Tipsy dla macOS: Jak naprawić aplikację Dom, która nie odpowiada?
Kilka dni temu zepsuła mi się aplikacja Dom, na macOS. Instalacja świeża, ponieważ niedawno wymieniałem stację roboczą. Winowajca? Błąd przy synchronizacji danych z iCloud. Ale po kolei.
Po pierwsze Dom odpytuje przy każdym uruchomieniu iCloud o status urządzeń w domu. Po drugie, aplikacja dodatkowo trzyma konfigurację lokalnie w bibliotekach macOS na naszym dysku. Jeśli zatem zdarzy się błąd, który sprawi, że wartości w obu miejscach będą różne i nie nadpiszą się najnowszymi danymi – stanie się to, co u mnie.
Aplikacja dom wpadnie w błędne koło, polegające na tym, że przy każdej próbie jej uruchomienia będzie się zamrażała („Aplikacja nie odpowiada”). Nie pomoże nawet całkowite wyłączenie maszyny i ponowne jej uruchomienie, bo wartości te nadal, przy kolejnej próbie odpalenia Domu, będą powodowały ten sam błąd.
Jak sobie z tym poradzić?
- Uruchom Preferencje systemowe.
- Przejdź do Apple ID -> iCloud.
- Na liście odznacz „Dom” (Home).
- Z Biblioteki na macOS usuń katalog „HomeKit”. Zrobisz to uruchamiając Findera, potem korzystając ze skrótu klawiszowego CMD+Shift+G i wpisując w pole lokalizacji: ~/Library/HomeKit
- Po usunięciu folderu – wykonaj restart Maca.
- Otwórz aplikację Dom ponownie i nic nie rób. Wyświetli się informacja, brakuje konfiguracji Domu. Zignoruj ją i zamknij aplikację Dom.
- Ponownie przejdź do Preferencji systemowych.
- Przejdź do Apple ID -> iCloud.
- Na liście zaznacz ponownie „Dom” (Home).
- Otwórz aplikację Dom i poczekaj około minuty. Aplikacja pobierze dane o naszym domu z iCloud i zacznie działać normalnie.
Nie ma za co!