Apple jeszcze bardziej chce skupić się na Indiach
Bloomberg podaje, że firma planuje znaczące zmiany w organizacji swojej sprzedaży, aby mocno zaakcentować obecność w Indiach.
Apple zmienia swoje strategie sprzedaży międzynarodowej, a w ramach tych przetasowań Indie po raz pierwszy staną się własnym „regionem sprzedaży” dla Apple. Bloomberg podkreśla, że to naturalna odpowiedź Apple na „gwałtowny wzrost popytu” a ich produkty w Indiach i ma zapewnić temu krajowi „zwiększone znaczenie” w oczach Apple. Co to oznacza?
Zmiany wpłyną na strukturę zarządzania w samym Apple. Nie zmieni się sposób raportowania sprzedaży regionalnej w publicznych wynikach finansowych, ale w tych oświadczeniach firma uwzględni Indie jako część swojej kategorii Europa, wraz z Bliskim Wschodem i Afryką. Wydzieli również 4 inne regiony: Ameryki, Chiny, Japonię i resztę Azji oraz Pacyfiku.
Przypominam, że Apple planuje też sukcesywnie przenosić produkcję kolejnych urządzeń do Indii właśnie, w ramach restrukturyzacji łańcucha dostaw, który z uwagi na problemy w Chinach, ma być bardziej zdywersyfikowany.