Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Alfa Romeo 33 Stradale – debiut bardzo śmiałego auta, którego już nowego nie kupisz

Alfa Romeo 33 Stradale – debiut bardzo śmiałego auta, którego już nowego nie kupisz

0
Dodane: 10 miesięcy temu

Alfa Romeo wskrzesiła legendę, czyli model 33 Stradale. Ta motoryzacyjna ikona z lat 60. ubiegłego wieku doczekała się odsłony na miarę XXI wieku. Nowa Alfa Romeo 33 Stradale to auto zbudowane na zamówienie. Powstaną tylko 33 egzemplarze. Wszystkie już sprzedano.

Alfa Romeo 33 Stradale

Nowa Alfa Romeo 33 Stradale wygląda jak hipersamochód, ale pojazd ten ma homologację drogową można nim poruszać się po drogach publicznych. Każdy egzemplarz tego modelu to auto ręcznie wykonane z rzemieślniczą dokładnością w atelier firmy nadwoziowej Carrozzeria Touring Superleggera.

Alfa Romeo 33 Stradale

Przód wyróżnia się potężną, muskularną bryłą, na której dumnie prezentuje się kultowy grill w kształcie tarczy zwany „scudetto” i lampy zespolone o charakterystycznym eliptycznym kształcie. Linia boczna jest dynamiczna i elegancka, z charakterystycznymi otwieranymi do góry drzwiami i dwoma dużymi wlotami powietrza umieszczonymi po bokach.

Alfa Romeo 33 Stradale

Nowa 33 Stradale może pochwalić się tym, co najlepsze w zakresie inżynierii Alfy Romeo, czego dowodem jest dwuwahaczowe zawieszenie z aktywnymi amortyzatorami oraz ewolucja silnika 2.9 V6 i automatycznej skrzyni biegów ZF.

Alfa Romeo 33 Stradale

Nowa specjalna edycja Alfy Romeo „fuoriserie” może być wyposażona w silnik V6 twin-turbo o mocy ponad 620 KM lub dostępna z napędem w pełni elektrycznym BEV o mocy ponad 750 KM. Osiągi są znakomite w obu wersjach. Prędkość maksymalna wynosi 333 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż trzy sekundy. Dwuwahaczowe zawieszenie z aktywnymi amortyzatorami i lift przedniej osi zapewniają doskonałą zwrotność i komfort. Układ hamulcowy Alfa Romeo Brake-By-Wire i karbonowo-ceramiczne hamulce Brembo są gwarancją osiągów na najwyższym poziomie.

Alfa Romeo 33 Stradale

Aluminiowa konstrukcja ramy przypominającej literę H i nadwozie typu „monocoque” z włókna węglowego gwarantują sztywność i lekkość. W celu zapewnienia wysokiej sztywności i bezpieczeństwa, konstrukcję dachu również wykonano z włókna węglowego i aluminium, z drzwiami motylkowymi mocowanymi na zawiasach. Ramy okien również wykonano z włókna węglowego, a tylną szybę z poliwęglanu.

Alfa Romeo 33 Stradale

Wersja spalinowa wyposażona jest w 3,0-litrowy silnik V6 twin-turbo o mocy ponad 620 KM zestawiony z ośmiostopniową skrzynią biegów DCT, napęd na tylne koła i elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Wersja BEV ma napęd elektryczny o jeszcze większej mocy, ponad 750 KM. Szacowany zasięg jazdy na prądzie to 450 km (wg cyklu WLTP).

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .