Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Rynek smartwatchy ma się lepiej niż kiedykolwiek

Rynek smartwatchy ma się lepiej niż kiedykolwiek

0
Dodane: 1 rok temu
fot. Dominik Łada

Inflacja, sytuacja geopolityczna, a okazuje się, że ssartwartchy kupujemy więcej niż kiedykolwiek w historii. Ciekawe dane znalazły się w ostatni raporcie Counterpoint Research.

Dostawy smartwatchy wzrosły o 12% rok do roku w 2022 r., według Counterpoint Research, a ludzie w wielu badaniach rynku wprost deklarują, że zwykłe zegarki to już za mało.

Jak to wygląda w poszczególnych pułapach cenowych?

  • cena do 100 USD: wzrost z 30% do 35% udziału w rynku pomiędzy 2021 a 2022 r.,
  • cena >400 USD (głównie tutaj chodzi o Apple Watch): wzrost z 6% do 13% (129% wzrostu rok do roku),
  • Apple Watch to lider we wszystkich grupach wiekowych, ze wzrostem z 32,6% do 34,1% wszystkich wysyłek.

Myślę, że wciąż jesteśmy w miejscu, w którym rynek smartwatchy jest rynkiem wzrostowym i ogólnie będzie rósł w dość znacznym stopniu. To, co widzimy, jest trudnym momentem; wzrost i adopcja są w pewnym stopniu hamowane przez siły makroekonomiczne. Jednym z głównych powodów, dla których Samsung i inni gracze nie byli w stanie zmniejszyć udziału Apple w rynku, jest w dużej mierze zakorzeniona baza użytkowników marki Apple. Gdy konsumenci kupują cały ekosystem, jest mniej prawdopodobne, że porzucą go, jeśli chodzi o zakup smartwatcha.

– powiedział w rozmowie z Tech Brew Matthew Orf, analityk ds. badań w Counterpoint Research.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .