Będzie więcej reklam w App Store
W wiadomości e-mail, skierowanej do programistów, Apple ogłosiło, że reklamy związane z aplikacjami zaczną pojawiać się na głównej karcie w App Store oraz w sekcji rekomendacji od wtorku 25 października. Wyjątek? Chiny.
To pierwszy raz, kiedy programiści będą mogli wyświetlać reklamy na głównej karcie, która do tej pory wyświetlała wyłącznie treści wybrane przez redakcję App Store, bez żadnej opcji płatnego lokowania. Apple zapowiedziało też, że w przyszłości może wprowadzić opcję sprzedaży płatnych powierzchni reklamowych w innych aplikacjach systemowych. Już dzieje się to w aplikacji Giełda i Apple News w USA. Oczywiście za odpowiednią opłatą, co trafnie zauważył Florian Mueller:
Apple just sent all developers an email that "Today tab and product page campaigns start October 25." It's another means of increasing the effective app tax rate, forcing developers to buy ads on their own app pages in order to avoid that others steer customers away from there.
— Florian Mueller (@FOSSpatents) October 21, 2022
– pisząc, że to „kolejny sposób na zwiększenie efektywnej stawki podatku od aplikacji, zmuszający programistów do kupowania reklam na własnych stronach aplikacji, aby uniknąć odciągania klientów od ich produktów”.
Cel Apple, wg doniesień Marka Gurmana z Bloomberga, to potrojenie przychodów z reklam – do kwoty 10 miliardów USD zysku rocznie.