Tipsy dla macOS 13.3: Naprawa niedziałającego odblokowywania przez Apple Watch
Wraz z wydaniem ostatniej aktualizacji do macOS 13.3, Apple popsuło sporej liczbie użytkowników na całym świecie odblokowywanie systemu z wykorzystaniem zegarka Apple Watch. Na szczęście jest na to rozwiązanie doraźne, zanim firma oficjalnie naprawi ten problem w aktualizacji do macOS 13.3.1.
Jeśli Po wykonaniu ostatniego uaktualnienia dzieją się następujące rzeczy:
- nie można autoryzować płatności Apple Pay poprzez zegarek,
- nie działa odblokowywanie macOS 13.3 za pomoc sparowanego z Waszym (tym samym co na macOS) kontem iCloud,
- lub po próbie wyłączenia i ponownego włączenia tej funkcji w Ustawieniach nadal nie działa
możecie spróbować kolejki następujących czynności, które u mnie i znajomego pomogły.
- Otwieracie Pęk kluczy.
- W menu Widok wybieracie „Pokaż niewidoczne elementy”.
- W polu wyszukiwania po lewej stronie wpisujecie frazę „Auto Unlock”.
- Powinniście zobaczyć sporą listę pozycji zaczynających się od „Auto Unlock: XXXX’s …” – usuwacie wszystkie.
- Po usunięciu, system automatycznie odłączy możliwość odblokowywania go za pomocą Apple Watch. Tak ma być.
- W polu wyszukiwania wpisujecie teraz frazę „AutoUnlock” (bez poprzedniej spacji).
- Powinniście zobaczyć 4 rekordy o nazwie: „tlk”, „tlk-nonsync”, „classA” oraz „classC”.
- Zaznaczacie wszystkie 4 i wybieracie Usuń. WAŻNE: One nie Zostaną usunięte z listy i mają się wciąż na niej pojawiać, nawet po wybraniu opcji Usuń.
- Otwieracie Finder i użyjąc kombinacji Cmd+Shift+G otwieracie okno „Idź do” a w polu lokalizacji wpisujecie ~/Library/Sharing/AutoUnlock.
- Katalog AutoUnlock, które się zgłosi będzie zawierał 2 pliki: „ltk.plist” oraz „pairing-records.plist”. Usuwacie je.
- Otwieracze Ustawienia > Touch ID & Hasła i włączacie ponownie odblokowywanie za pomocą Apple Watch. Będziecie musieli podać hasło systemowe i chwilę poczekać. Jeśli nie uda się za pierwszym razem – uda się za drugim.
- Potem uruchamiacie ponownie macOS i czekacie od 4 do 10 godzin. Nie mam pojęcia dlaczego, ale tyle trwa przetworzenie całej powyższej operacji przez Pęk kluczy i serwery iCloud.
- Po czasie wszystko wraca do normy i działa bez zarzutu.
Udało mi się sprawdzić powyższą instrukcję u 3 osób. Działa.
Apple wie o problemie, ponieważ w ciągu ostatniego tygodnia dostali setki zgłoszeń z całego świata. Potwierdziłem to na infolinii w UK, nie w Polsce. Dodatkowo na forach Wsparcia Apple i MacRumors aż roi się od tego typu wątków.
Mam nadzieję, że mogłem. Pozostaje czekać na aktualizację.