Problem z Apple Pencil
Właściciele iPadów, którzy wymienili ekran w nieautoryzowanych serwisach zgłaszają, że pojawiają się problemy z działaniem Apple Pencil i wydaje się, że jest to celowe posunięcie ze strony Apple.
Na początku należy zaznaczyć dwie kwestie:
- Problem dotyczy oryginalnych ekranów, które zostały wymontowane z urządzeń i zamontowane w tych, które oddano do naprawy.
- Nie mówimy zatem o nieoryginalnych zamiennikach.
- Sprawa obejmuje modele 12-calowych iPadów Pro (5 i 6 gen.) oraz 11-calowych modeli 3 i 4 gen.
- Sprawa dotyczy dowolnego Apple Pencila.
Arstechnica informuje, że problem został odkryty przez firmę iCorrect z Wielkiej Brytanii.
Klient przyniósł iPada z częściowo pękniętym ekranem. iCorrect zamontował ekran z innego iPada – identycznego modelu – i Apple Pencil przestał działać poprawnie. Proste linie, stawał się postrzępione.
Firma podejrzewała, że może to być kolejny przypadek, w którym Apple paruje określony komponent z danym modelem urządzenia, wykorzystując dodatkowe, ukryte chipy. W ten sposób blokując nieautoryzowane naprawy na rynku wtórnym, z wykorzystaniem oryginalnych podzespołów.
Uważajcie zatem, jeśli zdecydujecie się oddać iPada do serwisu pogwarancyjnego w celu wymiany jakiegoś komponentu. Przy czym podkreślam – nie jest to wina serwisów chyba, że poinformują Was i dadzą wcześniej gwarancję, że operacja podmiany oryginalnych części spełnia 100% wymagań naprawy.