Apple dostało 8 mln USD kary od Francji
Apple przegrało z Francją w sporze o spersonalizowane reklamy w App Store, które pojawiły się wraz z iOS 14.
Firma Tima Cooka będzie miała zapłaci grzywnę w wysokości 8,5 miliona USD za sposób, w jaki spersonalizowane są reklamy w App Store, o czym zdecydowała francuska CNIL (Narodowa Komisja ds. Informatyki i Wolności) po przeprowadzonym dochodzeniu.
W związku ze skargą dotyczącą personalizacji reklam reklamowych emitowanych w App Store, CNIL przeprowadził w latach 2021 i 2022 kilka kontroli w celu sprawdzenia ich zgodności z obowiązującymi przepisami. Służby CNIL odkryły, że w starej wersji iOS 14.6, gdy użytkownik przechodził do App Store, specjalne identyfikatory były używane do kilku celów, w tym do dostosowywania reklam wyświetlanych w App Store – ale bez zbierania zgód od użytkowników.
– podaje CNIL.
Apple wydało oświadczenie w tej sprawie:
Jesteśmy rozczarowani tą decyzją, ponieważ CNIL wcześniej uznała, że sposób, w jaki wyświetlamy reklamy w wyszukiwarce w App Store, stawia na pierwszym miejscu prywatność użytkowników. Złożymy odwołanie.
– podał Patrick McGee z Financial Times.