
- „It’s the Great Pumpkin” pojawi się na platformie już 28 października
- „Święto Dziękczynienia Charliego Browna” będzie emitowane 23 listopada
- 2 grudnia pojawią się także świąteczne programy „I Want a Dog for Christmas” oraz
- „Charlie Brown’s Christmas Tales”
- „Boże Narodzenie Charliego Browna” na platformie pojawi się 22 grudnia.
To jednak nie koniec nowości…
18 listopada – „Spirited” →
Apple udostępniło oficjalny teaser nadchodzącej produkcji pt. „Spirited”.
To nie jest kolejna, kolęda wigilijna. W rolach głównych Ryan Reynolds, Will Ferrell i Octavia Spencer.
W każdą Wigilię Duch Świątecznych Prezentów (Will Ferrell) wybiera jedną mroczną duszę, która ma zostać zreformowana przez wizytę trzech duchów. Ale w tym sezonie wybrał niewłaściwego Scrooge’a. Clint Briggs (Ryan Reynolds) odwraca losy swojego upiornego gospodarza. Po raz pierwszy „Opowieść wigilijna” jest przedstawiona z perspektywy duchów w tej klasycznej opowieści Dickensa.
„Chłopiec, kret, lis i koń”
Jony Ive pracuje nad projektem dla Apple, ale tym razem nie jest to ani sprzęt, ani oprogramowanie. Były szef projektu Apple, który przypominam – miał zerwać współpracę z firmą – został producentem wykonawczym nadchodzącego filmu animowanego Apple TV+ , który zadebiutuje na platformie w te święta.
Będzie to adaptacja bestsellerowej książki Charlie Mackesy o tym samym tytule, a krótkometrażowy film opowiada historię przyjaźni, która rozpala się między czterema tytułowymi bohaterami. Razem szukają domu dla chłopca. W rolach głównych Tom Hollander jako The Mole, Idris Elba jako The Fox, Gabriel Byrne jako The Horse i nowicjusz Jude Coward Nicoll jako The Boy.
Film zostanie wyreżyserowany przez Petera Bayntona, a w zespole produkcyjnym znajdą się Cara Speller, J.J. Abrams i Hannah Minghella. Ive jest uznawany za producenta wykonawczego obok Woody’ego Harrelsona, znanego przyjaciela słynnego projektanta Apple. Film będzie miał oryginalną muzykę kompozytorki Isobel Waller-Bridge, wykonaną przez BBC Concert Orchestra pod dyrekcją Geoffa Alexandra.
Kolejne produkcje Apple TV+ pojawią się na Blu-ray od 31 października
Ciekawą informację przyniósł ostatnio AppleInsider. Seriale „For All Mankind”, „The Morning Show”, „Truth Be Told” i „See” mają zostać wydane na Blu-ray i DVD – ale tylko w Wielkiej Brytanii.
Apple Original Series coming to HD Blu-Ray & DVD courtesy of @DazzlerMedia:#SEE S1 – Oct 31, S2 – Nov 14#ForAllMankind S1 – Nov 28, S2 – Dec 26#TruthBeTold S1 – Dec 5, S2 – Feb 6#TheMorningShow S1 – Dec 5, S2 – Jan 23 pic.twitter.com/zGN0W9rCOo
— Sigmund Judge (@sigjudge) October 12, 2022
Serial telewizyjny „W obronie syna” doczekał się już fizycznej premiery na tych nośnikach, podobnie jak film „On the Rocks”.
Produkcje nie będą wydawane fizycznie przez samo Apple. Zamiast tego Judge donosi, że ta informacja o wydaniach pochodzi od Dazzler Media, brytyjskiej firmy zajmującej się dystrybucją wideo.
Apple rozpocznie sprzedaż miejsc reklamowych w przyszłym roku
Według Digiday Apple zamierza sprzedawać zasoby reklamowe wideo na początku 2023 r. Jest to następstwo wczesnych rozmów z agencjami medialnymi, z którymi Apple omówiło wstępne plany sprzedaży powierzchni reklamowych.
Liderzy rynku Netflix i Disney+ już wprowadzają reklamy. Apple do tej pory stosowało podejście premium-first względem platformy Apple TV+, ale chyba czas pogodzić się z tym, że czasy te mijają.
★ Zobacz poprzednie wydania i więcej nadchodzących premier i nowości →
Dobrego odbioru!
https://imagazine.pl/2022/09/23/apple-tv-podsumowanie-premier-74/