Samsung rekordzistą w sprzedaży telewizorów – zgadnijcie, który to już raz z rzędu
Samsung zakończył 2022 rok na pozycji lidera globalnego rynku telewizorów pod względem wartości oraz liczby sprzedanych telewizorów już po raz 17. Nieprzerwanie od 2005 roku, a więc już 18. rok z rzędu, telewizory Samsung były także najchętniej wybierane przez Polaków.
W tym roku Samsung chwali się dużym zainteresowaniem polskich konsumentów jeżeli chodzi o telewizory z organiczną matrycą (OLED). Nie ulega wątpliwości, że mocna pozycja tego producenta wynika z szerokiego portfolio produktów obejmującego zarówno tańsze telewizory LCD, LCD z QLED, Neo-QLED, OLED, czy topową serię Excellence Line 8K, a także osobną kategorię telewizorów lifestylowych.
Statystyki stawiające markę Samsung na szczycie podium w branży telewizorów dostarczyła firma badawcza Omdia. Jej zdaniem Samsung jest światowym numerem jeden na rynku telewizorów i to już po raz 17. Podobnie jest w Polsce, gdzie ekrany Samsung są najchętniej wybierane od 18 lat. Pierwsze dane z 2023 roku umacniają pozycję firmy z ponad 40% udziałem w rynku pod względem wartości.
Dane pokazują też, że Polacy stali się bardziej wybredni jeżeli chodzi o jakość ekranów kupowanych do domu. Rośnie bowiem u nas popularność dużych i bardziej zaawansowanych technologicznie telewizorów. Dla marki Samsung to o tyle dobra wiadomość, że koreańska marka ma jeszcze wyższy udział właśnie w segmencie premium (telewizory w cenie powyżej 1500 dolarów za sztukę). Wartościowo Samsung ma dziś 43% globalnego rynku.