Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Kto pracował nad Apple Reality Pro?

Kto pracował nad Apple Reality Pro?

0
Dodane: 2 lata temu

Mark Gurman z Bloomberga, w ostatnim wydaniu swojego newslettera „Power On”, zawarł imponującą listę nazwisk osób, które już 5 czerwca mogą uczestniczyć w Apple Event otwierającym WWDC 2023. A tym samym, w premierze produktu, nad którym pracowały przez ostatnie kilka lat.

Mowa o pierwszym headsecie AR/VR, który prawdopodobnie firma nazwie: Apple Reality Pro. Do grona osób, które nad nim pracowały możemy kolejno zaliczyć:

  • Mike’a Rockwella, który odpowiada za produkt i kieruje jego rozwojem od około 2016 roku. Pomógł stworzyć wizję dla zestawu oraz sam zespół projektowy oraz nadzoruje inżynierię produktu – od sprzętu po oprogramowanie i usługi. „To absolutny geniusz i jeśli ktoś jest w stanie to zrobić, to właśnie on”, powiedziała osoba zaangażowana w rozwój.
  • Jeffa Williamsa, dyrektora operacyjnego Apple, który od kilku lat jest główną siłą napędową w rozwoju Apple Reality Pro. Często jest uważany za potencjalnego następcę Cooka, a obecny dyrektor generalny polega na Williamsie, w kontekście sukcesu produktu. Jest odpowiedzialny za zespół projektowy Apple, w tym grupę związaną z projektem UI i UX, która opracowała wiele zastosowań urządzenia i jego ogólną wizję.
  • Dana Riccio, czyli szefa Rockwella i łącznika między zespołem Technology Development Group a najwyższym zespołem wykonawczym Apple. Przez ostatnie dwa lata pracował wyłącznie nad headsetem Apple. Prawdopodobnie wkrótce po premierze headsetu Apple, przejdzie na emeryturę.
  • Paula Meade’a, najważniejszego zastępcę Rockwella i osobę zajmującą się inżynierią hardware’u dla tego urządzenia. Był jednym z najważniejszych menedżerów pracujących przy iPhonie do 2017 roku.
  • Jony’ego Ive’a – to zaskoczenie? Podobno nie, ponieważ Ive miał już na wczesnym etapie projektowania pracować nad headsetem Apple. Wprowadził postulat unikania odizolowanych projektów, które dotknęły istniejące na rynku gogle VR. Chciał również uzyskać płynne przejście między rzeczywistością wirtualną a rozszerzoną, co miało się ostatecznie udać.
  • Grega Joswiaka, szefa ds. marketingu firmy i jednego z największych orędowników Apple Reality Pro w zespole wykonawczym Apple. Firma liczy, że przekona konsumentów, dlaczego będą potrzebowali urządzenia o wartości 3000 USD.
  • Phila Schillera, długoletniego i emerytowanego już szef Joswiaka, który odpowiada za Apple Event wprowadzający na rynek nowe urządzenie Apple.
  • Frana Casanovę, szefa marketingu Apple Reality Pro.
  • Kima Vorratha, która podobnie, jak jak Meade, została przyjęta do zespołu projektowego, aby pomóc we wprowadzeniu urządzenia na rynek. Jest głównym kierownikiem programu inżynieryjnego.
  • Jeffa Norrisa, który został zatrudniony do projektu w 2017 roku, pochodząc z Jet Propulsion Laboratory NASA, aby pomóc w znalezieniu „killer aplikacji dla tego urządzenia. W NASA Norris używał wirtualnej rzeczywistości do sterowania statkami kosmicznymi.
  • Johny’ego Srouji, szefa działu układów scalonych Apple, odpowiedzialnym za procesor Apple M2 i inne niestandardowe komponenty w Apple Reality Pro.
  • Shannon Gans, odpowiedzialną za treści dla mixed-reality i nadzorującą kontakty z osobami w Hollywood.
  • Geoffa Stahla, odpowiedzialnego za większość oprogramowania, które będzie działać na Apple Reality Pro oraz nowy system operacyjny xrOS.

Pozostaje czekać do 5 czerwca.

Znamy datę tegorocznego WWDC 2023!

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .