Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Tipsy dla macOS 13.3: Naprawa niedziałającego odblokowywania przez Apple Watch

Tipsy dla macOS 13.3: Naprawa niedziałającego odblokowywania przez Apple Watch

0
Dodane: 2 lata temu
fot. Apple

Wraz z wydaniem ostatniej aktualizacji do macOS 13.3, Apple popsuło sporej liczbie użytkowników na całym świecie odblokowywanie systemu z wykorzystaniem zegarka Apple Watch. Na szczęście jest na to rozwiązanie doraźne, zanim firma oficjalnie naprawi ten problem w aktualizacji do macOS 13.3.1.

Jeśli Po wykonaniu ostatniego uaktualnienia dzieją się następujące rzeczy:

  • nie można autoryzować płatności Apple Pay poprzez zegarek,
  • nie działa odblokowywanie macOS 13.3 za pomoc sparowanego z Waszym (tym samym co na macOS) kontem iCloud,
  • lub po próbie wyłączenia i ponownego włączenia tej funkcji w Ustawieniach nadal nie działa

możecie spróbować kolejki następujących czynności, które u mnie i znajomego pomogły.

  1. Otwieracie Pęk kluczy.
  2. W menu Widok wybieracie „Pokaż niewidoczne elementy”.
  3. W polu wyszukiwania po lewej stronie wpisujecie frazę „Auto Unlock”.
  4. Powinniście zobaczyć sporą listę pozycji zaczynających się od „Auto Unlock: XXXX’s …” – usuwacie wszystkie.
  5. Po usunięciu, system automatycznie odłączy możliwość odblokowywania go za pomocą Apple Watch. Tak ma być.
  6. W polu wyszukiwania wpisujecie teraz frazę „AutoUnlock” (bez poprzedniej spacji).
  7. Powinniście zobaczyć 4 rekordy o nazwie: „tlk”, „tlk-nonsync”, „classA” oraz „classC”.
  8. Zaznaczacie wszystkie 4 i wybieracie Usuń. WAŻNE: One nie Zostaną usunięte z listy i mają się wciąż na niej pojawiać, nawet po wybraniu opcji Usuń.
  9. Otwieracie Finder i użyjąc kombinacji Cmd+Shift+G otwieracie okno „Idź do” a w polu lokalizacji wpisujecie ~/Library/Sharing/AutoUnlock.
  10. Katalog AutoUnlock, które się zgłosi będzie zawierał 2 pliki: „ltk.plist” oraz „pairing-records.plist”. Usuwacie je.
  11. Otwieracze Ustawienia > Touch ID & Hasła i włączacie ponownie odblokowywanie za pomocą Apple Watch. Będziecie musieli podać hasło systemowe i chwilę poczekać. Jeśli nie uda się za pierwszym razem – uda się za drugim.
  12. Potem uruchamiacie ponownie macOS i czekacie od 4 do 10 godzin. Nie mam pojęcia dlaczego, ale tyle trwa przetworzenie całej powyższej operacji przez Pęk kluczy i serwery iCloud.
  13. Po czasie wszystko wraca do normy i działa bez zarzutu.

Udało mi się sprawdzić powyższą instrukcję u 3 osób. Działa.

Apple wie o problemie, ponieważ w ciągu ostatniego tygodnia dostali setki zgłoszeń z całego świata. Potwierdziłem to na infolinii w UK, nie w Polsce. Dodatkowo na forach Wsparcia Apple i MacRumors aż roi się od tego typu wątków.

Mam nadzieję, że mogłem. Pozostaje czekać na aktualizację.

HomeKit: Apple naprawiło problem „Invitation pending”

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .