Tipsy dla macOS: Jak naprawić aplikację Dom, która nie odpowiada?

22/10/2022, 13:00 · · · 0

Kilka dni temu zepsuła mi się aplikacja Dom, na macOS. Instalacja świeża, ponieważ niedawno wymieniałem stację roboczą. Winowajca? Błąd przy synchronizacji danych z iCloud. Ale po kolei.

Po pierwsze Dom odpytuje przy każdym uruchomieniu iCloud o status urządzeń w domu. Po drugie, aplikacja dodatkowo trzyma konfigurację lokalnie w bibliotekach macOS na naszym dysku. Jeśli zatem zdarzy się błąd, który sprawi, że wartości w obu miejscach będą różne i nie nadpiszą się najnowszymi danymi – stanie się to, co u mnie.

Aplikacja dom wpadnie w błędne koło, polegające na tym, że przy każdej próbie jej uruchomienia będzie się zamrażała („Aplikacja nie odpowiada”). Nie pomoże nawet całkowite wyłączenie maszyny i ponowne jej uruchomienie, bo wartości te nadal, przy kolejnej próbie odpalenia Domu, będą powodowały ten sam błąd.

Jak sobie z tym poradzić?

  1. Uruchom Preferencje systemowe.
  2. Przejdź do Apple ID -> iCloud.
  3. Na liście odznacz „Dom” (Home).
  4. Z Biblioteki na macOS usuń katalog „HomeKit”. Zrobisz to uruchamiając Findera, potem korzystając ze skrótu klawiszowego CMD+Shift+G i wpisując w pole lokalizacji: ~/Library/HomeKit
  5. Po usunięciu folderu – wykonaj restart Maca.
  6. Otwórz aplikację Dom ponownie i nic nie rób. Wyświetli się informacja, brakuje konfiguracji Domu. Zignoruj ją i zamknij aplikację Dom.
  7. Ponownie przejdź do Preferencji systemowych.
  8. Przejdź do Apple ID -> iCloud.
  9. Na liście zaznacz ponownie „Dom” (Home).
  10. Otwórz aplikację Dom i poczekaj około minuty. Aplikacja pobierze dane o naszym domu z iCloud i zacznie działać normalnie.

Nie ma za co!



0

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Technologia, kawa i my sami. 🎙 W podcaście „Bo czemu nie?”. 📰 W newsletterze „The Menu Bar” oraz tutaj. Kocham 🏃🏻‍♂️ i ☕️ specialty.