Apple TV+ – podsumowanie premier #80

06/01/2023, 07:00 · · · 0
fot. Wojtek Pietrusiewicz, Apple TV+ Press

Zapraszam do 80., noworocznego wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier w ramach platformy Apple TV+.

„Severance” i „Black Bird” nominowane do Złotych Globów

„Severance” i „Black Bird” zostały nominowane do 80. corocznej ceremonii rozdania Złotych Globów, które zostaną wręczone 10 stycznia 2023 r. Kilku wybitnych członków obsady każdego programu również otrzymało nominacje.

Apple TV+ otrzymało łącznie sześć nominacji:

  • „Severance” – Best Drama Series
  • „Black Bird” – Best Limited Series, Anthology Series, or Television Motion Picture
  • Adam Scott, „Severance” – Best Actor in Drama Series
  • John Turturro, „Severance” – Best Supporting Actor in Television Series
  • Taron Egerton, „Black Bird” – Best Actor in Limited Series, Anthology Series or Television Motion Picture
  • Paul Walter Hauser, „Black Bird” – Best Supporting Actor in Television Limited Series/Motion Picture

13 stycznia – premiera „Super League: The War for Football” →

„Super League: The War for Football” to czteroczęściowa seria, która dokumentuje grę o naprawdę wysoką stawkę. Pojawiają się plany ucieczki z ligi, a przeszłość, teraźniejszość i przyszłość europejskiego futbolu zderzają się, pozostawiając najpotężniejszych liderów w grze o tradycje tego sportu.

Miniserial wyreżyseruje Jeff Zimbalist, a jego producentami wykonawczymi są Connor Schell i Libby Geist.

13 stycznia – premiera 4 sezonu „Servant” →

Czy ten serial ma szansę zakończyć się sensownie? Nie, ale jakoś musi. Tej produkcji od Apple TV+ chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Jest mroczna do granic możliwości, ale osobiście wolałbym, aby twórcy zatrzymali się na 3 sezonie.

Koniec historii małżeństwa, zdecydowanie odbiegającego od normy, poznamy już 13 stycznia.

20 stycznia – premiera 3 sezonu „Truth Be Told” →

Na platformie w styczniu zadebiutuje również 3 sezon serialu „Truth Be Told”, który powstał na podstawie podcastu o tym samym tytule. To typowy procedural, za którego produkcją stoi sama prowadząca pierwowzór i wszystko wskazuje na to, że produkcja otrzyma także kolejny sezon.

27 stycznia – „Terapia bez trzymanki” →

„Terapia bez trzymanki”, czyli nadchodząca, 10-odcinkowa produkcja komediowa od Apple TV+ jest jedną z tych, na które najbardziej czekam w styczniu. W końcu została napisana i wyprodukowana przez współtwórcę „Teda Lasso”. Producentem wykonawczym został Bill Lawrence, a za scenariusz odpowiada Brett Goldstein.

Serial podąża za pogrążonym w żałobie terapeutą, który zaczyna łamać zasady i mówić swoim klientom dokładnie to, co myśli. Ignorując swoje wykształcenie i etykę, dokonuje ogromnych, burzliwych zmian w życiu ludzi… w tym również, we własnym.

3 lutego – premiera „Dear Edward” →

12-letni chłopiec jako jedyny ocalał z katastrofy lotniczej. Gdy on i inne osoby dotknięte tą tragedią próbują zrozumieć, co się stało, rodzą się nieoczekiwane przyjaźnie i romanse. Czy bohaterowie odkryją prawdę?

Producentem wykonawczym serialu jest Jason Katims, za scenariusz odpowiadają: Megan Chan Meinero, Rajiv Joseph oraz Halley Feiffer. W rolach głównych wystąpią: Colin O’Brien, Taylor Schilling, Connie Britton i Carter Hudson.

17 lutego – „Sharper” →

„Sharper” odkrywa sekrety Nowego Jorku, od penthouse’ów przy Piątej Alei po mroczne zakątki Queens. Wszystko wydaje się być podejrzane i wywrócone do góry nogami i nic nie jest takie, jak się wydaje.

Produkcja nie ma jeszcze zwiastunu, ale czytając opis i patrząc na zapowiadającą ją grafikę, liczę że film ten będzie miał w sobie namiastkę genialnego serialu „Severance”. A skoro już o nim mowa…

17 lutego – „Hello Tomorrow!” →

Billy Crudup, znany z „The Morning Show”, będzie grał główną rolę w kolejnym serialu od Apple TV+. Czy może być lepiej? Przekonamy się, ale bardzo czekam na ten serial.

Akcja „Hello Tomorrow!”, osadzona w świecie retro-przyszłości, koncentruje się wokół grupy wędrownych sprzedawców handlujących księżycowymi nieruchomościami. Billy Crudup zagra Jacka, sprzedawcę o wielkim talencie i ambicjach, którego niezachwiana wiara w lepsze jutro inspiruje jego współpracowników, ożywia zdesperowanych klientów, ale też ściąga na niego ryzyko zagubienia się w tym samym śnie, który od lat go podtrzymuje. Brzmi intrygująco? Owszem!

Serial wyreżyserował Jonathan Entwistle, który jest też jednym z jego producentów wykonawczych obok Amit Bhalla, Lucas Jansen i Stephen Falk. W rolach głównych, obok Crudupa, zagrają Haneefah Wood, Alison Pill oraz Nicholas Podany.

24 lutego – „Liaison” →

„Liaison” to współczesny thriller o wysokiej stawce, badający, w jaki sposób błędy z przeszłości mogą zniszczyć naszą przyszłość. Ma połączyć akcję z nieprzewidywalną, wielowątkową fabułą, w której „szpiegostwo i intrygi polityczne rozgrywają się przeciwko historii namiętnej i trwałej miłości ”.

Za serial odpowiada sam Stephen Hopkins, a jego producentami wykonawczymi zostali Gub Neal i Jean-Benoît Gillig. Scenariusz zawdzięczamy Virginie Brac.

„Mythic Quest” otrzyma serię towarzyszącą

Wg ostatnich doniesień Apple ma zamiar wyprodukowany nową serię towarzyszącą serialowi „Mythic Quest”, zatytułowaną „Mere Mortals” – donosi Variety.

Ma to być spin-off, zamknięty w ośmiu odcinkach. Napiszą go Ashly Burch, John Howell Harris i Katie McElhenney. Burch będzie także kontynuować swoją rolę jako Rachel z „Mythic Quest” w ramach spin-offu.

Sezon trzeci oryginalnej serii zadebiutował na platformie w listopadzie ubiegłego roku.

Apple podobno zrezygnowało z ubiegania się o NFL Sunday Ticket

Według Dylana Byersa z Puck News, firma wycofała się z negocjacji w sprawie pakietu NFL Sunday Ticket, po tym, jak pierwotnie uznano ją za faworyta tego wyścigu.

W miarę jak rozmowy z NFL przeciągały się, Apple zdecydowało się jednak z nich wycofać. Dostawca telewizji kablowej DirecTV jest obecnym właścicielem NFL Sunday Ticket, który daje abonentom dostęp do wszystkich meczów NFL w niedziele. Jednak DirecTV nie zamierza przedłużać tej umowy.

Oznacza to, że Sunday Ticket będzie miał nowego partnera począwszy od 2023 roku. Oczekuje się, że transakcja będzie warta od 2,5 do 3 miliardów USD rocznie.

Apple TV+ zatrudnia weterana Disneya, Ricky’ego Straussa, jako nowego szefa marketingu

I nie ma się temu co dziwić, bowiem działania marketingowe związane z platformą Apple TV+ na wielu rynkach (w tym polskim) są praktycznie żadne. Apple zatrudniając Ricky’ego Straussa, jako szefa marketingu usługi, wypełnia tez lukę po odejściu poprzedniego szefa marketingu, Chrisa Van Amburga, we wrześniu 2022 roku.

Strauss będzie pracował w światowych biurach Apple TV+ w Culver City, jako członek zespołu ds. komunikacji marketingowej Apple. Będzie prowadził kampanie marketingowe dla autorskich seriali i filmów Apple Originals.

Strauss pracował wcześniej w Disneyu przez prawie dekadę, ostatnio jako prezes marketingu w Disney+. Opuścił firmę na początku 2021 roku.

One more thing…

Aplikacja Apple TV trafi na Androida?

Zobacz poprzednie wydania i więcej nadchodzących premier i nowości →

Dobrego odbioru.



0

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Technologia, kawa i my sami. 🎙 W podcaście „Bo czemu nie?”. 📰 W newsletterze „The Menu Bar” oraz tutaj. Kocham 🏃🏻‍♂️ i ☕️ specialty.