Apple dostało 8 mln USD kary od Francji

05/01/2023, 14:10 · · · 0
fot. Carles Rabada (Unsplash)

Apple przegrało z Francją w sporze o spersonalizowane reklamy w App Store, które pojawiły się wraz z iOS 14.

Firma Tima Cooka będzie miała zapłaci grzywnę w wysokości 8,5 miliona USD za sposób, w jaki spersonalizowane są reklamy w App Store, o czym zdecydowała francuska CNIL (Narodowa Komisja ds. Informatyki i Wolności) po przeprowadzonym dochodzeniu.

W związku ze skargą dotyczącą personalizacji reklam reklamowych emitowanych w App Store, CNIL przeprowadził w latach 2021 i 2022 kilka kontroli w celu sprawdzenia ich zgodności z obowiązującymi przepisami. Służby CNIL odkryły, że w starej wersji iOS 14.6, gdy użytkownik przechodził do App Store, specjalne identyfikatory były używane do kilku celów, w tym do dostosowywania reklam wyświetlanych w App Store – ale bez zbierania zgód od użytkowników.

podaje CNIL.

Apple wydało oświadczenie w tej sprawie:

Jesteśmy rozczarowani tą decyzją, ponieważ CNIL wcześniej uznała, że sposób, w jaki wyświetlamy reklamy w wyszukiwarce w App Store, stawia na pierwszym miejscu prywatność użytkowników. Złożymy odwołanie.

– podał Patrick McGee z Financial Times.



źródło9to5mac

0

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Technologia, kawa i my sami. 🎙 W podcaście „Bo czemu nie?”. 📰 W newsletterze „The Menu Bar” oraz tutaj. Kocham 🏃🏻‍♂️ i ☕️ specialty.