Rynek smartwatchy ma się lepiej niż kiedykolwiek
Inflacja, sytuacja geopolityczna, a okazuje się, że ssartwartchy kupujemy więcej niż kiedykolwiek w historii. Ciekawe dane znalazły się w ostatni raporcie Counterpoint Research.
Dostawy smartwatchy wzrosły o 12% rok do roku w 2022 r., według Counterpoint Research, a ludzie w wielu badaniach rynku wprost deklarują, że zwykłe zegarki to już za mało.
Jak to wygląda w poszczególnych pułapach cenowych?
- cena do 100 USD: wzrost z 30% do 35% udziału w rynku pomiędzy 2021 a 2022 r.,
- cena >400 USD (głównie tutaj chodzi o Apple Watch): wzrost z 6% do 13% (129% wzrostu rok do roku),
- Apple Watch to lider we wszystkich grupach wiekowych, ze wzrostem z 32,6% do 34,1% wszystkich wysyłek.
Myślę, że wciąż jesteśmy w miejscu, w którym rynek smartwatchy jest rynkiem wzrostowym i ogólnie będzie rósł w dość znacznym stopniu. To, co widzimy, jest trudnym momentem; wzrost i adopcja są w pewnym stopniu hamowane przez siły makroekonomiczne. Jednym z głównych powodów, dla których Samsung i inni gracze nie byli w stanie zmniejszyć udziału Apple w rynku, jest w dużej mierze zakorzeniona baza użytkowników marki Apple. Gdy konsumenci kupują cały ekosystem, jest mniej prawdopodobne, że porzucą go, jeśli chodzi o zakup smartwatcha.
– powiedział w rozmowie z Tech Brew Matthew Orf, analityk ds. badań w Counterpoint Research.