VW ID.7 – ile zapłacisz za największe auto z serii ID?
O nowym VW ID.7 opowiadałem Wam już przy okazji statycznej prezentacji tego modelu w Polsce, na początku czerwca. Wówczas marka nie ujawniła jeszcze cen poszczególnych wariantów i wersji wyposażenia tego modelu. Teraz znamy i ceny i wiemy co za daną kwotę dostaniemy.
Bazowa wersja nowego VW ID.7 startuje w polskim cenniku marki od kwoty 284 290 zł. Sporo, ale dziś mało kto kupuje auta za gotówkę. Nowy model będzie oferowany również w „Leasingu Jak Abonament”, wówczas miesięczna rata, przy założeniu 10% wpłaty wstępnej, wyniesie 2956 zł netto przy umowie na 48 miesięcy i przebiegu rocznym 15 000 km.
Bazowa odmiana jaka pojawi się w polskich salonach Volkswagena to VW ID.7 Pro. W tej odmianie auto jest wyposażone w najmniejszy w gamie akumulator o pojemności użytecznej 77 kWh. Później do oferty dołączą wyżej pozycjonowane odmiany Pro S oraz GTX (w obu przypadkach z większym akumulatorem 86 kWh).
Według WLTP zasięg wersji bazowej z akumulatorem 77 kWh to 621 km. Wersje Pro S i GTX ze względu na większy akumulator będą mogły pokonać (wg WLTP) dłuższy dystans. Najwięcej przejedzie tylnonapędowy wariant Pro S: 700 km. Realny zasięg? Na autostradzie wystarczy, że przemnożycie sobie wartości homologowane przez 0,6. W mieście przyszli właściciele nowych ID.7 powinny uzyskać zbliżone wartości do danych homologacyjnych. Oczywiście finalnie i tak wszystko zależy od temperamentu kierowcy.
W standardowym wyposażeniu odmiany Pro znajdą się m.in. reflektory LED, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, cztery gniazda USB-C o mocy 45 W, system Rear Assist z kamerą cofania, podgrzewane przednie siedzenia, składane asymetrycznie oparcie tylnej kanapy, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, autoalarm z bezkluczykowym dostępem i uruchamianiem, aluminiowe felgi o średnicy 19 cali, czujnik deszczu, system Light Assist z automatycznymi światłami drogowymi, asystent zmiany pasa ruchu Side Assist z Rear Traffic Alert oraz funkcją ostrzegania przy wysiadaniu z samochodu, proaktywny system ochrony pasażerów i instalacja telefoniczna z funkcją ładowania indukcyjnego. Ponadto standardem wyposażenia jest również podgrzewana kierownica, trzystrefowa klimatyzacja oraz system Area View.
Na liście opcji znajdą się m.in. fotele Ergo Active i ich wersja klimatyzowana z funkcją masażu, system audio Harman Kardon, aktywne zawieszenie DCC, panoramiczny dach z możliwością przyciemnienia szyby, system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej, felgi o średnicy 20 cali, system Park Assist Plus z pamięcią oraz matrycowe reflektory HD LED Matrix.
Do wyboru będzie początkowo pięć kolorów lakieru: standardowy szary Moonstone Grey oraz cztery metalizowane: biały Glacier White, srebrny Scale Silver, czarny Grenadilla Black i niebieski Aquamarine Blue. Auto wraz z momentem przedstawienia cen jest dostępne do zamawiania w naszym kraju, a pierwsze samochody trafią do klientów w pierwszym kwartale 2024 roku.